Politiek & Actualiteit

Eerlijk ik vind het ook een een verademing. Geen eloquente sneren die massaal geliked worden doet de toon wat verzachten in P&A

Hopelijk wordt er wat meer gepost nu.

Straf. Men spreekt hier van een betere sfeer en als je dan het topic opendoet waar momenteel meest gepost wordt staat het vol van de modingrepen. Echt een topsfeer.

Eerlijk ik vind het ook een een verademing. Geen eloquente sneren die massaal geliked worden doet de toon wat verzachten in P&A

Ik vind het ook veel beter zo. Nu gaat het tenminste 100% om de inhoud en niet 50-50 inhoud likes/emoticons.

Ik wist niet dat het probleem met dir subforum eloquente sneren waren die veel likes kregen eerlijk gezegd. Ik vind het wel straf dat het weghalen van de likes zo krachtig is. Echt actief lijkt het forum me niet echt.
Ik vind het ook veel beter zo. Nu gaat het tenminste 100% om de inhoud en niet 50-50 inhoud likes/emoticons.
Nog zo'n vreemde interpretatie. Dus volgens jou wordt er nu meer over inhoud gepraat?

Nog zo'n vreemde interpretatie. Dus volgens jou wordt er nu meer over inhoud gepraat?
er is nu meer inhoud dan in de tijd van de emoticons ja. Nu durft men tenminste een inhoudelijk bericht plaatsen zonder te moeten vrezen voor allerlei belachelijke uitlach smileys van politieke tegenstanders.

Nu ben je ook meer bezig met te lezen wat mensen te zeggen hebben in plaats van maar wat te scrollen en dan te lezen waar veel emoticons bij staan. Veel beter.

Als ik de krant of een boek lees moet ik ook niet weten hoeveel likes desbetreffende stukken hebben. Stel u voor de Standaard waar er direct onder ieder artikel of nieuwsbericht een soort referendum staat van likes en dislikes. Zelfs die sites weten dat zoiets niet kan en schakelen dat uit voor bepaalde secties zoals politiek en actualiteit, in sport of humor kan het misschien nog wel.

er is nu meer inhoud dan in de tijd van de emoticons ja. Nu durft men tenminste een inhoudelijk bericht plaatsen zonder te moeten vrezen voor allerlei belachelijke uitlach smileys van politieke tegenstanders.

Nu ben je ook meer bezig met te lezen wat mensen te zeggen hebben in plaats van maar wat te scrollen en dan te lezen waar veel emoticons bij staan. Veel beter.

Als ik de krant of een boek lees moet ik ook niet weten hoeveel likes desbetreffende stukken hebben. Stel u voor de Standaard waar er direct onder ieder artikel een soort referendum staat van likes en dislikes.
Uitlach-smilies waren al lang verboden hoor.

Misschien dat jij dingen niet las door smilies en niet durfde posten dan maar ik heb toch helemaal niet dezelfde indruk.

Da's toch compleet perceptie. Ik kan me geen enkele veel-poster op deze sub voor de geest halen die ik ervan kan verdenken om zijn of haar posts dusdanig te schrijven dat ze er meer 'likes' mee zullen scoren. Dat was vond ik al niet het geval toen je de "totale" scores van leden nog kon bekijken, dat was altijd meer een "probleem" van andere subs.

Ik zie in elk geval geen enkel verschil qua "niveau". Ik zie wel dat topics waar ik normaal aan zou participeren doormiddel van reacties, nu links laat liggen. Ik heb niet altijd zin, tijd of kennis om me actief te mengen in een discussie. Met de reacties kon ik dan toch nog deelnemen. Ik heb nu dan ook geen interesse meer om die topics door te lezen, want ik kan er toch niet mee in interactie gaan.

Nu durft men tenminste een inhoudelijk bericht plaatsen zonder te moeten vrezen voor allerlei belachelijke uitlach smileys van politieke tegenstanders.
Die uitlach-reacties zijn ergerlijk, maar dit is van een mug een olifant maken hé. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een van de meest frequente posters ben op P&A, ik heb over verschillende onderwerpen sterke meningen (sorry) en ik bevind me in dit dominant rechts-conservatieve forum meestal aan de andere kant van het spectrum. Ik heb bijgevolg veel meer kans om "slachtoffer" te zijn van dit soort uitlach-reacties, en ik krijg er ook wel wat te verwerken, maar het is absoluut niet zo dat dat schering en inslag is. Integendeel. De meerderheid van de leden gebruikt die reacties wel op een positieve manier. Als ik eens een uitlach-reactie krijg, is het niet zelden van iemand die dat in het verleden ook al deed. En daar ligt dan vooral de oplossing om die mensen strenger te bestraffen.

