Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wener2x3 high bar back squat met 150 vandaag, gevolgd door 2x10 met 110. RIP legs.
Wener met quaaaads babyWener
It's greatly appriciated 

Eerlijk gezegd begrijp ik er niets van, waarom kan jij niet genoeg calorieën eten? De meeste mensen moeten moeite doen om geen 3000 kcal te etenSorry voor tl;dr, maar even mijn verhaal delen met een vraag achteraf!
Mijn vader is een fervente powertrainer, doet het al bijna heel z'n leven. Ik had altijd voor de lol een bench met wat gewichten liggen die ik hem geleend heb tijdens de lockdown. Half februari heb ik beslist om mee te trainen. Ik heb dit 14 jaar +- geleden eens een dik jaar gedaan, maar door een blessure gestopt en nooit meer hervat.
Nu background story, mijn genen hebben mij altijd mager gehouden, maar tijdens de eerste lockdown zat ik werkloos thuis en at veel junkfood en was ik voor het eerst sinds mijn tienerjaren bijgekomen en dat van 63 (18 tot 31 jaar altijd 61-64kg) naar 72kg +-. Maar het was wel ontzettend ongezond en het was vooral buik etc. Dus esthetisch zag dat er ook niet uit. Ik ben toen gestopt met frisdrank/koeken/... en in een maand was het al terug op 66 en met de zomer terug mijn oud gewicht. Met het bewijs dat ik wel degelijk kan bijkomen, dacht ik met de tweede lockdown (ik werk in horeca) dat ik in combinatie met thuis zitten en trainen opnieuw gewicht zou kunnen bijkomen, maar dan gezonder en met spierkracht.
Ik trainde 2 tot 3x per week tot eind mei. Ik ben bijna verdubbeld in breedte en ben 10kg bijgekomen. Hard getraind, maar héél erg tevreden van het resultaat. Mijn blessures van vroeger staken even de kop terug op maar volledig verdwenen. So I'm good to go.
Maar nu komt het. De horeca is al even terug open, het is warmer weer en ik ben in een maand al 5kg verloren and counting. Ik zit nu, volledig droog, 's morgens op 69kg. Ik MOET die 75kg halen (ik ben 1m88) zodat ik verder kan bouwen.
Ik drink m'n shake and what nog op trainingsdagen. Op niet trainingsdagen doe ik nu op aanraden 400ml melk/40gr Whey/100gr perfect oats en wat mct oil. Maar heb niet de indruk dat dat iets doet (of zou ik nog meer verliezen dan?)
Maar ik weet natuurlijk wat het probleem is, ik verbrand meer calorieën dan ik inneem en ik heb 3 tot 4 dagen per week echt geen tijd om veel of zeker niet regelmatig te eten. Thuis eet ik ook al 4+ jaar Hello Fresh 5/7, dus gezond maar dat is basically gemaakt om af te vallen.
Als ik research doe wat ik moet eten voor bv. 3000+ calorieën per dag te eten moet ik realistisch zijn en zeggen dat ik de tijd gewoon niet heb om zoveel of regelmatig te eten. Er worden dan ook mass gainers aanbevolen, maar is dit wel goed? En zo ja wat neem je dan?
Conclusie:
Gyms zijn terug open en ik ga er volledig voor gaan, maar mijn gewicht is een issue voor toekomstige resultaten. Is er iets dat jullie aanraden wat relatief gemakkelijk te onderhouden is op dagdagelijkse basis om véél calorieën binnen te spelen?
(Als je het allemaal kan kopen in één keer voor een heel week en vooraf bereiden of zo zou ik dat wel nog kunnen)
Nogmaals sorry voor de tl;dr en bedankt indien iemand hier wat nuttige info op kan brengen, ik weet dat er hier al sinds mensheugenis serieuze die-hards zittenIt's greatly appriciated
![]()
Wat heeft de horeca daarmee te maken?Ook al gehoord van Rippetoe maar dat lijkt me nogal drastisch en ongezond, hier beter verwoord:GOMAD (gallon of milk a day) en je gaat wel aankomen.
jcdfitness.com
Now let’s look at what this diet actually recommends in terms of intake. A regular, whole-fat gallon of milk is ~2430 kcals (128g protein, 192g carbohydrate, 128g fat).
That’s a ton of calories coming from one source of food; hell, that’s the maintenance intake of many.
Then we have the rest of your daily meals added into ones energy intake. After all is ingested, we’re looking at a 5000-5500 kcal intake for the day. Boatloads of food!
This diet particularly became popular with young guys who needed to add some quality size to their frame. I’ve read in multiple places this is what Mark Rippetoe, author of Starting Strength, often suggests to underweight teenage boys in search of a big squat, bench, deadlift and a beefy frame.
With such a high intake, most people are not going to see their body composition change for the better. Sure, they will gain body weight, but 25lbs in 25 days is too aggressive – I don’t care how often you’re squatting or what program you’re following. A majority of that weight will be unwanted fatty tissue as opposed to the coveted lean muscle mass one is usually in search of.
This protocol, in my opinion, is only for a select few individuals – the young, underweight teenage male who needs to gain weight for athletics or who simply wishes to get strong and fill out. Most of the time, these kids are overactive and underfed. This is why a drastic approach is sometimes necessary to make progress.
It’s for people who would rather drink their calories than eat a boatload of food every day. It’s also good for those with a high energy expenditure; however I can find many other tastier foods I’d rather eat in lieu of becoming miserable trying to down an entire gallon of whole milk daily.
