Dit dus hé, je hebt de wetgeving op lichten en zichten, een raam daar plaatsen is normaal niet eens toegelaten.
Dude... Alsof ik op mijn eentje een illegale verbouwing heb gedaan.
Eventjes de realiteit:
1) Ik heb met een architect gewerkt, alles volledig conform de regels.
2) Die architect heeft op voorhand afgestemd met de gemeentelijk ambtenaar die daar (in tegenstelling tot andere zaken) zelfs geen opmerking over gemaakt heeft
3) Ik heb deze plannen ruim op voorhand besproken met buur A en hen alle mogelijke opmerkingen laten formuleren om daar eventueel onze plannen op aan te passen. Dus zelfs zaken die binnen de regels vielen van wat mag maar de buren niet leuk vonden, konden met ons besproken worden.
4) Ik heb deze plannen ruim op voorhand besproken met buur B en hen alle mogelijke opmerkingen laten formuleren om daar eventueel onze plannen op aan te passen. Dus zelfs zaken die binnen de regels vielen van wat mag maar de buren niet leuk vonden, konden met ons besproken worden.
5) Beide buren hebben hun feedback gegeven en vervolgens ondertekend voor akkoord, zonder tijdsdruk
6) Het geel blad aan onze voorgevel heeft anderhalve maand langer uitgehangen dan normaal omwille van Corona. Nog nooit in de geschiedenis hebben bouwheren zoals wij dus zoveel exposure gehad aan eventuele klachten van buren dan tijdens ons project
7) Ons dossier is integraal goedgekeurd door het schepencollege met 0,0 klachten van buren
BeyondGaming: Mac-bc is in fout want zijn raam mocht daar niet zitten.
Daarnaast, het gaat om rijwoningen, wanneer je het recht hebt om een bepaalde diepte te bouwen kan je als buur daar enerzijds niets tegen beginnen, en anderzijds er toch niet op gokken dat ze dat niet gaan doen en daar dan maar een raam gaan steken?
Ik zal de vraag eens omdraaien: moet je uw eigen zeer concrete plannen dan steeds al op voorhand afstemmen op de
eventuele plannen van
alle buren
nu en in de toekomst?
Je gaat toch altijd uit van de huidige bestaande situatie mag ik hopen? Om dit dan "gokken" te noemen is wel een zeer ruim begrip van dat woord. Ik zal straks mijn fiets pakken en erop "gokken" dat mijn voorband er niet afvalt. Ik ga straks mijn boterham opeten en erop "gokken" dat ik mij niet verslik.
Wat een waaghals ben ik toch.
Beetje vreemd ook gewoon dat hij daar zelf niet gewoon de volledige breedte van het perceel heeft benut zoals het normaal wordt gedaan en kan. Hoe hij nu heeft aangebouwd is gewoon onlogisch.
Heb je het over mij of over de buren?
Regels zijn er nu eenmaal, achteraf dan op uw buren gaan klagen dat ze niet naar uw eigen idee van hoe het zou moeten gaan bouwen of willen volgen, tja. Zo kan iedereen natuurlijk met zijn eigen goesting afkomen.
Het is natuurlijk niet omdat iets mag, dat het daarom ook sociaal wenselijk is of verstandig om te doen hé. In principe mag ik ook met mijn drilboor van maandag tot zaterdag van 7u tot 22u staan drillen in de gemeenschappelijke muur. Doe ik dat? Neen, ik doe dat niet. Ik ben namelijk niet sociaal gehandicapt.
Als je een EQ hebt die hoger is dan uw schoenmaat dan weet je zulke dingen toch?!
Het contrast tussen hoe wij onze verbouwingen hebben aangepakt (leading by example, veel goodwill geven om als het nodig is ook omgekeerd een fractie goodwill terug te krijgen) en hoe zij het nu aanpakken is gewoon te groot. Zo groot dat ik het gewoon compleet onbegrijpelijk vind en dat ik voel dat er van mij of van de situatie geprofiteerd wordt. Dat heb ik hier willen aantonen met hun last-minute overhandiging van de plannen om binnen de 24u mijn handtekening te willen krijgen op plannen die ons enerzijds sowieso al hard benadelen zonder daar enig begrip voor op te brengen (maar mogelijks wel binnen de regels vallen) en anderzijds zelfs over de grenzen gaan van de reglementering en dus illegaal zijn.