Reizen Waes: de bucketlist

*in dit gebied komen amper Amerikanen, iedereen laat het links liggen*
beetje later...
*Dollywood is superpopulair bij de Amerikanen*

Hij zei ook meest bezochte pretpark van Amerika dacht ik.

Volgens chat gpt is het echter een, verdienstelijke, 9de plaats.

IMG_0090.png

Wel een mooie regio maar de verpaupering is wel zeer aanwezig. Veel Trumpstemmers ook en net zijn beleid treffen hen vrij hard, maar ik denk niet dat het veel van hun steun gaat weghalen.

Die €20 voor dat prulletje was ook wel grappig 😁 het was allemaal Biden zijn fout, maar we zagen allemaal dat zijn leven nu onder Trump veel beter was

Smaken verschillen, maar ik kan echt niet begrijpen waarom je zoiets zou opeten?
People eat the fertilized eggs of birds, like balut, primarily for cultural reasons and because they are considered a nutritious and restorative food. This practice is common in parts of Southeast Asia, where balut is a popular street food, and is believed by some to have health benefits, particularly for pregnant or delivering women.

• Nutritional value: The eggs are a good source of protein and calcium.
  • Cultural practice: In countries like the Philippines and Vietnam, consuming balut is a common and widespread culinary tradition.
  • Perceived health benefits: Some cultures believe balut is a nutritious and restorative food, which is why it is sometimes recommended for pregnant or new mothers.
Daarom dus.

Smaken verschillen, maar ik kan echt niet begrijpen waarom je zoiets zou opeten?
Ik heb dat in Vietnam gegeten. 'Vit Lon' heet het daar. Geserveerd met limoen en wat specijeren etc. Niet slecht. Heeft een zachte smaak.

Den Tom durfde het niet aan. Ook de PagPag niet. Wel opmerkelijk.

In China at Waes wel van de virgin boy eggs, die gekookt zijn in de urine van Chinese jongetjes. Dat zou ik dan toch eerder afslaan denk ik.

die mens wordt al ouder he, die is het waarschijnlijk beu om van die gore dingen voorgeschoteld te krijgen
"dat mag niet van de dokter" werkt wel goed

Ik heb dat in Vietnam gegeten. 'Vit Lon' heet het daar. Geserveerd met limoen en wat specijeren etc. Niet slecht. Heeft een zachte smaak.

Den Tom durfde het niet aan. Ook de PagPag niet. Wel opmerkelijk.
Mja denk dat je van die PagPag voor de rest van je reis op de pot gaat zitten of erger. Het komt al uit de vuilbak en dan nog klaargemaakt in de sloppenwijken.

Damn dat zag er echt goor uit, wel ne realitycheck voor al die eilandhoppers die denken dat heel de Filipijnen paradijs is.
Moeste de vliegtickets niet tegenvallen qua prijs zaten we er over 3 weken ook.

Ik zou Tom zijn tattoo nu wel eens willen zien, schijnbaar was die de eerste weken zwaar ontstoken na het zetten.

Mja denk dat je van die PagPag voor de rest van je reis op de pot gaat zitten of erger. Het komt al uit de vuilbak en dan nog klaargemaakt in de sloppenwijken.
De locals zeggen wel dat het veilig is, maar het is twijfelachtig dat vlees uit vuilbakken in een tropisch land geen risico op voedselvergiftiging oplevert voor tere Westerse maagjes. Zelfde reden dat Indiërs doorgaans weinig last hebben dan streetfood, maar dat je als Westerling toch redelijk snel op de pot zit en een tijdlang totaal ontregelde darmen hebt. Wel ideaal als je snel veel wil afvallen.

De locals zeggen wel dat het veilig is, maar het is twijfelachtig dat vlees uit vuilbakken in een tropisch land geen risico op voedselvergiftiging oplevert voor tere Westerse maagjes. Zelfde reden dat Indiërs doorgaans weinig last hebben dan streetfood, maar dat je als Westerling toch redelijk snel op de pot zit en een tijdlang totaal ontregelde darmen hebt. Wel ideaal als je snel veel wil afvallen.

Mijn gasten gaan met Kerstavond toch verrast zijn wanneer ze PagPag op het menu gaan zien staan, met wat geluk kent niemand het en gaan ze het snel eens opzoeken op hun smartphone.

Terug
Bovenaan