Rock Werchter 2025

Overzichtje

Dag begonnen met een halve set Glintsal. Best leuk eigenlijk ook al ben ik zelden mee met hip-hop. Het duo heeft chemie en kan die ook goed doen overslaan op een publiek.

Daarna doorgelopen naar KluB C voor Grade 2 maar ook nog 3 nummers van Charles meegepikt. Die waren ook best goed.

Grade 2 was voor mij ook wel sterk. De 2 speelde hun punk snel en vuil, zoals het hoort dus. De eigenheid die ze hadden op plaat kwam er aan het begin niet altijd even goed door maar op het einde zeker en vast wel.

Vervolgens 3/4de While She Sleeps. Er was betere en minder generic metalcore om daar te planten. Niet slecht gespeeld maar klonk heel 13 in een dozijn.

Amyl and the Sniffers waren dan weer subliem. Vanaf de eerste noot was ik mee. Amy Taylor is een vat energie van het niveau dat alle soorten publiek in de fik kan zetten, of het nu een AB is of een wei in Werchter. En ook de rest van de band speelde geweldig. Zalig ook hoe ze Big Dreams daar ineens aan 100 per uur lieten gaan. En ook al die andere nummers staan als een huis.

Fontaines wint de dag. Een setlist om u tegen te zeggen. Here's the thing bracht de boel goed op gang, Jackie Down The Line toonde dat ze ook meezingers hebben, Motorcycle Boy was prachtig live, I Love You was zeer intens en natuurlijk sloot Starburster de set af als gedoodverfde winnaar.

Deftones werd beter en beter naarmate het vorderde. De nummers die ik kende kwamen ook gewoon het beste binnen maar ook de rest stond er wel. Chino had charisma ook de rest speelde sterk al mistte ik soms wel wat variatie.

En Linkin Park? Die heerstten. Die show was gewoon geweldig van begin tot eind. Somewhere I Belong was een sterke opener. Ja je merkt dat de From Zero nummers Emily Armstrong het meestte liggen maar met geen enkel Chester nummer had ik het gevoel dat ze die niet kon brengen. Ik had meestal wel het gevoel van hoogtepunt naar hoogtepunt te gaan en dat de band nooit als een nostalgieact aanvoelde. Ideale afsluiter.

Gisteren beelden gezien van Deftones en Iggy op Rock Werchter live op canvas. Zo'n captatie bracht de sfeer en stem niet over zoals het (hopelijk) live wel degelijk was. Zowel vocaal kwamen Iggy en Chino totaal niet krachtig over.

Ik heb een 5 minuten naar Deftones op de stream gekeken en ik vond Chino zodanig vals zingen dat ik het maar weer afgezet heb :unsure:

Begonnen met Amyl, goed. Heerlijk haar smerige voorkomen. Past wel stukken beter in een club.

Heilung, eigenijk zeer indrukwekkend.

Fontaines DC heel sjiek optreden maar geluid was brak.

De La Soul een sof van jewelste.

Linkin Park. Weinig op aan te merken maar mijn ding nooit echt geweest. Maar mooi om te zien hoe de ganse weide de nummers mee zong. Vooral door veel mensen die niet eens geboren waren toen Hybrid Theory uitkwam.

London Grammar niet geraakt helaas en English Teacher had ik echt willen zien maar had blijkbaar afgezegd.

De La Soul een sof van jewelste.
Op de Lokerse Feesten hadden ze zelfs het lef om te lachen met het publiek. Ze vonden het publiek saai en vonden dat iedereen meer moest dansen. Echt die lead zanger heeft daar meer staan zagen dan zingen. Op een gegeven moment keek hij naar links en vroeg hij zich luidop af vanwaar dit boring crowd kwam. WTF is wrong with these people, zei hij.

Dat was dus ergens in de namiddag, en met nummers van de jaren 90 waarvan 1 of 2 hitjes.
Walgelijke mentaliteit (ook zéér katholiek, zeg maar extreem)

Mooi dagje, alleen helaas geëindigd met hoofdpijn/misselijk gevoel (wellicht wat teveel bier in de volle zon gedronken in de namiddag).

4.5* - London Grammar: gezien van net buiten de tent (blijkbaar was er binnen nog veel plaats verder naar voren; zonde...), maar was echt fabelachtig mooi. Gehypnotiseerd, licht meebewegend staan luisteren en alles om me heen even vergeten.

