Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hangt er vanaf zeker? Wat is beter voor de gemiddelde mens, een stabiele dictatuur zoals Syrië tot voor 10 jaar geleden was of decennia aan chaos met misschien iets anders aan het einde.Eindelijk, ik had eerlijk gezegd de hoop opgegeven dat Assad nog verdreven zou worden. Een van de grootste criminelen van de 21ste eeuw.
De aard van de rebellen doet helaas wel niet het beste vermoeden dat het voor de Syriërs en de regio zoveel beter zal worden, maar nu kan er tenminste iets veranderen en veel slechter dan Assad kan het (hopelijk) niet worden.
Dit is wel bizar snel gegaan ! Heel benieuwd welke kant dit uit zal gaan. Realisitisch gezien vermoed ik dat we een taliban-achtig regime gaan krijgen maar we kunnen hopen dat het misschien eens een positief verloop gaat krijgen. Mooie zaak dat Assas eindelijk verdreven is en dat dat ook wel een soort van verlies voor Rusland is.
Vooral marine- en luchtvaart. Ze hebben nog faciliteiten in Libië. De vliegtuigen kunnen ze wel in Oekraïne gebruiken. En die S400 hebben ze ook nodig.De russische soldaten in Syrie die nu weg zijn zullen wel in Oekraine ingezet worden nu. Da's minder. Weet niet of dat dat er veel waren.
En daar schrik je van?Ze zijn de Koerden al aan het aanvallen blijkbaar. Dezelfde koerden die wij gesteund hebben tegen IS

En bronnen daarvan? Of is dat weer één van je post waarop je weer subtiel laat blijken, dat de Russen toch in feite nog niet slecht waren.Ze zijn de Koerden al aan het aanvallen blijkbaar. Dezelfde koerden die wij gesteund hebben tegen IS
Valt niet te zeggen. Ik vermoed dat de seculiere Syriërs die naar Europa/VS/ andere eerder seculiere staten zoals Turkije zijn gevlucht zich niet zullen haasten om terug te keren naar een onstabiel land met religieuze groeperingen aan de macht. Anderen zaten hier misschien net op te wachten.Wat nu met de miljoenen vluchtelingen die sinds 2011 al over de wereld zwerven? Keren die terug of geraken die nog meer ontheemd als er hier nog jaren onstabiliteit volgen?
Mijn collega zij dat hij in het begin gematigder was maar door de invloed van zijn familie zeiden ze dat hij te zwak is dat hij dan helemaal veranderd is naar een genocide narcistische tiran veranderd is.Het strafste van al vind ik dat het nooit de bedoeling was dat Assad heerser zou worden over Syrië en dat hij een leven in de schaduw zou leiden als tandarts (of zelfs tandheelkundig chirurg). Maar dan is zijn oudere broer gestorven in een ongeluk en ..
Je zou dan toch denken dat Assad een intellectueel is en iemand die meer verstand heeft dan finaal de grootste monsterlijke narcist te worden die op deze planeet rondloopt. En toch is dat gebeurd. Hoogheidswaanzin? De macht naar zijne bol gestegen? Of hoe komt dit in feite?
Ik begrijp dat dus niet goed. Stel dat ik morgen wakker word in een alternatieve realiteit en ik plots mij in het lichaam bevind van een wrek / tiran maar wel geestelijk met mijn eigen brein. Ik kan mij echt niet voorstellen dat ik dan zo wreed zou zijn. Dat zit in 'mij' gewoon niet in. Maar het feit dat bij 90+% van die heersers (als het al géén 100% is!) dat WEL gebeurt zal ik mijn woorden al maar meteen weer inslikken zeker?
Is dat dan gewoon die panische angst dat iemand anders -die wreder is dan jijzelf- jou dan van de macht zal ontzetten en dat je eigenlijk gevangen zit in dat spelletje van: Wie de minste genade toont wint? Een soort van overlevingsdrang? Zoiets moet dit dan toch zijn?
En bronnen daarvan? Of is dat weer één van je post waarop je weer subtiel laat blijken, dat de Russen toch in feite nog niet slecht waren.
Syrian rebels, for example, said they have started an attack on U.S.-backed Kurdish-led forces in the northern Syrian town of Manbij, according to a statement posted on Sunday but dated Dec. 7 (Saturday) on X by the Ministry of Defense of the Syrian Interim Government.
Mijn collega zij dat hij in het begin gematigder was maar door de invloed van zijn familie zeiden ze dat hij te zwak is dat hij dan helemaal veranderd is naar een genocide narcistische tiran veranderd is.