Relatietherapeut

Ik ben daar niet tegen, maar het is een fout die zij gemaakt heeft en had het er moeilijk mee. Dan wil ik daar geen geld aanhangen omdat een plaats te geven. We hebben afgelopen maanden veel gebzbbeld. En dat heeft ons toch weer sterk bij elkaar gebracht. Tis niet zo dat ik daar nie zou willen aan werken ofzo ik zag het nut er niet zo van in.
Misschien heeft zij er wel nood aan, om te kunnen plaatsen wat er is gebeurd. Waarom zou je dat dan afblokken?

Laatst bewerkt:
Misschien heeft zij er wel nood aan, om te kunnen plaatsen wat er is gebeurd. Waarom zou je dat dan afblokken?
Heel lang geleden ne keer gesmost met een ander.
19 jaar geleden we hadden een kleine time out als we 3 jaar samen waren. Dat was kleine drie weken en ze is zo slim geweest om met zo een player in de auto te gaan en dan heeft ze hem gepi.pt. tis lang geleden maar het kwam toch vrij hard aan als je haar ten volle 100% vertrouwde, maar technisch ge zien was niet echt bedrog vanwege die time out.

Laatst bewerkt:
Wat er exact is gebeurd zijn onze zaken niet. Vermits dit echter 19 jaar later nog ergens tussen jullie lijkt te staan is relatietherapie misschien wel een optie.

Het aantal posts waarin je dit - al dan niet terloops - vermeldt doet toch vermoeden dat het voor beide partijen geen fait divers is.
dit, ik heb het ondertussen al x aantal keer voorbij zien komen en denk - ook al is het iets dat zij heeft gedaan - dat het niet slecht zou zijn om in een gecontroleerde, gemodereerde omgeving er eens over te praten.
Het feit dat jouw vrouw de aanzet heeft gegeven om richting een therapeut te gaan wil zeggen dat ze denkt dat ofwel jij, ofwel jullie er baat bij zouden hebben. Ik zie niet goed in wat er te verliezen valt 🤷‍♂️

dit, ik heb het ondertussen al x aantal keer voorbij zien komen en denk - ook al is het iets dat zij heeft gedaan - dat het niet slecht zou zijn om in een gecontroleerde, gemodereerde omgeving er eens over te praten.
Het feit dat jouw vrouw de aanzet heeft gegeven om richting een therapeut te gaan wil zeggen dat ze denkt dat ofwel jij, ofwel jullie er baat bij zouden hebben. Ik zie niet goed in wat er te verliezen valt 🤷‍♂️
Ja mss hebben jullie wel gelijk, 't w1s eerder in het begin dat ze daar mee afkwam nu x aantal maanden verder is er niks meer over gezegd. Maar die periode hebben we veel gepraat en zijn er ook andere dingen naar boven gekomen ergernissen bv langs beide kanten en daar werken we wel actief aan, zijn geen grote issues maar als we het nooit zeggen weet de 1 of de andere het nooit.

Ja mss hebben jullie wel gelijk, 't w1s eerder in het begin dat ze daar mee afkwam nu x aantal maanden verder is er niks meer over gezegd. Maar die periode hebben we veel gepraat en zijn er ook andere dingen naar boven gekomen ergernissen bv langs beide kanten en daar werken we wel actief aan, zijn geen grote issues maar als we het nooit zeggen weet de 1 of de andere het nooit.
Begrijp me niet verkeerd, 't is top dat er veel boven is gekomen en dat er veel gepraat wordt (en belangrijker, dat jullie ermee aan de slag gaan).
Maar het feit dat het hier te pas en te onpas naar boven komt geeft toch ergens aan dat het blijft spoken. En het zou jammer zijn dat iets van 19 jaar geleden, waar ze eigenlijk niets fout deed (ook al snap ik dat het emotioneel anders aanvoelt), uiteindelijk een te grote belasting zou vormen.

Zeker als je al de andere dingen ziet (je slaapmedicatie, haar nieren, jullie kinderen,...) waar je duidelijk wel heel veel steun hebt gevonden in mekaar.

Afin, mijn 2 cents natuurlijk.

Soms zie je het van jezelf niet zo goed, maar zoals hier al verschillende keren gezegd Kenneke ... het feit dat het op een rando forum als deze zo vaak naar boven komt dan speelt het in je hoofd toch nog een pak meer dan je denkt.

Bij haar kunnen er ook zaken zijn die zij anders niet kan uitspreken hé, een gecontroleerde omgeving met therapeut kan daar bij helpen.