4.5* - Fontaines DC: muzikaal zeer interessant en meeslepend (laatste 2 nummers gemist door naar LG te gaan).

4.5* - Deftones: vond dit erg lekker klinken, deze ietwat vervreemdende doch knallende metal.

4.0* - Linkin Park: heel goed als headliner. Mooie show, veel goede nummers en publiek volledig mee. Helaas was ik echt al moe van het bijna constante rechtstaan sinds Lambrini Girls. Volgende keer kan een goede plek me gestolen worden, beter meer naar achter maar frisser van een concert genieten dan moe tussen het volk met amper ruimte...

4.0* - Amyl and the Sniffers: erg fijne punkrock met veel enthousiasme gebracht.

4.0* - Where She Sleeps: redelijk standaard, doch met veel overtuiging gebrachte metalcore. Zeer leuk begin (voor mij) van het festival. Toch aardig mee met het hoofd geschud.

3.0* - Lambrini Girls: stonden wellicht wat te ver, maar muzikaal minder interessant dan Amyl en veel te veel geneuzel tussendoor. Lichte tegenvaller.

Laatst bewerkt:
Geen verwachtingen blij Glintsal, maar wel leuke opener achteraf gezien.

Grade 2 wel leuk, zoals ik het graag heb, energie, niet te veel gezeik, rechttoe rechtaan nummers, al vond ik het op plaat leuker klinken dan het finaal was.

While she sleeps vanop vrij ruime afstand gezien, maar kon me wel bekoren.
Meer dan Amyl eigenlijk ook al had ik omgekeerd verwacht, omdat ik er ook geen zak van kon verstaan :biglaugh:
Misschien stond ik iets te ver om goed te oordelen, en de reviews geven me echter twee keer ongelijk, maar goed, don't care :eviltongue:

De La Soul gtfo, wat was dat, letterlijk weggelopen zodat ik het niet meer moest horen.

Lambrini Girls was ook wel snedig, beetje te veel politiek/maatschappij aanklacht wel naar mijn goesting, maar het lijkt duidelijk hun concept te zijn, dus was wel mee eigenlijk.

Fontaines DC was wel af, ik zou bijna zeggen dat dit niet (altijd) mijn type muziek is, maar eigenlijk kan ik dat al een tijdje niet meer beweren na hun nummers zelf plat te draaien en na gisteren moet ik dat helemaal afzweren.

Deftones, meeh, 20 jaar (of wat was is het) geleden gezien op mijn eerste RW, in mijn herinnering was dat best goed, maar dan ben je niet zo kritisch en is alles wauw waarschijnlijk :biglaugh: - dit keer dus niet, kon me niet bekoren.

LP, damn, blijft toch echt een top band, ondanks het verlies van Chester. Emily doet het gewoon goed, ja het is misschien anders of niet meer hetzelfde, maar als fan van het eerste uur blijf ik dat ook gewoon. Helpt uiteraard wel dat ik zelf, en quasi gans de wei, alle nummers kan mee kwelen.

Gisterenavond het optreden van LP kunnen volgen op TikTok live. Je moet het maar doen, 2u met de gsm omhoog alles filmen terwijl je daar zoveel geld voor betaald hebt. Mijn dank is nog steeds groot naar die persoon :cheer:

Gisteren beelden gezien van Deftones en Iggy op Rock Werchter live op canvas. Zo'n captatie bracht de sfeer en stem niet over zoals het (hopelijk) live wel degelijk was. Zowel vocaal kwamen Iggy en Chino totaal niet krachtig over.

Chino stond er wel al is het natuurlijk niet zoals in the early 00's.

Dat is natuurlijk nooit een goeie live zanger geweest. Op plaat altijd veel overtuigender.

De mensen met wie ik daar was vonden Amyl ook niet zo goed hoor (en Lambrini idem). Denk dat dat mijn ervaring wel wat beïnvloed heeft.

Beter alleen gaan... :p

De La Soul skippen was een goed idee blijkbaar. Toen Jacob Collier gehoord zittende aan de Barn (aan het eten) en dat vond ik, zoals verwacht, ook maar zozo.

