Ja, maar dan zit je weer ermee dat als de ref en 4e assistent niks gehoord hebben dat het woord tegen woord is..
op dat moment sta je ook 0-1 achter en ben je uit de match verdwenen dus je zal nogal eens insinuaties lezen dan
Tis nu ook niet dat ze het wel hebben gehoord e.. Imo had dat altijd de beste reactie geweest: Op dat moment melding maken bij de 4e ref, dan wordt het sowieso opgenomen in het verslag. Daarbij kan dan iemand van Brugge of match delegate ofzo ook daar post vatten en en die melding kracht bij zetten. Dan kan je ook dirct optreden. Had hij toen gezegd, nu stoppen we ermee, nadat het meer dan eens gebeurd was, had de bond ook effectief actie moeten ondernemen, dan had heel de mallemolen in gang moeten schieten en is het niet enkel bij loze statements moeten blijven.
Los daarvan moeten we heel eerlijk zijn en zeggen dat dit niet een Brugs probleem, dit is een voetbalprobleem en zelfs bij uitbreiding een maatschappelijk probleem. Heel wat mensen die zich onaantastbaar wanen in de massa en denken dat plots alles kan en mag geroepen worden. Dat moeten daarom geen racisten an sich zijn, het feit dat het een speler is van de tegenpartij is genoeg om elke verwijt naar die zijn hoofd te slingeren. Als buitenlander zal dit dan snel een racistische opmerking zijn, bij andere zal het dan 'vuile rosse' of gelijk welk ander kenmerk of fait-divers uit iemand zijn persoonlijk dat ze maar vinden om die persoon te raken.
Dat probleem is op zich in de kern niet racisme, wel het idee dat mensen het 'normaal' vinden om naar tegenstanders de ergste verwijten te roepen, meestal komt er dan als verdediging bij 'Die mannen verdienen toch genoeg, die kunnen daar wel tegen.'
Iets wat ook alweer de domheid van de gemiddelde marginaal op de voetbal aantoont.
Evengoed is zeggen: 'Ik heb dat bij ons nog nooi gehoord, het zal wel minder zijn' even kwalijk en struisvogelpolitiek. Als ik met mijn vader naar de voetbal ga, heb ik het nog nooit gehoord. Als ik dan eens alleen ga of met vrienden en ik zit in de Noord-Beneden of Oost-Beneden, das een heel ander paar mouwen helaas. Genoeg plaatsvervangende schaamte gehad. De meest gore opmerkingen worden in elke stadion geroepen, van 1e klasse tot 4e provinciale, helaas inherent aan het fenomeen voetbal.
Het oplossen is niet zo simpel, campagnes genoeg, maar die trekken die mannen zich toch niets van aan. Dat er in hun eigen ploeg minstens evenveel voetballers met een andere huidskleur spelen, gaat er op dat moment ook niet in. Het is niet omdat ze die van de tegenstander racistisch uitmaken dat ze bvb minder fan zijn van die gekleurde spelers in hun eigen ploeg. (Toont nogmaals de dommigheid aan)
En vanuit de supporters het laten oplossen, sorry maar bedankt. De tijd dat ik nog iets durf zeggen op medesupporters is al even geleden. Genoeg kerels int stadion die niet voor rede vatbaar zijn, ook niet door medesupporters. De beschrijving over die Beerschot-hooligan met zijn bengaals vuur vat dat mooi samen: Ne crème van ne vent.. tot hij naar de voetbal gaat met zijn maten en zat is en coke snuift.
Heel jammer dat het nu alweer achter de feiten aanhollen is in plaats van op het moment zelf perk en paal bij te stellen.
En zo zitten we alweer in het verhaal dat een paar rotte appels er de hele boel verzieken. Ik zou niet liever hebben dat ze al die mannen stadionverboden aan hun broek smeren. Ze moeten eruit, overal en zo snel mogelijk.
Dat Lukaku daar dan op sprint omdat het 'het icoon Kompany' is en Kompany zelf afkomt met 'zoveel gedaan voor dit land', vind wel erg. Het maakt niet uit naar wie of wat je gedaan hebt. Het moet er altijd en overal uit. Het is goed dat er nu commotie is, maar waar was die commotie bij vorige incidenten, zoals vorige week (hoewel we nooit gaan weten wat het precies was). Het is in dat opzicht heel schrijnend dat de rest zomaar gepasseerd wordt, maar o wee als het Kompany (of insert andere grote naam) is. Dan vind ik dat je plots veel andere gevallen gaat minimaliseren omdat ze niet bekend genoeg zijn.