Eerlijk gezegd begrijp ik er niets van, waarom kan jij niet genoeg calorieën eten? De meeste mensen moeten moeite doen om geen 3000 kcal te etenWat heeft de horeca daarmee te maken?
Persoonlijk zou ik al die zever van perfect oats en mct oil laten voor wat het is en "gewoon" eten. Mass gainers zijn evengoed vooral commerce. Hello Fresh zijn vrij kleine porties volgens wat ik al gehoord heb; als je toch kookt, koop gewoon je eten zelf? Eet 's morgens een goede kom havermout, dat kook je 1-2x per week en zet je in de koelkast.
Ik zie ook heel gedetailleerde samenstellingen voor een whey shake maar geen idee van wat werkelijk te eten, vreemde combinatie. Een shake kan zeker, maar het is een supplement hé. Kortom, wat is het exacte probleem?

Ik kan melk en masse niet zo goed verdragen. Maar ik heb dat gradueel wat terug opgebouwd en heb de indruk dat het wat beter gaat. Maar 3+ liters per dag ga ik niet aankunnen vrees ikGOMAD (gallon of milk a day) en je gaat wel aankomen.
Ik kan wel proberen mijn dagelijkse dosis te verdubbelen. 1,5l zou al kunnen helpen met aanvulling eten.Mijn vrouw werkt in de horeca, maar die is wel in de namiddag enkele uren thuis en dan kan ze deftig eten. In jouw geval kan je dan die 10u periode eventueel een shake drinken, dat duurt niet lang en zo heb je eiwitten binnen. Of je neemt het als een soort intermittent fasting en je eet 's morgens en 's avonds (genoeg), of bv. 's avonds nog twee keer (17u en >22u).Ik vermoed dat je zelf niet in de horeca gewerkt hebt of misschien onderschat? Dat is onregelmatige uren en hoge verbranding calorieën door het aantal kilometers/arbeid die verricht wordt. De studenten meisjes zijn altijd content na een zomer te werken
Ik heb een verantwoordelijke functie met lange dagen en zeer gevarieerde tijdschema's. Het gebeurt dat ik bv werk van 10u tot 20u op drank alleen. Rond 17u eet ik meestal wel iets, maar dat is het dan tot ik thuis kom rond 22u+... Ik kan 3000 kcals eten als ik gewoon al het fastfood binnenspeel wat ik in de eerste lockdown heb gedaan, maar daarom vroeg ik het hier hoe jullie dat doen met gewone voeding.
Hello Fresh is een win-win combinatie voor ons voor gezond eten en niet naar de winkel te moeten. Ik ga 1x/2weken naar de winkel voor grote boodschappen, het lukt ons niet om elke 3 a 4 dagen naar de winkel te gaan.
Over shakes en toestanden. Zo'n zaken zijn makkelijk op te zoeken, te kopen en samen te stellen. Maar het echte eten steekt toch wat tijd en werk in, vandaar mijn vraag hier.
Bedankt voor de havermout tip.
Ik leef nu wel tussen de extremen van "clean" en junkfood. Ik eet relatief gezond, maar zeker mijn broodmaaltijd (meestal 's avonds) wil al eens meer kaas of bv. choco bevatten dan strikt noodzakelijk. Ik eet gewoon grote porties, waardoor ik (te) makkelijk aan mijn calorieën kom.Goh het is wel herkenbaar hoor, als ik clean probeer te eten dan heb ik het ook lastig om aan 3000kcal/dag te geraken. Met elke dag een cola, wat chocolade, een grote zak chips per week, eens een pizza, en meer kaas dan gaat dat wel vlotjes. Iets te vlot vaak.
Zijn er werkende preworkouts zonder caffeïne? Uiteindelijk moeten die je toch wat stimuleren? Enkele jaren terug was er wel één maar die werkzame stof bleek dan uiteindelijk op de dopinglijst te staanAanraders van preworkouts? (liefst zonder caffeine maar mag) en waar halen jullie je wheys? Ik heb eigenlijk enkel nog maar via myprotein besteld maar misschien zijn er betere alternatieven.
In other news, 't es werm! Maakt mij echt duidelijk wat lomer dan bij normale of koude temperaturen
Dat is een beetje het klassiek verhaal van supplementen, als het echt iets zou uithalen zou dat al snel gelinkt worden aan competitievervalsing.Ja hoor, mijn ex-coach had een merk waar hij tevreden van was maar was enkel in de US beschikbaar en ik had even deze die voor mij wel z'n job deed en lekker was. Ik trainde toen om 21u 's avonds dus wilde ik echt zo weinig mogelijk caffeine erin. 't Is ook niet dat ik verwacht dat ik plots 20 kilo meer ga smijten hé, gewoon iets om mij een boostje te geven op de dagen dat ik wat traag in gang geraak en caffeine verdraag ik niet goed. Dus voor mij het geld wel waard. Ik ga XXLnutrition eens bekijken, thanks!Zijn er werkende preworkouts zonder caffeïne? Uiteindelijk moeten die je toch wat stimuleren? Enkele jaren terug was er wel één maar die werkzame stof bleek dan uiteindelijk op de dopinglijst te staanDat is een beetje het klassiek verhaal van supplementen, als het echt iets zou uithalen zou dat al snel gelinkt worden aan competitievervalsing.
Persoonlijk vind ik zo'n dingen zijn geld niet waard. Ik zou voor zowel het eiwitpoeder als die preworkout eens op xxlnutrition kijken. Hun Whey Delicious is zover ik weet van goede kwaliteit.