Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht dat we hier discussieerden over feiten. Als we alle zaken moeten gaan opsommen die niet ondenkbaar zijn dan acht ik de kans dat @Loser, aliens of hot marijke er iets mee te maken hebben niet onbestaand.Het is niet 'de' waarheid. Het is gewoon niet ondenkbaar. Proxy oorlogen zijn geen nieuw gegeven he.
Dit vooral.
Aanvankelijk werd dit in de media nog verkocht als een spontane rebellenopstand. De snelheid waarmee e.e.a zich intussen heeft voltrokken, toont aan dat dit toch niet zo 'spontaan' was. Kan niet anders dan dat er een hoge mate van onderlinge afstemming moet zijn geweest tussen de verschillende partijen (excl. SAA dan uiteraard), waar dus per definitie wat tijd overgaat. Ik weet dat sommigen als door een wesp gestoken reageren als je de VS er bij betrekt, maar in deze lijkt het me onmogelijk dat de VS niet vooraf hun goedkeuring heeft gegeven voor deze operatie.
goh tis niet ondenkbaar dat gegeven de politieke situatie er een paar cia operatives bepaalde mensen bepaalde richtingen uitgeduwd hebben.
De feiten staan toch op de wikipedia pagina? Hot marijke of aliens heb ik daar niet tegengekomen.Ik dacht dat we hier discussieerden over feiten. Als we alle zaken moeten gaan opsommen die niet ondenkbaar zijn dan acht ik de kans dat @Loser, aliens of hot marijke er iets mee te maken hebben niet onbestaand.
Ik zeg toch niet dat de stoute stoute USA daar als enige schuld aan treft? Zowat iedereen van betekenis op het wereldtoneel heeft daar wel een of andere steun verleend aan een of andere partij om daar geopolitieke winst uit te halen. Ik zie gewoon niet in waarom de US net nu het ineens niet meer zou doen? Das toch algemeen gekend?Ik zie echt niet in waarom dit wil zeggen dat de Amerikanen er voor iets tussenzitten of überhaupt hun goedkeuring zouden hebben gegeven hierover. Wat niet wil zeggen dat het niet kan. Maar het is op dit moment belachelijk om het ten laste te leggen van de stoute stoute USA. Of het in hun schoenen te gaan schuiven.
Misschien wat meer zich baseren op feiten ipv supposities.
"Asiel op basis van humanitaire redenen"
Het nieuws dat Assad met zijn familie in Moskou is, komt van een bron in het Kremlin, het Russische machtscentrum.
"Assad en zijn familieleden zijn aangekomen in Moskou. Rusland heeft hen asiel verleend op basis van humanitaire overwegingen", meldt de bron aan de overheidsagentschappen TASS en Ria Novosti.

Ik leg niets "ten laste" of schuif niets "in schoenen".Ik zie echt niet in waarom dit wil zeggen dat de Amerikanen er voor iets tussenzitten of überhaupt hun goedkeuring zouden hebben gegeven hierover. Wat niet wil zeggen dat het niet kan. Maar het is op dit moment belachelijk om het ten laste te leggen van de stoute stoute USA. Of het in hun schoenen te gaan schuiven.
Ik zie niet in waarom dat de rebellen even aan Amerika gaan vragen of ze dat mogen doen. Die doen dat gewoon. Ongeacht wat Amerika zegt...Ik leg niets "ten laste" of schuif niets "in schoenen".
Ik zeg alleen dat het me onmogelijk lijkt dat de VS niet vooraf wist van de operatie en er hun goedkeuring voor hebben gegeven.
Dat is iets helemaal anders.
Ook niet vergeten dat Assad zijn vrouw kanker heeft.Dat klinkt wel wat cynisch.
Misschien omdat ze de world superpower zijn met een militaire basis in dat land?Ik zie niet in waarom dat de rebellen even aan Amerika gaan vragen of ze dat mogen doen.
->ergens van weten =/= beslissen
Als ze goedkeuren dan beslissen ze hé...Ik zeg alleen dat het me onmogelijk lijkt dat ... en er hun goedkeuring voor hebben gegeven
Neen. Niet op voorhand. Als je er in de geburen gaat opereren, dan neem je contact op, op het moment van de actie. Om te voorkomen dat de amerikanen potentieel zich bedreigd voelen en er problemen zouden komen.Misschien omdat ze de world superpower zijn met een militaire basis in dat land?
Die ga je op zijn minst toch even polsen vooraleer je -rellengroep zijnde- zelf militaire plannen gaat uitvoeren. Lijkt mij logisch toch.
Niet het lot van Khadaffi of Hoessein, maar te zien of hij daar nog lang veilig kan blijven als Poetin er niet meer is.
Rusland is de reden waarom ze nu pas winnen en niet al 10 jaar geleden en het is waarschijnlijk het wegvallen van de hulp van Rusland in dit conflict dat hun overwinning nu mogelijk gemaakt heeft. Dit zal vergeleken met wat er al gebeurd is eerder een anekdote zijn in de Rusland/Syrische rebellen relaties dan iets dat de relaties bepaalt.Vraag me af of Rusland hiermee een hoop terrorisme op hun dak zal krijgen.
Jarenlang dat vreselijke bewind van Assad steunen, en nu the man himself asiel geven. Terwijl er in Syrië een aantal van die rebellengroepen toch redelijk extremistisch zijn...
Lijkt me toch een recept voor aanslagen.
De Koerden hebben ook wat gebieden ingenomen tijdens de laatste weken.Ze zijn de Koerden al aan het aanvallen blijkbaar. Dezelfde koerden die wij gesteund hebben tegen IS
Dit dus. Niet dat Assad zelf nog van enige waarde is voor Rusland. Maar men wil het signaal uitsturen dat als je dikke maatjes bent met Rusland, dat ze u niet laten vallen. That makes sense.Ik denk dat Rusland hier vooral als een loyale partner wil uitkomen, dat als ze hun bondgenoten niet kunnen helpen, ze ze ook niet voor de leeuwen gooien als ze verliezen.
Op dit moment kunnen we noch het ene, noch het andere met feiten bewijzen.Neen. Niet op voorhand. Als je er in de geburen gaat opereren, dan neem je contact op, op het moment van de actie. Om te voorkomen dat de amerikanen potentieel zich bedreigd voelen en er problemen zouden komen.
Maar op voorhand even hun goedkeuring gaan vragen. Nope. Net zoals ze ook niet even aan de Russen of de Chinezen hun goedkeuring even zijn gaan vragen.
Dat zie ik enkel gebeuren als er donaties van materiaal of zo gedaan zijn vanwege Amerika of een andere partij aan die troepen ter voorbereiding van deze opmars.
stap 1 zal het erkennen van een koerdische staat moeten zijn + een oplossing voor het palestina probleem.Ik hoop eigenlijk van harte dat we een Syrië krijgen dat nu eens echt stabiel kan worden en kan herleven ook. Zou mooi zijn voor het Midden-Oosten, ondanks de onvriendelijke buren. Men kan maar hopen dat er daar nog eens een mirakel gebeurt zeker ?