bakskemestro
Banned
Valt op dat vooral leden uit het linkse kamp (buiten Loser) tegen het weghalen van likes zijn....
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ach. Kan je mij dan eens de lijst met de members van het linkse kamp doorsturen?Valt op dat vooral leden uit het linkse kamp (buiten Loser) tegen het weghalen van likes zijn....
Snap ik volledig, en alle begrip voor. Heel jammer dat jullie die niet zelf kunnen weghalen, dat zou de workload bij dat misbruik (en de frustratie bij de "slachtoffers") al veel verhelpen. Misschien gewoon meteen er een warn aan koppelen? Want dit geldt voor heel het forum, niet alleen P&A. Al kan ik me inbeelden dat het hier wel x10 is in vergelijking met de andere subs.Nog wat nadelen:
Nu van mij mogen ze blijven, maar dan wel liefst bij misbruik direct een zwaardere straf. Want hier kruipt enorm veel tijd in.
- Voor elke verkeerde emoji een pm sturen met de vraag dit weg te halen, want zelf kunnen we het niet.
- Later gaan controleren als de emoji weg is.
- 9 keer op 10 een pm discussie waarom het niet mag.
- Warn geven bij geen reactie
- Nakijken hoeveel keer iemand deze overtreding al begaan heeft en indien nodig een zwaardere warn er aan koppelen.
3 members hebben die post van @coldplayke geliked en slechts 1 ervan zit hier in de discissie. Als je problemen hebt met die persoon moet je hem mssh een pm zenden ipv hier wat te kappen.Cynisch, ik klaagde duidelijk over het liken van de posts van moderators waarbij ik de ingreep slecht getimed vond waardoor die partijdig leek en de likers (waaronder mensen die hier protesteren tegen het weghalen van die likes) dat nog eens kinderachtig liketen alsof zij zo in het "gelijk" waren.
Ik protesteerde helemaal niet tegen het liken van de posts van leden in het algemeen. Ik like soms zelf al eens posts waar ik het niet mee eens ben, maar die ik wel een meerwaarde vind in de discussie.
Nu goed, je kan dit eigenlijk gerust een tijdje als experiment doen voor een beperkte tijd, no harm done als het werkt of niet werkt denk ik dan.
Er moet toch altijd eentje wat naast de kwestie komen stoken met complete onzin.Valt op dat vooral leden uit het linkse kamp (buiten Loser) tegen het weghalen van likes zijn....
Valt op dat vooral leden uit het linkse kamp (buiten Loser) tegen het weghalen van likes zijn....

Ik ben er ook 1 van en het was in ieder geval niet de bedoeling om, @KnightOfCydonia in dit geval, te "silencen" of iets dergelijks. Ik ben niet altijd akkoord met zijn (eender wie) mening, maar over bepaalde onderwerpen maakt hij (eender wie) wel valide punten en die like ik evengoed.3 members hebben die post van @coldplayke geliked en slechts 1 ervan zit hier in de discissie. Als je problemen hebt met die persoon moet je hem mssh een pm zenden ipv hier wat te kappen.
3 members hebben die post van @coldplayke geliked en slechts 1 ervan zit hier in de discissie. Als je problemen hebt met die persoon moet je hem mssh een pm zenden ipv hier wat te kappen.

Goeie post.Nog wat nadelen:
Nu van mij mogen ze blijven, maar dan wel liefst bij misbruik direct een zwaardere straf. Want hier kruipt enorm veel tijd in.
- Voor elke verkeerde emoji een pm sturen met de vraag dit weg te halen, want zelf kunnen we het niet.
- Nakijken hoeveel keer iemand deze overtreding al begaan heeft en indien nodig een zwaardere warn er aan koppelen.

Dus jij baseert je op posts die door bepaalde mensen geliked worden en de rest negeer je? Dat lijkt me nu niet de ideale manier om tot een genuanceerde discussie te komen. Zou het niet gewoon toffer zijn om in elk topic een meer open discussie te ambiëren ipv met oogkleppen door de thread te skimmen en dan onderaan iets bij te typen? Misschien wordt er zo ook iets minder naast elkaar gepraat?
Ik had het nu natuurlijk wel over de voor- en nadelen voor users, niet voor moderators. Ik respecteer uiteraard al jullie werk, maar wat er achter de schermen gebeurt qua moderating werk is -cru gezegd- niet van toepassing op gewone gebruikers.Nog wat nadelen:
Misschien moet men dan eens proberen om naast het anonimiseren van de likes, ook de namen van de mensen de posts plaatsen te anonimiseren voor de gewone gebruiker. Uiteindelijk gaat het toch puur om de inhoud en niet om persoonlijk te scoren of dergelijke. Dan is het ook meteen afgelopen met persoonlijke aanvallen die totaal naast de kwestie zijn, en dan is het ook gedaan met het gezaag over "moderators die zelf posten en een duidelijke mening hebben" want niemand weet wat door een moderator is gezegd. Dat zou pas een cool experiment zijn. De moderators zelf kunnen dan natuurlijk wel nog zien wie wat gepost heeft.Liken is toch bedoeld voor inhoud, niet de personen zelf.
We hebben nog even verder afgestemd:
We willen er een proefperiode van 4 weken van maken, zonder likes, en dan na afloop herevalueren met een poll.
Dat geeft ons de mogelijkheid om de verschillende opties in de praktijk te vergelijken.
Misschien is de tussenoplossing inderdaad dat op P&A enkel het duimpje een optie is, om op die manier appreciatie te uiten voor een informatieve post.Lijkt mij dat er in ieder geval een consensus is om bepaalde types van emoticons uit te sluiten in P&A. Ik heb even rondgekeken, het forumplatform is hier blijkbaar XenForo, waarvoor ik de plugin 'Post Friction' vind: https://xenforo.com/community/resources/post-friction.6693/, misschien is dat een optie? Naast wat andere functionaliteiten laat deze ook toe per thread bepaalde emoticons uit te sluiten, kost 30 dollar maar er is vast wel een welvarende vrijwilliger uit het bruto-loon topic voor te vinden![]()
Maar een goede mop verdient ook op P&A een lach-reactie. Er mag imo plaats zijn voor af en toe eens een luchtige, grappige post in P&A, maar zet die reacties uit en ofwel vervuil je het topic met posts waar enkel "lol" staat, ofwel lijkt het op een dode steen te vallen.Misschien is de tussenoplossing inderdaad dat op P&A enkel het duimpje een optie is, om op die manier appreciatie te uiten voor een informatieve post.