Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ken The Mars Volta nog nietWat Flea deed bij The Mars Volta was imo veel interessanter dan bij RHCP.![]()

Het ding is dat dit topic over veel genres gaat.Ik ken The Mars Volta nog niet
Ik ben maar een kneusje in dit genre, ik ken enkel de usual suspects.
Raad me eens jullie lievelingsbands aan, eentje per user![]()

Indierock luister ik mijn hele leven al, misschien iets Post of experimental.Het ding is dat dit topic over veel genres gaat.![]()
Mijn last.fmRaad me eens jullie lievelingsbands aan, eentje per user![]()
Ga de iets minder bekende eens beluisteren. ThanksMijn last.fm
Als je naar al deze groepen luistert, heb je fantastische smaak.
Als ik er toch 11 zou moeten kiezen, met het geweer tegen het hoofd, zou het op dit moment zijn:
Radiohead
Nick Cave & The Bad Seeds
PJ Harvey
The National
Smog/Bill Callahan
Sonic Youth
Godspeed You! Black Emperor
Grouper
Boards of Canada
Flying Lotus
Unwound
Vraag het me later nog eens en het kan een ander lijstje zijn!
Zet daar nog eens Talk Talk bij jong, komaan :-DMijn last.fm
Als je naar al deze groepen luistert, heb je fantastische smaak.
Als ik er toch 11 zou moeten kiezen, met het geweer tegen het hoofd, zou het op dit moment zijn:
Radiohead
Nick Cave & The Bad Seeds
PJ Harvey
The National
Smog/Bill Callahan
Sonic Youth
Godspeed You! Black Emperor
Grouper
Boards of Canada
Flying Lotus
Unwound
Vraag het me later nog eens en het kan een ander lijstje zijn!

en Can, Burial, John Coltrane, Neil Young, Kanye West, Fugazi, Swans, Beach House, Cocteau Twins, Mogwai, The Gun Club, Neurosis, Pixies, Tim Hecker, Flying Horseman, Talking Heads, The Field, Thee Oh Sees, Nicolas Jaar, Slowdive, Elliott Smith, Portishead, The Velvet Underground, Four Tet, The Clash,...Zet daar nog eens Talk Talk bij jong, komaan :-D

Ah man, dat optreden in Trix in 2017... Nog altijd word ik er vrolijk van. Was ook hetzelfde weekend als het eerste reunie-optreden van Millionaire, als ik me niet vergis. En ertussen nog Clamotterock in Herenthout. Ik denk dat ik behoorlijk doof naar mijn werk gegaan ben de week erop.Broken Social Scene doet dit najaar shows met een integrale uitvoering van You Forgot It In People.
Hoog tijd dat ze nog eens naar Europa komen.

Echt wel een topband. Heb ze één keer live gezien (voor Russian Circles dacht ik), gewoon een bom aan energie met een vrij crazy frontman.Dat is mijn ding wel! Goeie tip!
Toevallig in de Charlatan in Gent 12(?) jaar geleden. Heb ze daar ook allebei aan het werk gezien. Alleja, eigenlijk enkel bijna These Arms Are Snakes, want op de website van de Charlatan stond het optreden een half uur later dan in werkelijkheid.Echt wel een topband. Heb ze één keer live gezien (voor Russian Circles dacht ik), gewoon een bom aan energie met een vrij crazy frontman.
Dag erna in het Stuk in Leuven.Toevallig in de Charlatan in Gent 12(?) jaar geleden. Heb ze daar ook allebei aan het werk gezien. Alleja, eigenlijk enkel bijna These Arms Are Snakes, want op de website van de Charlatan stond het optreden een half uur later dan in werkelijkheid.

2008 of 2009? Daar was ik ook!Dag erna in het Stuk in Leuven.![]()
Was idd die periode.2008 of 2009? Daar was ik ook!

Probleem met bands aanraden in hetzelfde genre is natuurlijk dat je meteen de ultieme meest gerenommeerde bands ter wereld opnoemt. Naast Pink Floyd waren in de seventies veel gelijkaardige bands aan het werk in het 'progrock' genre. (want als je vraagt om gelaagde muziek met lange nummers en lange solo's kom je bijna automatisch in dat genre uit) Maar veel van de muziek in dat genre heeft niet zo goed de tand des tijds doorstaan. Er zijn wel een paar uitblinkers. Sommigen weten amper nog dat Genesis gelijkaardige muziek maakten voor ze een pophitmachine werden. Zie linkIemand aanraders van bands of nummers in het genre Pink Floyd/ War on Drugs? Met veel verschillende 'lagen' instrumenten.
Lange solo's & nummers zijn uiterst welkom!