Qua niveau zou je de stelling ook kunnen omdraaien hé. Mensen gaan meer bagger plaatsen omdat er minder weerwoord lijkt te komen doordat weerwoord-posts geen reacties meer krijgen en niemand zin heeft in 20 "ik ben akkoord"-posts (die ook niet toegelaten zijn) en de bagger-posters zich zo gesterkt voelen in hun drek.

En sinds wanneer ging het hier enkel over smileys? Ik heb precies die memo gemist maar ik heb toch maar bitter weinig berichten zien passeren om likes te scoren. En die zever over dat eloquente post er zouden komen omwille van de likes is ook bullshit. Misschien moet men eens naar zichzelf kijken en zich afvragen of men het niet over zichzelf afroept. Mij lijken die posts er net te komen omdat de discussiepartner weigert in te gaan op de vragen van anderen en maar continue hetzelfde riedeltje met de vingers in de oren blijft afsteken. En dan nog, zo lang die post geen regels overtreedt mag dat gewoon.

Misschien moeten we het nu even een tijdje proberen :D
Het is tenslotte een proefproject. Die paar dagen dat het nu loopt is véél te vroeg om conclusies te trekken. Er zijn absoluut nog geen relevante cijfers die de ene of de andere kant gelijk kunnen geven, dus daar hoeven we ook niet over te speculeren.

Als die er zijn, na een aanzienlijke periode, zullen we die zeker meedelen en in beraad nemen.

Qua niveau zou je de stelling ook kunnen omdraaien hé. Mensen gaan meer bagger plaatsen omdat er minder weerwoord lijkt te komen doordat weerwoord-posts geen reacties meer krijgen en niemand zin heeft in 20 "ik ben akkoord"-posts en de bagger-posters zich zo gesterkt voelen in hun drek.
Exact dit dus. Geen wonder dat er sommigen blij zijn nu hun weinig onderbouwde posts en ballonnen veel minder visuele tegenkanting krijgen.

Die kruistocht tegen 'eloquent uitgeschreven posts' begrijp ik ook langs geen kanten. Is het dan de bedoeling om zo weinig mogelijk te onderbouwen? Hier en daar een dt foutje te plaatsen? Het is wel de bedoeling om je posts uit te bouwen hier. Dat niet iedereen even taalvaardig is, is logisch, maar om fatsoenlijk in discussie te gaan moet je geen diploma taal- en letterkunde hebben hoor. Gewoon een beetje je posts onderbouwen en wat tijd nemen om dat te doen in plaats van wat te komen linkdumpen en weet ik veel.

Het is tenslotte een proefproject. Die paar dagen dat het nu loopt is véél te vroeg om conclusies te trekken. Er zijn absoluut nog geen relevante cijfers die de ene of de andere kant gelijk kunnen geven, dus daar hoeven we ook niet over te speculeren.

Als die er zijn, na een aanzienlijke periode, zullen we die zeker meedelen en in beraad nemen.

Een oprechte vraag, welke cijfers wil je dan concreet hieruit halen?
Laat het ons nu ook niet te serieus nemen. Laat ons vooral niet vergeten dat dit forum vooral bedoeld is voor ontspanning, anderen helpen, discussiëren over leuke zaken en zaken bijleren.
Maar vooral het gegeven van het gezellig te houden komt van twee kanten, en sommige lijken dat wel eens te vergeten.

Laatst bewerkt:

Het enige dat je kan meten is de totale interactie op het forum: likes + posts. Je weet nu al dat die interactie lager gaat liggen wanneer je enkel posts telt, zelfs wanneer je +1 posts zou toelaten. Daarbij kan je ook nooit achterhalen hoeveel posts er gekomen zijn louter door het niet kunnen reageren met een reactie. En het niveau van de posts waarvan sommigen denken dat het zal stijgen, en anderen dat het zal dalen, dat kan je niet kwantificeren want dat is dan weer subjectief.

Sowieso wordt de interactie op deze sub, logischerwijs, zo hard bepaald door de actualiteit dat je nooit zinnige conclusies kan trekken. Werd Trump zijn oor niet doorboord, er zou nog niet de helft zoveel gepost zijn deze zomer.

