Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Volgens het artikel zou de situatie zelfs opgenomen zijn met de bodycams. Het lijkt me dat de aanklacht dan toch wel zal kloppen, gezien de politie ook meteen het bewijs kan inkijken?

(De foto's die ze uitkiezen bij zo'n artikels blijf ik altijd wel grappig vinden :crazy:)

:unsure: goed op weg om zijn momentum voor de verkiezingen te verkwanselen

Of net goed op weg om nog meer VB-stemmers zijn richting uit te krijgen...

Nee, maar alle gekheid op een stokje: vooraleer je met je dronken smoel uitlatingen doet van het niveau waarbij een politieagent de noodzaak voelt om daar melding van te maken moet je het toch al wel heel bont hebben gemaakt zou ik denken. Die krijgen en horen toch wel elke dag een hele hoop bagger te verwerken.

Langs de andere kant heb je misschien ook wel de 'bekende mens' factor, waarbij agenten misschien zwaarder tillen aan onnozele uitspraken van zo'n figuur als Rousseau dan aan die van een willekeurige dronkenlap.

Benieuwd wat hier van gaat komen. Het begint alvast meer en meer duidelijk te worden dat dronken politici beter in besloten kring blijven; we zien de laatste tijd het ene na het andere dronken/feestschandaal.

:unsure: goed op weg om zijn momentum voor de verkiezingen te verkwanselen

Twee verschrikkelijke excuusjes in het topic al, en geen enkele verontschuldiging.
"Het was een grap" en "ik was te dronken". Allebei naast de kwestie! Is het allerminste nu echt te veel gevraagd?

"Oei, blijkbaar heb ik racistische dingen gezegd. Dat spijt me enorm, en kan echt niet door de beugel als volksvertegenwoordiger. Ik zal me even moeten bezinnen, ook over mijn drankgebruik als mijn normen blijkbaar zo vervagen en ik achteraf niet meer weet wat ik gedaan heb."

En dat dan ook daadwerkelijk doen. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik neem aan dat een racistische uitspraak hem ook daadwerkelijk zou spijten. Indien niet, is het nog een stapje erger natuurlijk, maar dat lijkt me niet.

Tot zover de jongere garde in ieder geval die ging breken met de cultuurproblemen in de politiek...

Twee verschrikkelijke excuusjes in het topic al, en geen enkele verontschuldiging.
"Het was een grap" en "ik was te dronken". Allebei naast de kwestie! Is het allerminste nu echt te veel gevraagd?

"Oei, blijkbaar heb ik racistische dingen gezegd. Dat spijt me enorm, en kan echt niet door de beugel als volksvertegenwoordiger. Ik zal me even moeten bezinnen, ook over mijn drankgebruik als mijn normen blijkbaar zo vervagen en ik achteraf niet meer weet wat ik gedaan heb."

En dat dan ook daadwerkelijk doen. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik neem aan dat een racistische uitspraak hem ook daadwerkelijk zou spijten. Indien niet, is het nog een stapje erger natuurlijk, maar dat lijkt me niet.

Tot zover de jongere garde in ieder geval die ging breken met de cultuurproblemen in de politiek...
Ja, ik snap dat ook echt niet. Zeg op zijn minst al iets in het genre "oei, het was zeker niet mijn bedoeling om iets racistisch te zeggen. Als dit verkeerd is overgekomen excuseer ik mij".

Zélfs al meen je het niet, is dat toch gewoon de basis van uw imagobescherming.

Misschien weet hij niet meer exact wat hij gezegd heeft.
Moeilijk om dan te reageren :p
“Ik ben officieel niet op de hoogte gebracht dat het parket dit onderzoekt”, reageert Rousseau. “Ik ben die dag inderdaad op café geweest in Sint-Niklaas en heb daar met verschillende politie-agenten gesproken. Ik had te veel gedronken, maar in mijn herinnering was de teneur van die gesprekken eerder grappend en vriendschappelijk. Ik weet niet meer wat er allemaal exact gezegd is, maar wat er over geschreven wordt verbaast mij heel sterk. Ik hoop dan ook dat het parket mij snel uitnodigt zodat ik snel duidelijkheid krijg over wat er precies aan de hand is.”

Op zich ook al problematisch.

Benieuwd wat hier van gaat komen. Het begint alvast meer en meer duidelijk te worden dat dronken politici beter in besloten kring blijven; we zien de laatste tijd het ene na het andere dronken/feestschandaal.