Begrijp me niet verkeerd, 't is top dat er veel boven is gekomen en dat er veel gepraat wordt (en belangrijker, dat jullie ermee aan de slag gaan).
Maar het feit dat het hier te pas en te onpas naar boven komt geeft toch ergens aan dat het blijft spoken. En het zou jammer zijn dat iets van 19 jaar geleden, waar ze eigenlijk niets fout deed (ook al snap ik dat het emotioneel anders aanvoelt), uiteindelijk een te grote belasting zou vormen.

Zeker als je al de andere dingen ziet (je slaapmedicatie, haar nieren, jullie kinderen,...) waar je duidelijk wel heel veel steun hebt gevonden in mekaar.

Afin, mijn 2 cents natuurlijk.
Uit elkaar gaan ofzo is nooit een punt geweest. En ja dat spookt nog in mijn hoofd maar het is hier dat ik dat eens ventileer af en toe. Tegen haar spreek ik daar niet meer over. En natuurlijk hebben heel veel aan elkaar, ik probeer er altijd voor haarcte zijn haar moeder is nu ook aant dementeren is ook niet makkelijk voor haar, mijn schoonvader kan ook niet meer zo goed uit de voeten dus kwa afspraken in de kliniek regelt ze ook veel.

En ja dat spookt nog in mijn hoofd maar het is hier dat ik dat eens ventileer af en toe. Tegen haar spreek ik daar niet meer over.
Dat is nu net het probleem denk ik. Dat werkt niet op de lange termijn. Jullie praten hier beter net wél over, met een derde onafhankelijke partij erbij (relatietherapeut).

Dat is nu net het probleem denk ik. Dat werkt niet op de lange termijn. Jullie praten hier beter net wél over, met een derde onafhankelijke partij erbij (relatietherapeut).
Mss dan toch overwegen, we hebben er al veel over gepraat erna. Ze schaamt zich er wel voor, heeft niet veel nut om dat steeds op te halen bij haar. Ikzelf moet dat gelijk af en toe eens kwijt geen idee hoe dit komt.

Is het feit dat dit een random forum is ook gewoon niet de reden waarom het kan? Ik zou er ook niet continu over beginnen tegen mijn maten maar dit forum biedt er wel een platform voor. Een forum lijkt me niet echt de maatstaf om iemand naar de therapie te praten.

Is het feit dat dit een random forum is ook gewoon niet de reden waarom het kan? Ik zou er ook niet continu over beginnen tegen mijn maten maar dit forum biedt er wel een platform voor. Een forum lijkt me niet echt de maatstaf om iemand naar de therapie te praten.
De meesten kunnen hier natuurlijk gewoon maar raad geven van uit hun eigen ervaringen.

Ik heb bijvoorbeeld zelf héél duidelijk ervaren dat niet over een pijnlijk onderwerp spreken op lange termijn niet de juiste oplossing is. Het zorgt voor onverwerkte en onuitgesproken problemen die meer kwaad doen op lange termijn. Dus daarom ben ik pro naar een therapeut gaan hier, zeker omdat het echt wel nog diep zit bij Kenneke (is mijn indruk)

- 19 jaar geleden
- 1 orale beurt (die misschien zelfs niet eens plaatsgevonden heeft)
- tijdens een (al dan niet technische) time-out dan ook nog?

-> Let it go...

- 19 jaar geleden
- 1 orale beurt (die misschien zelfs niet eens plaatsgevonden heeft)
- tijdens een (al dan niet technische) time-out dan ook nog?

-> Let it go...
Moeilijk aan ons om daarover te oordelen he. Dat hij dit best aanpakt is duidelijk maar wat er moet gebeuren om het te verwerken of los te laten kunnen wij niet zeggen.

Dat ligt bij iedereen anders he. Mijn vriendin heeft afgelopen weekend op een feestje nog staan muilen met een andere vrouw en dat maakt me niet kwaad of verdrieting (integendeel), heb ik dus geen verwerking voor nodig. Maar iedereen is daarin anders he.

Laatst bewerkt:
Wie heeft daar al bij geweest en aan wat kan je u verwachten ?

Verschillende keren geweest. Lukt niet als de andere partij geen suggesties wilt aanvaarden.
Speciaal een vrouwelijke therapeut gekozen en nog wou ze niets aannemen van haar. Als ik dat had geweten had ik er geen €100'den euro's aan uitgegeven.

Ik had het toen eigenlijk al moeten inzien dat het voor haar was afgesloten.

Terug
Bovenaan