Op de Lokerse Feesten hadden ze zelfs het lef om te lachen met het publiek. Ze vonden het publiek saai en vonden dat iedereen meer moest dansen. Echt die lead zanger heeft daar meer staan zagen dan zingen. Op een gegeven moment keek hij naar links en vroeg hij zich luidop af vanwaar dit boring crowd kwam. WTF is wrong with these people, zei hij.

Dat was dus ergens in de namiddag, en met nummers van de jaren 90 waarvan 1 of 2 hitjes.
Walgelijke mentaliteit (ook zéér katholiek, zeg maar extreem)
Eender welke grote Belgische rockband had beter op die plek gepast.

Uiteindelijk met het werk, en de voor mij minder interessante line-up gisteren pas rond 20.40 toegekomen op de festival weide.

Dan maar direct begonnen met Heilung mee te pikken. Had ze een jaar of 2 geleden gezien op graspop, blijft wel echt super. Verschoot er wel van hoe leeg de Klub C was gelopen halverwege dat optreden.

Daarna direct door naar Coheed & Cambria op The slope. Hier was ook bijna geen kat aanwezig. was wel een goeie setlist en werd live enorm goed gebracht.

Hierna net de tijd gehad om naar de mainstage te slenteren om Linkin Park mee te pikken.

Uiteindelijk wel blij dat we gegaan zijn, en dat de keuzes die we gemaakt hebben om te kijken precies niet zo populair waren met de rest van't publiek, want m'n madam was meegekomen en die is nu 7 maanden zwanger dus zo had ze alle plek en rust om er niet te veel van af te zien.

geslaagde avond, ook geen problemen gehad om van de parking af te rijden en waren rond 2.15 terug thuis.

Ik denk wel dat ik wat oud aan het worden ben want ik merkte dat ik (in mezelf, niet luidop) enorm hard aan het klagen was hoe het vroeger wel beter was, en hoe de locatie & setup van graspop een heel pak beter is (voor mij).

Maat waar dat ik mee naardaar was was er ook slachtoffer van. Gelukkig nog kunnen meepakken. Die nieuwe mentaliteit bij de nmbs ondergraaft toch net het initiatief van die nachttrein? Ja ok het is ruim maar net voor ons was er een bus die met een kapotte deur aan de kant ging staan. En dat heeft ons wel genekt achteraf bekeken.

Maat waar dat ik mee naardaar was was er ook slachtoffer van. Gelukkig nog kunnen meepakken. Die nieuwe mentaliteit bij de nmbs ondergraaft toch net het initiatief van die nachttrein? Ja ok het is ruim maar net voor ons was er een bus die met een kapotte deur aan de kant ging staan. En dat heeft ons wel genekt achteraf bekeken.

Vorige week met TW Classic, had de popo van Aarschot het lumineuze idee om een alcoholcontrole te houden, waardoor er een file stond van heb ik je daar waar ook de bussen door moesten. Wij waren vertrokken toen de Robbie Williams zijn Angels aan het afsluiten was, en waren op het station exact 12 minuten voor de trein zou vertrekken. Hij heeft uiteindelijk nog 20 minuten gewacht, maar no way dat iedereen mee was.

Op papier is 90 minuten ruim, maar het kost gewoon al moeite om van het terrein en de baan naar de bussen te komen met al dat volk, als de bussen dan nog eens tegen een vertraging aanzitten, heb je het vlaggen.

Vorige week met TW Classic, had de popo van Aarschot het lumineuze idee om een alcoholcontrole te houden, waardoor er een file stond van heb ik je daar waar ook de bussen door moesten. Wij waren vertrokken toen de Robbie Williams zijn Angels aan het afsluiten was, en waren op het station exact 12 minuten voor de trein zou vertrekken. Hij heeft uiteindelijk nog 20 minuten gewacht, maar no way dat iedereen mee was.

Op papier is 90 minuten ruim, maar het kost gewoon al moeite om van het terrein en de baan naar de bussen te komen met al dat volk, als de bussen dan nog eens tegen een vertraging aanzitten, heb je het vlaggen.
Hopelijk snapt de NMBS dat die nieuwe mentaliteit niet werkt. Als die nachttreinen als een risico worden aanzien gaat niemand die nog nemen

Wat een triestige omkadering van Stubru/Canvas, andere jaren echt boeiend om te zien. Nu is het gewoon live radio met amper muziek

Terug
Bovenaan