Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Zelfs als ik niet dronken ben, weet ik nooit nog 100% wat ik de avond ervoor gezegd heb.
Ik zou als ik Rousseau was, wel gewoon zwijgen, en zeggen: Ik weet nog van niets, ik val uit de lucht, ik wacht op de officiële aanklacht en dan reageer ik verder. doei.

Alles wat je zegt (al is dat goed bedoeld), wordt dan toch negatief bekeken.

---

Ik vind het wel frappant dat Rousseau hier al veroordeeld is vooraleer het onderzoek is afgerond. Al is de kans 99.99% dat Rousseau schuldig is, je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is (zo is mij toch altijd aangeleerd). Dus ik wacht toch eerst gewoon het onderzoek af voor ik uitspraken doe.
Probleem is dat dit nu wel allemaal al negatieve publiciteit is, dat bovenop eerdere berichten van grensoverschrijdend gedrag, ook al bleken die niet juist te zijn. (Of dan toch niet bewezen). Dus ook al zou het compleet ongegrond zijn dan kan het wel nog altijd zijn imago schenden.

Rousseau zijn halve excuses zijn jammer, net zoals het feit dat dit gelekt is zonder dat de verdediging weet waarover het gaat (als dit ook klopt).

Ik ben alvast blij geen politicus te zijn omwille van het feit dat je je moeilijk kan verdedigen (en je ego vaak het moeilijk maakt om je fout gewoon toe te geven), maar terwijl ik vroeger nog hoopte dat mijn kinderen wel iets in de politiek zouden willen doen, moet je dat nu eigenlijk gewoon vlakaf afraden...

en dat laatste is écht jammer.

Soit, als hij racistische dingen gezegd heeft, mag hij daarvoor natuurlijk gestraft worden. Laat dat duidelijk zijn. Net zoals iedereen anders, ik hoop dat alle mensen die hem nu vervloeken ook diezelfde mening dragen :).

Laatst bewerkt:
waarom moeten politici eigl veel op tv komen ? Van mij mogen dat gerust saaie maar bekwame mensen zijn . Geen pseudo-bv's die vooral TikTok en Instagram belangrijk vinden.
Op dat vlak zijn Waalse politici anders: die worden niet als een clown opgevoerd in entertainmentprogramma's. Bouchez zijn passage in die BV Special Forces-editie is daar toch een uitzondering in.

Rousseau zijn halve excuses zijn jammer, net zoals het feit dat dit gelekt is zonder dat de verdediging weet waarover het gaat (als dit ook klopt).

Ik ben alvast blij geen politicus te zijn omwille van het feit dat je je moeilijk kan verdedigen (en je ego vaak het moeilijk maakt om je fout gewoon toe te geven), maar terwijl ik vroeger nog hoopte dat mijn kinderen wel iets in de politiek zouden willen doen, moet je dat nu eigenlijk gewoon vlakaf afraden...

en dat laatste is écht jammer.

Soit, als hij racistische dingen gezegd heeft, mag hij daarvoor natuurlijk gestraft worden. Laat dat duidelijk zijn. Net zoals iedereen anders, ik hoop dat alle mensen die hem nu vervloeken ook diezelfde mening dragen :).
Ja en nee, hé. Dat hij te snel wordt veroordeeld en dat het trial by media wordt, eens. En dat is echt een groeiend probleem.

Maar zeggen dat je even gaat bezinnen en je excuses al aanbieden aan de agenten, zo moeilijk is dat toch niet? Is dat méér dan wat je van een andere persoon in de schijnwerpers verwacht? Ook in de privé.

Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat Rousseau een gewilde prooi is, alsof bepaalde machten (de journalistiek en andere politici) er op azen om van hem een gevallen idool te maken.

De journalistiek stond nochtans klaar om onze jongen in elke krant een interview te gunnen.
Ons medialandschap is echt niet gezond

Ik moet zeggen, ik vind het inderdaad ook keizot hoe aanwezig die mens ineens is op alle mogelijke manieren. Of ge daar nu een complot in moet zien is iets anders, met de feiten die nu weer naar boven zijn gekomen is het wel logisch dat elk media-outlet graag een interview met hem wilt, en als hij ja zegt op alles, ... tja.

Ik moet zeggen, ik vind het inderdaad ook keizot hoe aanwezig die mens ineens is op alle mogelijke manieren. Of ge daar nu een complot in moet zien is iets anders, met de feiten die nu weer naar boven zijn gekomen is het wel logisch dat elk media-outlet graag een interview met hem wilt, en als hij ja zegt op alles, ... tja.
Hij heeft gewoon geen interviews gegeven sinds de aantijgingen tegen hem over grensoverschrijdend gedrag. Door nu wel alle kranten uit te nodigen op een persconferentie wou hij het narratief opnieuw beheersen. Da's dan logisch dat alle gazetten komen, want hij wil eindelijk nog eens spreken. Natuurlijk heeft 'ie weer de pech dat hij een nieuw schandaaltje heeft gecreëerd. :tongue:

Hij zal zelf wel gebruik willen maken van die media-aandacht in de hoop dat zijn naam gezuiverd wordt, maar ik denk dat hij hier toch een pak discreter mee kon omgaan. Niemand op dit forum weet echter hoe het is om te leven als een publiek figuur. Als Conner in het bijzijn van een camera een scheet laat, worden daar memes van gemaakt en gaat hij dat voor de rest van zijn carrière mogen horen. Het is te gemakkelijk om in enkele richting te wijzen richting de media, want ook politici zijn voor een deel schuldig aan hun groeiende celebrity-status.