Zelfs al doen ze het thuis dan nog staan ze tegen combi's te plassen :unsure:

Ons politiek landschap begint hier stilaan de Dag Allemaal te overstijgen hoor. Ik weet dat het ook maar mensen zijn maar is basis fatsoen nu echt te veel gevraagd. :wallbash:

Politici hebben altijd een communicatie strategie he.
Als hij onmiddellijk zijn excuses aanbiedt, geeft dat direct de indruk dat hij 'schuldig' is.

Los daarvan wel interessant allemaal. Francken die dronken wildplast, Van Quickenborne die dronken vanalles wel of niet deed op zijn feestje, en nu Rousseau die dronken tegen agenten wie weet wat gezegd heeft.

Onze politici stralen bijzonder weinig klasse uit. Ik verwacht toch enige terughoudendheid en plichtsbesef van mensen in zo'n voorbeeldfunctie, maar missschien verwacht ik te veel :unsure:

Onze politici stralen bijzonder weinig klasse uit. Ik verwacht toch enige terughoudendheid en plichtsbesef van mensen in zo'n voorbeeldfunctie, maar missschien verwacht ik te veel :unsure:

Is dat geen gevolg van de grote desinteresse van de bevolking in politiek? Wanneer ze uit de kast komen, wildplassen of flauwe kul op tv verkopen wordt er lustig op de artikeltjes geklikt door Jan met de pet maar vanaf het over serieuze zaken gaat, heerst er vaak een gelatenheid.

waarom moeten politici eigl veel op tv komen ? Van mij mogen dat gerust saaie maar bekwame mensen zijn . Geen pseudo-bv's die vooral TikTok en Instagram belangrijk vinden.

waarom moeten politici eigl veel op tv komen ? Van mij mogen dat gerust saaie maar bekwame mensen zijn . Geen pseudo-bv's die vooral TikTok en Instagram belangrijk vinden.
Omdat er anders niemand op stemt.

Dat is na Bart De Wever zijn passage in de Slimste Mens al die jaren terug ook wel vrij duidelijk geworden. Je kan het je als politicus vandaag de dag eigenlijk al bijna niet veroorloven om niet eens af en toe met je smoel op TV of in de media te komen.

Daarmee zeg ik niet dat BDW geen bekwaam politicus is of dat die anders geen stemmen zou gekregen hebben, maar hij heeft daar zelf het volgende over te zeggen, dus ik denk dat hij ook wel doorheeft dat dat hem een boost heeft gegeven:

“Ik geloof niet dat mensen voor je stemmen omdat je sympathiek overkomt in een quiz. Ze zullen wel eerder bereid zijn om te luisteren naar iemand die ze kennen, als die iets zinnigs te vertellen heeft. En iedereen kende me wel na die quiz.”
Bron.

Omdat er anders niemand op stemt.

Dat is na Bart De Wever zijn passage in de Slimste Mens al die jaren terug ook wel vrij duidelijk geworden. Je kan het je als politicus vandaag de dag eigenlijk al bijna niet veroorloven om niet eens af en toe met je smoel op TV of in de media te komen.

Daarmee zeg ik niet dat BDW geen bekwaam politicus is of dat die anders geen stemmen zou gekregen hebben, maar hij heeft daar zelf het volgende over te zeggen, dus ik denk dat hij ook wel doorheeft dat dat hem een boost heeft gegeven:

Bron.
Is natuurlijk moeilijk om toe te geven dat uw populariteit te danken is aan een quizje. :tongue: Op TV komen heeft een effect, en ik betwijfel dat de kijkers van het programma opeens mooi geluisterd hebben. Lijkt me eerder een zaak van ah dat was een toffe pee op tv, voila!

...

Los daarvan wel interessant allemaal. Francken die dronken wildplast, Van Quickenborne die dronken vanalles wel of niet deed op zijn feestje, en nu Rousseau die dronken tegen agenten wie weet wat gezegd heeft.

Niet vergeten dat er ook al beschuldigingen waren tegen Rousseau i.v.m. ongeoorloofd gedrag naar minderjarigen toe, de eerste minister en iets met een prostituee, ... .
Je zou haast beginnen denken dat er tegen de kopstukken van de partijen beschadigingsoperaties lopen zodat de extreme partij(en) er als witte ridders boven staan en zo zieltjes kan winnen.

Waar is de tijd van de staatsmannen?