Uiteindelijk moet je als modteam gewoon beslissen waar je naartoe wil met dit forum. Cijfers gaan je daar niet bij helpen. Ik hoop in elk geval op het terugdraaien, want ik voel me elke dag minder geroepen om discussies/het forum te volgen wanneer ik er niet in kan participeren zonder te moéten posten.

Een oprechte vraag, welke cijfers wil je dan concreet hieruit halen?
Laat het ons nu ook niet te serieus nemen. Laat ons vooral niet vergeten dat dit forum vooral bedoeld is voor ontspanning, anderen helpen, discussiëren of leuke zaken en zaken bijleren.
Maar vooral het gegeven van het gezellig te houden komt van twee kanten, en sommige lijken dat wel eens te vergeten.
Er zijn geen concrete cijfers waar we naar op zoek zijn. We willen gewoon de proefperiode iets langer de kans geven. Dat is niet omdat we de keuze een bepaalde richting in willen duwen, maar om de optie zonder likes een faire kans te geven. De meningen hier zijn wat ze zijn, we zijn er niet op uit eender wie van gedachte te doen veranderen.

Qua niveau zou je de stelling ook kunnen omdraaien hé. Mensen gaan meer bagger plaatsen omdat er minder weerwoord lijkt te komen omdat weerwoord posts geen likes krijgen
als kwalitatieve poster een weerwoord niet plaatsen omdat je geen likes zal krijgen… hoe realistisch is dat, we verwachten wel meer van iemand met niveau toch. Je kan het ook omdraaien iemand maakt een kwalitatieve post maar controversieel en daarop zetten mensen dan express bagger reacties die veel likes lokken en dit schrikt dan de kwalitatieve poster af want dat ze zelf geen likes krijgen maakt hun niks uit maar dat bagger posts die hun ridiculiseren likes krijgen dat doet wel meer.

Het enige dat je kan meten is de totale interactie op het forum: likes + posts. Je weet nu al dat die interactie lager gaat liggen wanneer je enkel posts telt, zelfs wanneer je +1 posts zou toelaten. Daarbij kan je ook nooit achterhalen hoeveel posts er gekomen zijn louter door het niet kunnen reageren met een reactie. En het niveau van de posts waarvan sommigen denken dat het zal stijgen, en anderen dat het zal dalen, dat kan je niet kwantificeren want dat is dan weer subjectief.

Sowieso wordt de interactie op deze sub, logischerwijs, zo hard bepaald door de actualiteit dat je nooit zinnige conclusies kan trekken. Werd Trump zijn oor niet doorboord, er zou nog niet de helft zoveel gepost zijn deze zomer.

Uiteindelijk moet je als modteam gewoon beslissen waar je naartoe wil met dit forum. Cijfers gaan je daar niet bij helpen. Ik hoop in elk geval op het terugdraaien, want ik voel me elke dag minder geroepen om discussies/het forum te volgen wanneer ik er niet in kan participeren zonder te moéten posten.
Ik zie hier allerlei aannames over "kwaliteit daalt" en "activiteit daalt", met fictieve cijfers. Daar ging het me om. Er bestaan nog geen cijfers en als die er zouden zijn, zullen we die (waarschijnlijk) met plezier delen. Tot dan blijft vooral de wens de vader van de gedachte in veel van de conclusies hier.

We zullen wel bepalen welke richting we uit willen, geen nood! En daarbij hebben we dan vooral alle gebruikers in gedachten.

Ik zie hier allerlei aannames over "kwaliteit daalt" en "activiteit daalt", met fictieve cijfers. Daar ging het me om. Er bestaan nog geen cijfers en als die er zouden zijn, zullen we die (waarschijnlijk) met plezier delen. Tot dan blijft vooral de wens de vader van de gedachte in veel van de conclusies hier.
Er werden helemaal geen fictieve cijfers gepost. Er worden aannames gedaan ja, en jij kwam af dat er nog geen cijfers zijn om die aannames te ondersteunen. Terwijl je goed genoeg weet dat je enerzijds geen relevante cijfers kan vergaren (en al helemaal niet wanneer het gaat om het subjectieve "niveau") en dat wanneer je periodes toch met elkaar zou kunnen vergelijken je nu al prima weet dat de totale interactie mét reacties hoger gaat liggen dan zonder reacties. Dat is mijn punt. Je kan afkomen met een proefproject, maar je gaat cijfermatig op het einde van dat proefproject niet meer weten dan ervoor.