Die relatie tussen politici en de media is toxisch en zou moeten worden rechtgetrokken.

De journalistiek stond nochtans klaar om onze jongen in elke krant een interview te gunnen.
Ons medialandschap is echt niet gezond

De timing vond ik ook opvallend.
Op het moment dat hij in opspraak komt voor mogelijk racistische uitlatingen, komen er interviews in alle grote kranten over de vorige onderzoeken naar grensoverschrijdend gedrag.

Ik moest al niks weten van hem, en het wordt er alleen erger op. (veel te veel show, media presence, imago - en veel te weinig inhoud, niet serieus genoeg)

Wat heeft die nu eigenlijk uiteindelijk gezegd? Jow, agent ga ne keer op de ***** kloppen aan de andere kant van Sint-Niklaas? Of...
Much ado weeral over situaties waar we weinig tot niets van weten.

Wetende wat voor geruchten er over andere partijvoorzitters de ronde doen, toch verbazend hoe ze precies Connor Rousseau extra hard viseren.
Anderzijds als het waar zou blijken: niet oké, en straf is terecht. Al zou de lat voor wat voor mij racisme is ongetwijfeld een stuk lager hoger liggen dan sommige anderen op dit forum.

Laatst bewerkt:
:unsure: ik verbaas me over de verbazing :unsure:
Wat denkt ge dat politiek is? Da's een zero sum game waarbij de ene moet verliezen om de andere te laten winnen. Dat ziet ge toch al jaar en dag? Waarom werd het nieuws over Trump zijn seksueel overschrijdend gedrag nét in de laatste weken voor de verkiezingen geopenbaard? De messen lagen klaar en ze moesten gewoon opgepakt worden. Das hier hetzelfde.

"oppo research"

De timing vond ik ook opvallend.
Op het moment dat hij in opspraak komt voor mogelijk racistische uitlatingen, komen er interviews in alle grote kranten over de vorige onderzoeken naar grensoverschrijdend gedrag.

Ik moest al niks weten van hem, en het wordt er alleen erger op. (veel te veel show, media presence, imago - en veel te weinig inhoud, niet serieus genoeg)
je kan het natuurlijk ook omgekeerd bekijken. net op het moment dat hij de interviews gaat geven over het onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag (terug de controle overnemen) lekt het nieuws dat hij in opspraak komt voor racistische uitlatingen :) (Vredefeesten zijn van begin september, ondertussen al 3 weken later)

Situatieschets:
  • School lager onderwijs met een aantal leerlingen van o.a. Marokkaanse origine
  • Regelmatig en bovengemiddeld veel problemen met bovenstaande groep (te laat of niet komen, taken niet uitvoeren, nogal agressief naar medeleerlingen, ouders die stevig reageren op nota's/scores en hun ongenoegen eenzijdig komen uiten en niet echt open staan voor enige omkadering of nuance)
  • Leerkracht laat zich onder collega's ontvallen: Godverdomme, het is altijd iets met die Marokkanen, niets dan miserie en ambras - waarom blijven ze niet waar ze vandaan komen.
Hoe plaatsen we dit en welke acties zijn passend.

Wat heeft die nu eigenlijk uiteindelijk gezegd? Jow, agent ga ne keer op de ***** kloppen aan de andere kant van Sint-Niklaas? Of...
Much ado weeral over situaties waar we weinig tot niets van weten.

Wetende wat voor geruchten er over andere partijvoorzitters de ronde doen, toch verbazend hoe ze precies Connor Rousseau extra hard viseren.
Anderzijds als het waar zou blijken: niet oké, en straf is terecht. Al zou de lat voor wat voor mij racisme is ongetwijfeld een stuk lager liggen dan sommige anderen op dit forum.
Hoogstwaarschijnlijk zal het zoiets zijn, dat zijn al meer racistische uitspraken dan Dries van Langenhoven, die zich wèl binnekort mag gaan verantwoorden voor de rechtbank.

Hoogstwaarschijnlijk zal het zoiets zijn, dat zijn al meer racistische uitspraken dan Dries van Langenhoven, die zich wèl binnekort mag gaan verantwoorden voor de rechtbank.
Misschien best het onderzoek en eventuele uitspraken afwachten? Wat heeft dat nu voor nut om te gaan speculeren over wat hij precies gezegd heeft, en al zeker als je het dan gaat vergelijken met DVL en zijn walgelijke chatgroep? Dat is er toch ook maar met de haren bij getrokken vind ik.

Misschien best het onderzoek en eventuele uitspraken afwachten? Wat heeft dat nu voor nut om te gaan speculeren over wat hij precies gezegd heeft, en al zeker als je het dan gaat vergelijken met DVL en zijn walgelijke chatgroep? Dat is er toch ook maar met de haren bij getrokken vind ik.
Dat lijkt me eerlijk gezegd nog het meest "lichte" wat hij zou kunnen gezegd hebben.
Naar analogie van de chatgroepen kan men ook de cafehouder veroordelen voor het scheppen van een ideale omgeving.
Een café is uiteindelijk ook een grote chatgroup waar men verdovende middelen neemt die de remmingen wegneemt en leiden tot ongefilterde uitspraken. Dus op zen minst medeplichtig! :laugh:

Terug
Bovenaan