Als er niks aan de hand is zou Roussou publiek moeten aangeven dat de beelden mogen vrijgemaakt worden voor hem, anders is hij zoziezo schuldig voor mij.

Als er niks aan de hand is zou Roussou publiek moeten aangeven dat de beelden mogen vrijgemaakt worden voor hem, anders is hij zoziezo schuldig voor mij.
Vreemde redenering, zo'n trail by media eisen. Lijkt me juist enorm ongewenst. (En al heel vreemd als hij zelf zegt op dit moment niet te weten wat er precies aanleiding toe gegeven heeft, om dan te eisen iets openbaar te maken waarvan hij zelf nog niet weet wat er op staat.)

Maar ik ben wel alleszins ook zeer curieus naar de uitspraken die hiertoe aanleiding gegeven hebben.

Misschien weet hij niet meer exact wat hij gezegd heeft.
Moeilijk om dan te reageren :p
Heel mijn reactie, die ik op 10 seconden uit mijn mouw heb geschud, past nog als je niet meer exact weet wat je gezegd hebt.
Als politicus kun je wel even ervan uitgaan dat je politie niet liegt. Daarvoor hoef je niet in details te gaan, of die zelfs te kennen. En je dan verontschuldigen voor het feit dat je jezelf niet in de hand had duidelijk.

Niet vergeten dat er ook al beschuldigingen waren tegen Rousseau i.v.m. ongeoorloofd gedrag naar minderjarigen toe, de eerste minister en iets met een prostituee, ... .
Je zou haast beginnen denken dat er tegen de kopstukken van de partijen beschadigingsoperaties lopen zodat de extreme partij(en) er als witte ridders boven staan en zo zieltjes kan winnen.

Langs de andere kant lijken de stemmers van de extreme partijen niet echt te geven om de daden/schandalen van hun kopstukken ( zie Dries en Filip bij het VB bv.)

PVDA lijkt het wat minder extreem te spelen op dat vlak

Die beschuldigingen zijn stuk voor stuk door het gerecht onterecht verklaard. Niet gewoon "geen bewijzen", hè. Dus dan snap ik niet waarom je dit soort laster zou willen blijven aangrijpen? Een prostituee is ook niets illegaals.

Als je het ergens over moet hebben, dan zou ik het hebben over het leugenkabinet van de OVLD dat ik ongelofelijk erg vond, het pensioengraaien van bepaalde politici en Van Quickenborne en Francken die het excuus van "ik was te dronken" moeten inroepen. Dan zou je het kunnen hebben over de -toen al érg twijfelachtige- uitspraken van Rousseau over Brussel dat voelde als een vreemd land, en zijn overduidelijke tactiek om stemmen te halen bij het VB. Ik vind dat er meer dan munitie genoeg is aangereikt om niét te vervallen tot zulke geruchten.

Die beschuldigingen zijn stuk voor stuk door het gerecht onterecht verklaard. Niet gewoon "geen bewijzen", hè. Dus dan snap ik niet waarom je dit soort laster zou willen blijven aangrijpen? Een prostituee is ook niets illegaals.

Als je het ergens over moet hebben, dan zou ik het hebben over het leugenkabinet van de OVLD dat ik ongelofelijk erg vond, het pensioengraaien van bepaalde politici en Van Quickenborne en Francken die het excuus van "ik was te dronken" moeten inroepen. Dan zou je het kunnen hebben over de -toen al érg twijfelachtige- uitspraken van Rousseau over Brussel dat voelde als een vreemd land, en zijn overduidelijke tactiek om stemmen te halen bij het VB. Ik vind dat er meer dan munitie genoeg is aangereikt om niét te vervallen tot zulke geruchten.
Ja, klopt hoor en ik geef je volledig gelijk. Wat ik wou zeggen is dat er een spervuur aan beschuldigingen zijn aan het adres van tal van kopstukken. En dat is koren op de molen bij de extreme partij(en). Ook al werden ze onterecht verklaard, men blijft het naar boven halen bij de aanhang van de extreme partij(en). Als je de bagger aankan raad ik je aan om de comments bij HLN te checken.

Ik hoop dat de aanloop naar de verkiezingen fatsoenlijk gespeeld zal worden, maar ik vrees dat het vooral persoonlijke aanvallen gaan worden in debatten. Hier en daar wat aangevuld met fake news. De extreme partij(en) hebben enorm veel munitie opgeslagen sinds de coronaperiode ("dictatuur, hoge rekeningen van de bevolking, geld naar de oorlog, ....").

Terug
Bovenaan