We zullen wel bepalen welke richting we uit willen, geen nood! En daarbij hebben we dan vooral alle gebruikers in gedachten.
Ik mag dat laatste hopen, want dat was heel duidelijk niet het geval toen jullie op basis van een zeer beperkt aantal klagers en achteraf gezien vooral op basis van de de werkdruk van de mods de beslissing namen om meteen de meest radicale oplossing te kiezen in plaats van eerst te kijken of strenger bestraffen van misbruik geen soelaas kan brengen. Het idee van een "proefperiode" is er ook alleen maar gekomen omdat je in eerste instantie géén rekening had gehouden met alle gebruikers en je een weg terug wou zonder al te veel gezichtsverlies na de backlash, in plaats van een te snel genomen beslissing gewoon terug te draaien.

Ik kan alleen maar voor mezelf aangeven dat de interesse om topics actief te volgen fors wegebt als ik niet meer kan passief participeren doormiddel van de reacties. Je doet met die feedback wat je wilt.

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat het probleem met dir subforum eloquente sneren waren die veel likes kregen eerlijk gezegd. Ik vind het wel straf dat het weghalen van de likes zo krachtig is. Echt actief lijkt het forum me niet echt.

Dit had je toch iets eloquenter kunnen verwoorden. :D

Ik vind het p&a gedeelte wel actiever. Wat hebben we, 5-6 topics waar in gepost wordt vandaag? En dat voor een vakantie periode. (Zit hier momenteel ook in het zuiden van Frankrijk)

Er zijn periodes geweest waar er een dag of soms twee niet gepost werd in p&a. Gegeven dat dit forumgedeelte natuurlijk op de actualiteit draait en als er niets noemenswaardig voorvalt er ook weinig is om over te discussiëren. Afgelopen weken hebben we natuurlijk de OS , aanslag trump en terugtrekking biden. (Naast de reeds gewennige oorlog in Oekraïne en Gaza)

De beste metriek die je achteraf gaat kunnen samenstellen is er een o.b.v. de resultaten van een poll die polst naar hoe de gebruikers erover denken. Daarvan kun je nog redelijkerwijze stellen dat die zal correleren met toekomstige activiteit en motivatie van de desbetreffende gebruikers en dus leidt tot grofweg meer 'kwaliteit'. Overige metrieken zijn zinloos en zullen zoals eerder aangegeven veel te gevoelig zijn aan de actualiteit op deze korte tijdspanne.

Tegelijkertijd moet je daarvoor het proefproject wel even laten lopen zodat iedereen zijn mening gevormd kan hebben vind ik, al was een initiële poll inderdaad wel handig geweest (zowel voor het draagvlak als achteraf de evolutie van de meningen hieromtrent te meten).

Er werden helemaal geen fictieve cijfers gepost. Er worden aannames gedaan ja, en jij kwam af dat er nog geen cijfers zijn om die aannames te ondersteunen. Terwijl je goed genoeg weet dat je enerzijds geen relevante cijfers kan vergaren (en al helemaal niet wanneer het gaat om het subjectieve "niveau") en dat wanneer je periodes toch met elkaar zou kunnen vergelijken je nu al prima weet dat de totale interactie mét reacties hoger gaat liggen dan zonder reacties. Dat is mijn punt. Je kan afkomen met een proefproject, maar je gaat cijfermatig op het einde van dat proefproject niet meer weten dan ervoor.
Inderdaad. Er worden aannames gedaan zonder basis, vandaar mijn punt. Dat was niet persoonlijk op jou, maar een algemene opmerking.

Maar het moet wel juist voorgesteld worden, en ik ga dat dus niet nog 100x schrijven, hè. Er is niks beslist alleen op basis van een "zeer beperkt aantal klagers" of de werkdruk van de mods. In mijn allereerste post staat dat onder andere uitgelegd. Daar staat trouwens ook al meteen in "uitproberen", want het was van in het begin wel degelijk een proefproject: https://www.beyondgaming.be/threads/politiek-actualiteit.16/post-1341988

We noteren de opmerkingen in alle richtingen en laten ons daardoor leiden. Samen met onze ervaring en een duidelijk doel en een visie, zullen we er vast wel komen!

Laatst bewerkt:
ach de echte reden dat we de likes terugwillen is natuurlijk puur voor de dopamine rush die je krijgt van een boel likes en smiley's op je posts.

Verder vind ik er niet zoveel mis mee momenteel. Als ik een onderwerp open dan betekent dat dat ik er geïnteresseerd in ben en lees ik toch alle posts, of daar nu likes onder staan of niet. Als niet fervent poster in P&A vind ik zelfs dat het me meer aanmoedigt om hier en daar eens in te pikken op een bericht.

Terug
Bovenaan