Maar een goede mop verdient ook op P&A een lach-reactie. Er mag imo plaats zijn voor af en toe eens een luchtige, grappige post in P&A, maar zet die reacties uit en ofwel vervuil je het topic met posts waar enkel "lol" staat, ofwel lijkt het op een dode steen te vallen.
Droevig of slecht nieuws, daar wil je ook niet altijd met een duimpje omhoog op reageren.
Voor mij komt dit over alsof je aan Italianen zou opdragen om geen handgebaren meer te gebruiken in gesprekken, omdat er Italianen zijn die ongepaste gebaren maken. Omwille van een paar klagers wordt een aanvullend maar naar mijn mening essentieel communicatiemiddel aan de kant geschoven. Ik snap dat echt niet.
Het enige argument dat steek houdt om dit uit te zetten, is dat van
@StannekeS over de enorme workload die misbruik van het systeem met zich meebrengt. Maar dan lijkt het mij dat er heel wat verschillende tussenstappen zijn overgeslagen. Begin dan met onmiddellijk warns uit te delen en ga niet wachten of mensen hun reactie weghalen. Ga in een eventuele volgende stap over naar zwaardere warns, enzovoort. Maar straf niet meteen een hele community omdat een paar leden zich niet aan de regels houden.