Dit.En dat is het, sinds Elden Ring staat die stof te verzamelen. Hun gok op live service heeft hun heel de generatie gekost.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit.En dat is het, sinds Elden Ring staat die stof te verzamelen. Hun gok op live service heeft hun heel de generatie gekost.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Nu games €70 kosten — en richting €80 gaan — verwacht de consument meer en meer waar voor dat geld.Developers van AAA-games mogen van mij dringend hun games wat kleinschaliger maken, ik denk eerlijk gezegd dat mensen daar ook terug naar snakken.
Ik denk nu wel dat men verwacht dat de prijs ook omlaag zou gaan als de speluren en de daarbij horende ontwikkeltijd omlaag gaat.Daar ben ik nog niet zo zeker van. Nu games €70 kosten — en richting €80 gaan — verwacht de consument meer en meer waar voor dat geld.
In aanloop naar de launch van The Callisto Protocol bijvoorbeeld heb ik genoeg comments gelezen van spelers die niet bereid waren om de volle pot te geven aan een game dat kan uitgespeeld worden in minder dan 10 uur. Gevolg: https://www.gamesradar.com/the-callisto-protocol-hasnt-even-hit-half-of-its-5m-sales-target-yet/
Dit, ik speel ook veel liever kort en intens, dan lang en veel te veel uitgerokken experience, dat craften en objectives/farmen met een lijst van hier tot in Tokio begint langzamerhand ook te vervelen, reden waarom ik nog weinig titels aanschaf. Geef mij maar een goeie actie of een pakkend verhaal. Idealiter een combo van de 2, er is een reden waarom games als TLOU zo goed scoren...Ik denk nu wel dat men verwacht dat de prijs ook omlaag zou gaan als de speluren en de daarbij horende ontwikkeltijd omlaag gaat.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Nu games €70 kosten — en richting €80 gaan — verwacht de consument meer en meer waar voor dat geld.
In aanloop naar de launch van The Callisto Protocol bijvoorbeeld heb ik genoeg comments gelezen van spelers die niet bereid waren om de volle pot te geven aan een game dat kan uitgespeeld worden in minder dan 10 uur. Gevolg: https://www.gamesradar.com/the-callisto-protocol-hasnt-even-hit-half-of-its-5m-sales-target-yet/
Inderdaad niet, maar je zei wel degelijk dit:Als een game kleinschaliger kan gemaakt worden en maar 2 jaar ontwikkelingstijd kent in plaats van 4 of 5, dan hoeft deze game toch geen €80 te kosten?
Als ze kleinschaliger zijn en minder budget hebben zijn ze geen AAA meer.Developers van AAA-games mogen van mij dringend hun games wat kleinschaliger maken
PS3 had toch een pak dikke games. UC1/2/3 en TLOU1 om nog maar enkel ND games op te sommen.PS5 kan je nu 2de hands toch wel vinden rond de 350€, en daar kan je toch nog jaren plezier mee hebben.
Nu, totaal gezien zijn er wel parels verschenen op de PS5. Als dit een “mislukte generatie” genre PS3 zou zijn kunnen we maar dromen dat de PS6 terug een soort PS4 zal worden!
dat is het geniale, Clair Obscur: Expedition 33 is by far het beste wat deze generatie heeft voortgebracht. Gewoon een duidelijk project en ambitie zonder al de fucking clutter die niks bij brengt buiten ego's tevreden houden en artificieel speeltijd verhogenAls een game kleinschaliger kan gemaakt worden en maar 2 jaar ontwikkelingstijd kent in plaats van 4 of 5, dan hoeft deze game toch geen €80 te kosten? Games gaan nu richting de €70/80 omdat er nét zo intensief, kostelijk én lang aan gewerkt wordt. Clair Obscur: Expedition 33 kost bijvoorbeeld maar €50. Had een budget van €30 miljoen. Heeft ondertussen 5 miljoen exemplaren verkocht.
