Ja tuurlijk, different strokes for different folks. Ik wil helemaal niet zeggen dat 5x5 de juiste manier is voor powerlifting. Enkel dat er niks mis is aan 5x5 ... .
Ik heb ook geen flauw idee wat mijn 1RM zou moeten zijn, denk dat ik dat nog nooit heb geprobeerd :).
We zijn akkoord hoor, ik gaf je gelijk :)

Uiteindelijk lijkt 5x5 me nog altijd in het "nuttige" set/rep gebied te liggen om sterker te worden.

Laatst bewerkt:
Bedoeling is wel dat ik om en om 4x8 afwissel (hypertrofie) en 5x5 (kracht) bij beide schema's. Buiten de grote compounds (SQ, OHP, DL, BP, BOR) is het eerder 8x4.

Mmm, gisteren mail gekregen dat de prijzen bij opening omhoog gaan. Nu begin ik dan wel te twijfelen om naar een Basic Fit ofzo te gaan. Allé ja, 60 euro per maand is toch echt wel duur om wat met gewichten te sleuren.

60EUR is idd veel geld.

Voor zelfstandige gyms en kleinere ketens is dit wel een kaksituatie geweest natuurlijk, een grote speler zoals Basic Fit kan dit veel makkelijker overbruggen en daarna de kleintjes uit de markt spelen. Ik heb enkele maanden geleden bericht gekregen dat er bij de heropening een optionele compensatie voorzien zou zijn om het abonnement te verlengen. Dat komt dan eigenlijk neer op nog een halfjaar weinig inkomsten uit abonnementen.

Ondertussen zijn er twee Belgische gewichthefsters geselecteerd voor de Olympische spelen! 💪

Edit: over mijn eigen training niets (positief) te zeggen

De lockdown heeft mij nog contenter gemaakt met mijn homegym. Nu hopen dat wanneer alles terug open gaat iedereen zijn homegym materiaal voor peanuts verkoopt :biglaugh:.

Iemand die een nieuw schema gaat starten wanneer alles opent? Of gewoon weer same old?

De lockdown heeft mij nog contenter gemaakt met mijn homegym. Nu hopen dat wanneer alles terug open gaat iedereen zijn homegym materiaal voor peanuts verkoopt :biglaugh:.

Iemand die een nieuw schema gaat starten wanneer alles opent? Of gewoon weer same old?
Same old.

Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet helemaal loop te springen om meteen naar de (eerlijk is eerlijk) low-budget hardcore gym te gaan waar ik ging.

Enerzijds heb je de ergernis-factor wanneer je als iemand die iets serieuzer traint 200+ kg mag gaan squatten op een barbell van de Aldi omdat je anders moet wachten tot de GSM-batterijen plat zijn van het groepje dat het professioneel rek heeft ingepalmd.

Anderzijds een hoop mensen die nog niet helemaal mee zijn met de ontdekking van water en zeep die nu zeker en vast perfect de maatregelen gaan volgen.

Dan heb ik thuis bijna alles liggen en een "knuffelcontact" om tegen te praten die ook wil trainen.

Al twee weken terug aan het trainen. Wel de fout gemaakt in de eerste deadlift training conventional te doen ipv Sumo. Dat heeft mijn onderrug voor een week verkloot.
Ik snap niet waarom dat ik dat deed terwijl ik het goed wist dat conventional niet goed voor mij is.

Zijn er hier sporters die aangesloten zijn bij Basic-Fit en mij kunnen vertellen of hun abonnement al terug geactiveerd is en of ze al tijdsloten kunnen reserveren? :)

Ik ga rustiger terug beginnen, in oktober vorig jaar deed ik echt wel veel volume. De eerste week gaat er op gericht zijn om te ontdekken wat ik nog kan na een maand of zeven homeworkouts zonder zware gewichten. Vooral lower body verwacht ik het ergste. Daarna terug opbouwen.

Deze week weer een schrikmoment. Vorige week zware trainingen, dus eigenlijk echt nood aan recuperatie. Zondag werk ik in de tuin (laatste training was zaterdag), begint mijn knie wat pijn te doen, linkse knie, zo onder de knie binnenkant been. Tegen de avond kon ik mijn been niet helemaal buigen of dat deed echt pijn, maar enkel als ik recht stond. Dus als ik ook plooi aan de heup geen probleem, m.a.w. squatten als beweging ging. Maandag idem.

Dinsdag dan beslist om toch rustig te trainen aangezien dat leek te gaan, in de hoop dat ik dan wat doorbloeding kreeg.

Woensdag wat het al heel wat beter. Gisteren zwaar getraind en niets gevoeld. Vandaag over.

Ik zag mijzelf al met kraakbeenletsel ofzo.

Nog 5 fucking dagen en ik kan eindelijk nog eens gaan deadliften, fuck yeah!!!!!!!!!!!!

Tijdsblokken zijn snel volzet bij basic fit. Heb gereserveerd op woensdag, hopelijk lukt het me na men training om te reserveren pp donderdag..

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan