D
Deleted member 658
Guest
Wil die onderste schets dan zeggen dat de achtergevel van uw buurman verder zal komen dan de jouwe? Als dat mag, waarom heb jij dan zo ondiep bijgebouwd?Het is een rijhuis met een nieuwe uitbouw aan de achterzijde met grosso modo volgende doorsnede (je kijkt vanuit de tuin naar de achtergevel):
Code:____ __| |__ | |
De laagste verticale strepen zijn de gemeenschappelijke muren, de hoogste verticale strepen zijn de ramen. Underscores zijn plat dak uiteraard. De nieuwe situatie zal dus zo worden:
Code:| | ____ |__| |__ | |
En no offence maar als ik die buur was, had ik hetzelfde gedaan. Als jij daar opeens een pottenkijkersraam plaatst dat vanop 50 cm afstand uitkijkt op mijn perceel, zou ik daar ook rap een muur tegen metsen om mijn privacy te herwinnen. Zeker als je daarmee zicht krijgt op mijn woonruimtes en tuinterras.
Het enige wat ik wel fair vind is dat de lijn van de bijbouwen gerespecteerd moet worden om een opbod van om ter verst te vermijden waardoor sommige buren in een donkere konijnenpijp kunnen komen te zitten.
Gaat dat raam langs binnen open? Want als je daar langs buiten moet aftrekken is 50 cm wel krap.
Soit, dat soort problemen zal ik gelukkig nooit hebben met mijn OB op 12 are. Mijn coniferenhaag laat ik 4 meter schieten. Al is het maar zodat de buren de compostbak ook vanop hun dakterras niet zien staan om te beginnen zeuren over hunne placebo geurhinder.