Bernie.be
Well-known member
Ik denk dat de grens ligt waar sommige mensen zich persoonlijk aan storen. Of de opmerking hun nu aangaat of nietOprechte vraag, want ik weet het echt niet meer.
Ivm deze quote:
Wanneer is iets racistisch en wanneer is het een stereotiepe? En is een stereotiepe over een bevolkingsgroep meteen ook racisme?
Waarom is een vooroordeel meteen racisme?
En als het al racistisch is dat je zegt dat mensen met Afrikaanse roots beter kunnen dansen, wordt het dan wel aanvaard, omdat het een positief vooroordeel is, of mag je gewoon niks meer zeggen?
Krijg je hier een warning of infra als je zegt dat Afrikanen goed kunnen dansen?
Het is ook een wetenschappelijk feit dat Zuid-Koreanen (om er nu maar een volk uit te kiezen) een kleine penis hebben.
Is het dan ook racisme om te zeggen dat Zuid-Koreanen gemiddeld een kleine piet hebben en Ghanezen gemiddeld een grote piet?
Of wordt er dan een onderscheid gemaakt tussen feiten en vooroordelen?
(ik wil gerust deze discussie elders voeren als het hier niet gepast is, maar ik vraag me eerlijk af waar de grens tussen aanvaardbaar en foei zich bevindt en waarom)
Ik ken marokkanen/ italianen... die echt kunnen lachen als je zegt dat italianen zijn gestopt met werken toen ze de mijnen dicht deden ( op mijn werk)
Die zien daar niks racisme in. Net zoals dat sommige zwaarlijvige mensen kunnen lachen met moppen over dikke mensen.
Andere nemen daar wel aanstoot aan.

Elvis presley had zijn roots in afrika