Rangschik de GTA games

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Hangt er voor mij ook wat vanaf of ik het moet bekijken als hoe ik ze ervaarde op het moment van spelen, of achteraf ze met elkaar ga vergelijken. Maar een beetje gevoelsmatig:

1. San Andreas
2. Vice City
3. GTA 1/2 (not sure, kan me de verschillen niet zo goed herinneren)
4. GTA 4/5 (beiden hadden aspecten die respectievelijk leuker waren, beetje toss-up)
5. GTA 3

Ik zou nu wel liever 4/5 spelen dan 1/2 tho :tongue:

Wat is eigenlijk de beste GTA game waar je balls out jezelf alle wapens geeft en de hele stad probeert op te blazen?

Ik deed dit vroeger altijd met GTA2 waar het kat en muis spel met het leger op het einde echt wel nog leuk was als een soort eigen gemaakte "roguelite" maar sinds de overgang naar 3D heb ik dat denk ik nooit echt meer kunnen emuleren. PS2 games was de AI te los van de politie etc en vanaf deel 4 veel te straks als'k me goed herinner.

1) GTA 5: Objectief gezien de beste game, veruit het meest gespeeld.
2) GTA: Vooral nostalgie denk ik. Kruispunt vol met auto's parkeren en dan alles opblazen. Chaos creëren. Good times.
3) Vice City: Onlangs nog eens opnieuw opgelegd, kon me niet echt meer boeien, ondanks dat ik deze bij release wel veel en graag gespeeld heb.
4) San Andreas
------
GTA 4: Ooit wel gekocht, maar mijn PC toen kon het niet goed af. Achteraf niet echt meer opgepikt.
GTA 2/3: Kan ik me weinig van herinneren eerlijk gezegd.

1. Vice City
2. GTA IV
3. GTA V
4. GTA 1

GTA:SA vind ik de slechtste van de hele reeks. Nooit langer dan een half uur gespeeld zelfs.....

1) GTA III: Mijn eerste liefde en aanraking met GTA. Maffia overal te vinden, op zoek om u af te knallen :love:. Auto's riggen met een bom; met de tank vigilante-missies en supersnel gaan door achteruit te rijden en te knallen; rampage-missies; de voetgangers hun citaten; oplopende moeilijkheid per eiland; net voor de bel van de verhoogde brug nog erop geraken;...
2) GTA Vice City: Meer flitsende wagens, een pratende protagonist en druglords. Een prachtige voortzetting.
3) GTA SA: Meer gameplay = meer fun. Wel iets te groot. Desondanks leer je alles vanbuiten kennen. Het spel uitspelen met de riot-cheatcode actief was mijn grootste achievement ooit op de PS2.
4) GTA IV: New gen en ragdoll physics. De aanpassing van de politiezoektocht was wel nice. GSM-gedoe was irritant. Straten waren iets moeilijker om vanbuiten te leren. Vaak geamuseerd online op het vliegveld.
5) GTA V: Leuk om een keer uit te spelen. Meer niet. Online spelen was gewoon niet leuk.

GTA VI wordt afwachten. Single-player moet minstens een evenaring worden van GTA V, anders hoeft het niet voor me.

GTA Vice City : jaren '80 muziek :)
GTA San Andreas : Officer Tenpenny Samuel L Jackson :8
GTA 3 : Mijn eerste open-world ervaring
GTA IV : Duiven zoeken en afknallen, vele story missions
GTA V : De beste graphics maar replay value is iets minder als je het verhaal in één ruk wil uitspelen

1 en 2 nooit gespeeld

5. GTA3 (Een ere plaats. was voor mij echt nieuw. Telkens die banshee gaan stelen in die garage om de hoek.)

4. GTA 4 (vond dat wel een goed verhaal, maar was slecht speelbaar voor mij. De lofts en de autos waren wel geweldig. In principe indrukwekkender dan hun voorgangers, maar toch meer deugd gehad van VC en SA. Had ik toen een betere pc gehad, stond deze mogelijks hoger)

3. GTA VC (epic die 80s, zou van deze ook liefst een remake zien. maar qua gameplay vond ik SA dan toch een stap verder)

2. GTA SA (uren, uren gespeeld. was in mijn ogen ook wel een mijlpaal naar vernieuwing in de game industrie? dan wel niet naar graphics mss)

1. GTA 5 (Ik heb er echt over getwijfeld, maar is toch echt met stip een goede game. Industrie-veranderend in mijn ogen.)

