Als gij als zatte marginaal eerst binnen in het café zo gaat praten tegen die agenten en dan buiten nog eens gaat herbeginnen/verder doen is de kans vrij groot dat er nie alleen een PV volgt, maar ge ook moogt meegaan voor te gaan ontnuchteren in de cel.
De opmaak van PV vind ik de opmerkelijkste passage in de volledige verdedigingsstrategie van Rousseau.
Hierover zegt hij: 'pas na vele dagen werd er alsnog een PV opgemaakt, dus dat is er sowieso gekomen door een politieke druk'.
Als je het organigram van een politiezone bekijkt, dan is dit vrij simpel: de inspecteurs vallen onder rechtstreekse dienstchefs, die op hun beurt vallen onder de korpschef, die op zijn beurt valt onder de burgemeester. Klassieke hiërarchie.
Geen enkele andere politieke partij of politicus heeft zich te moeien met de werking van een politiezone, want dat is hun bevoegdheid niet.
Uiteraard dat Dehandschutter niet te spreken was over die insinuaties van Rousseau, want de enige die politieke druk had kunnen uitoefenen was hij, in zijn rol van burgemeester.
In die context, en ik viel bijna van mijn stoel toen ik het las, vond de partij Vooruit het dan ook nog eens nodig om te stellen 'dat dit duidelijk bewijs was dat er heksenjacht op hem werd gemaakt'.
Excuseer? Dat is zoveel zeggen als dat De Handschutter of de politiezone corrupt is.
Wie gelooft die partij nog als ze komen aandraven met hun zelfde riedeltje dat hij slachtoffer is van een heksenjacht?
Zelfs hier op het forum hebben mensen die bij de politie werken bevestigd dat er geen deadline bestaat voor het opmaken van een PV.
Maar goed, mochten er geen feiten gebeurd zijn die een PV vereisen, zou ik het nog kunnen plaatsen.
Maar gisteren is Rousseau van wal gestoken om te zeggen dat hij een fout heeft gemaakt en dat hij zich daarvoor excuseert.
Met andere woorden, de politiezone heeft hun werk gedaan zoals het moest. Misschien na lang beraad, maar het PV was terecht.
En dat hele geinsinueer van Vooruit over die heksenjacht is hij deze dikke, dikke, dikke zever.