Grenzen van AAA-games worden verlegd, da's waar. Ik heb ook nooit gezegd dat ik wil dat ze alleen maar AAA-games blijven maken. Ik heb enkel developers van AAA-games aangehaald omdat ze zich enkel op AAA focussen. Ik pleit nét voor meer AA-games. Clair Obscur is het perfecte voorbeeld. Dat is een AA-game met de ambitie en kwaliteit van een AAA-game. Grote kanshebber voor GOTY en maar €50. Moet niet onderdoen voor grote kleppers, en toch, klein budget, lage kostprijs, belachelijk goed verkocht.Inderdaad niet, maar je zei wel degelijk dit:
Als ze kleinschaliger zijn en minder budget hebben zijn ze geen AAA meer.
AAA én kleinschalig én korte ontwikkelingstijd zijn niet compatibel. Een Naughty Dog gaat niet meer terugkeren naar Jak & Daxter, net zoals Sucker Punch niet meer terugkeert naar Sly Cooper. Eenmaal AAA blijven ze daar.
En de gameplay hoeft daar ook niet onder te lijden hé, in AAA games maken ze dan dikwijls ofwel de spelwereld veel te groot (met eindeloze hoeveelheden side quests), of er worden grote budgetten gestopt in cutscenes en marketing. En het belangrijkste, de gameplay, wordt dan uit het oog verloren doordat de scope van het project te groot wordt.dat is het geniale, Clair Obscur: Expedition 33 is by far het beste wat deze generatie heeft voortgebracht. Gewoon een duidelijk project en ambitie zonder al de fucking clutter die niks bij brengt buiten ego's tevreden houden en artificieel speeltijd verhogen
Veel meerwaarde had die pro dan niet tov de gewone PS5.PS3 had toch een pak dikke games. UC1/2/3 en TLOU1 om nog maar enkel ND games op te sommen.
Ik heb een ps5 pro sinds launch en heb nooit een 5 gehad. Mijn pro staat al maanden stof te vangen nadat ik nog geen handvol games gespeeld heb, waarvan een groot deel dan nog eens remasters waren. PS5 is qua games (tot nu toe) toch echt een grote flopgeneratie.
Als ik een ps5 had gekocht had ik evenveel games gehad... En ik had ze moeten spelen op een lagere resolutie en/of framerate.Veel meerwaarde had die pro dan niet tov de gewone PS5.
Welke must play exclusives games zijn er dan in deze generatie uitgekomen?Gefaalde generatie lees ik hier, dan toch niet voor mij persoonlijk, nog nooit zo goeie, memorabele spellen gespeeld dan de laatste 3 a 4 jaar.
En ja, ik game al meer dan 20 jaar.
Veel echte exclusives zijn er niet meer zeker? Uiteindelijk komen ze toch ook naar de PC. Soms met enkele jaren vertraging.Welke must play exclusives games zijn er dan in deze generatie uitgekomen?
Ik heb toch het gevoel dat ik amper iets gemist zou hebben moest ik de ps5 geskipped hebben. Dat kunt ge uiteraard ook zeggen van Xbox.
Astrobot,Spiderman 2, rachet and Clank, Forbidden West, returnal, Ghost of yotei, God of war Ragnarok, demon Souls, last of us en Stellar Blade.Welke must play exclusives games zijn er dan in deze generatie uitgekomen?
Ik heb toch het gevoel dat ik amper iets gemist zou hebben moest ik de ps5 geskipped hebben. Dat kunt ge uiteraard ook zeggen van Xbox.
Dat zijn inderdaad goeie games maar er is imo wel een verschil tussen een must play game/system seller en een goeie game.Astrobot,Spiderman 2, rachet and Clank, Forbidden West, returnal, Ghost of yotei, God of war Ragnarok, demon Souls, last of us en Stellar Blade.
Ik vergeet er WSS nog een aantal.
Ok er zitten 2 remakes tussen, maar zoals je ziet heeft de ps5 ook wel goede exclusieve games en word er toch ferm overdreven dat er bijna niets deftigs uitgekomen is