GTA 5 Online heb ik echt weinig tot geen ervaring mee, veel trollen naar mijn gedacht.
En een vermelding nog voor GTA 1 en 2. ik had geen idee wat ik deed toen. niet over de sporen lopen.
Geen idee hoe ik dat toen zelfs speelde, was mijn vader toen een gamer?? Kwam dat op een floppy?

Edit : voor de liefhebbers :

rekening houdend met de tijdsgeest:
1 Vice city
2 GTA 5
3 GTA 1
4 GTA 3
5 GTA 4
6 GTA san andreas
7 GTA 2

- GTA 1 essentieel omwille van de freeroam toen ik 9-10 was. Ik begreep de missies + humor nog niet. En het lukte ook niet om 50k te sparen om te safen. Thank god there were cheats. Ferm dat je op pc met de metro kon vlammen.
Londen te weinig gespeeld omwille van het 3x uit playstation moeten halen en wisselen met de disc van gta 1 om het te doen draaien.

- GTA 3 essentieel omwille van de omschakeling naar 3D. Toen wel revolutionair!
- Vice city was de update die 3 nodig had. De sfeer en muziek waren voor mij kers op de taart en de reden waarom die vandaag zo hoog scoort. Grijs gedraaid als 15 jarige.

- Ik vond 4 meh, speelde niet vlot en de story boeide mij niet. Zou wel kunnen dat ik daar vandaag anders naartoe kijk. Ballad of gay tony vond ik dan wel weer schitterend. Ook een groot aan bod aan games in die tijd waardoor ik er ook nooit volledig ingezogen zat.

- GTA 5: vandaag zou ik enkel 5 spelen. Story, soundtrack en humor on top. Multiplayer veel potentieel. Toch veel uurtjes in gestoken.

- san andreas, was misschien te uitgebreid. Vond het grafisch ook een downgrade op ps2.

- GTA2 was niet vernieuwend genoeg na 1.

Puur op basis van 'day 1 purchase experience' (behalve GTA IV & II allemaal op release gekocht):

1) GTA III: Ik herinner mij de omschakeling van 2D naar 3D nog goed, wat een revolutie was dit spel toch. Hier speelt waarschijnlijk meer nostalgie mee dan iets anders, maar ik herinner mij de storyline en die momenten met de Banshee of die tank méér dan alle andere GTA's samen.
2) GTA Vice City: één van de beste GTA stories. Sfeer en muziek waren ook top. Ongeëvenaard.
3) GTA V: Beste graphics, grootste wereld, drie speelbare personages. Toch een vernieuwende game imo.
4) GTA San Andreas: Sommige aspecten (eten, fitness,..) waren echt onnodig, grafisch niet zo 'vernieuwend'. Verhaal was wel goed. Parachutespringen was in die tijd ook best revolutionair in een open world game.
5) GTA 2: 1 nooit gespeeld dus dan maar II hier zetten :unsure:
5) GTA IV: Hoewel de ragdoll effects waarschijnljk ongeëvenaard zijn in een GTA game en de sfeer echt goed zat, staat deze laatst. Heb hem nooit helemaal uitgespeeld dus kan er verder weinig over zeggen.

De sfeer van Vice City en de uitgestrektheid en verscheidenheid van San Andreas. Daarom gedeeld op 1.

Dan GTA4, vanwege de donkere sfeer, al was deze zeker niet zonder zijn gebreken.

Dan GTA5/2 op een gedeelde “laatste” plaats. Niet dat ze slecht waren, maar njeh, toch minder een click mee.

Ben benieuwd naar 6, hopelijk blijft de alomtegenwoordige woke-fetish toch zoveel mogelijk binnen de perken. GTA “moet” eigenlijk zo politiek incorrect mogelijk zijn.

Laatst bewerkt:
1) GTA San Andreas
2) GTA 5
3) GTA Vice City
4) GTA 3
5) GTA 4
6) GTA 1 & 2

Voor mij de enige juiste hiërarchie. San Andreas gewoon de beste toen deze uitkwam, ongezien die game. Daarna de meest recente telg, duidelijk heeft weinig meer duiding nodig.
Dan gewoon de normale waardering voor de overige games, met GTA 4 bijna onderaan omdat deze een echte teleurstelling was.

1) GTA III
2) GTA San Andreas
3) GTA Vice City
4) GTA V
5) GTA IV (de enige die mij ooit teleurgesteld heeft)

Terug
Bovenaan