RidderBauknecht
Well-known member
En daar zit het hem ook natuurlijk: likes zijn ook een vorm van reactie. Als je een slecht onderbouwde post komt plaatsen of een post die rechtuit bagger is en om een of andere reden mag blijven staan en je krijgt daar een reactie op met een hele hoop likes, dan dringt het misschien net ietsje meer door dat je misschien toch wat meer mag beginnen nadenken over je posts. Die reacties zijn toch soms ook wel een soort van 'sociale controle' en dat is nu ook gewoon verdwenen.Is het niveau plots gedaald? Ik zou dat nu ook niet meteen zeggen, wel wat zaken die volgens mij niet echt P&A-materiaal zijn, maar goed als er weinig reactie op komt blijft dat ook sneller staan.
Voor de 'bias perceptie' moet je trouwens de likes ook niet laten uitstaan hoor. Ik heb het al in het USA topic gezegd, maar wat daar allemaal mag blijven staan... Als je dit een forum vindt met een overduidelijke linkse bias dan moet je misschien toch eens gaan nadenken over of je politieke meningen niet te extreem rechts zijn. En neen, daarmee zeg ik niet dat er een rechtse bias is, gewoon dat er hier enorm veel mag.
En nogmaals: ik blijf het onnozel vinden hoe snel er hier in een kramp is geschoten om een kleine minderheid aan 'bleiters' (zoals het hier door iemand anders is gezegd) te accomoderen na een zoveelste rondje 'de mods zijn biased'. Zoals @Sylverscythe ook al zei: het is bewonderenswaardig hoeveel moeite jullie steken in discussies met ontevreden leden enzovoorts, maar soms is het ook wel voldoende om eens kortaf te zijn hoor.
Misschien is het gewoon omdat het anders is, maar ik vind het voorlopig moeilijker om te zien wat actieve topics zijn, en onoverzichtelijker. Het is moeilijk om de vinger erop te leggen.
).