Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Waarom?

Of vind jij het normaal dat een partijvoorzitter zichzelf 'King Connah' noemt op social media?
Is jouw officiële naam dan "Pinkman" misschien? Ik ben zelf niet erg actief op sociale media, maar zo vreemd is een herkenbare tongue-in-cheek username gebruiken toch niet?

Het gedoe over een username of derde persoon quotes is toch echt gewoon spijkers op laag water zoeken.
Politieke neofiet wordt in de voorzittersstoel van een traditionele partij gedropt, hervormt die naar een third way beweging die voor een groot stuk rond zijn eigen persoon draait, maar er mogen geen vragen gesteld worden over zijn communicatie en persoonlijkheid?

An sich hoeven die nickname en in derde persoon over jezelf spreken niet veel te betekenen, maar het is niet de eerste en enige communicatieve uitschuiver. De man is de vocale voorzitter van de derde Vlaamse politieke partij, niet van een internethobbyclubje.

Het gedoe over een username of derde persoon quotes is toch echt gewoon spijkers op laag water zoeken.

Heeft op zich rechtstreeks niks te maken met het lopend onderzoek naar racistische uitspraken, daar heb je zeker gelijk in.

Maar het is wel een verontrustend teken van ontluikende grootheidswaanzin. Of een soort interne strijd in zijn hoofd tussen wie hij echt is en wie hij als publiek persoon is (waar blijkbaar veel verschil tussen zit, afgaande op wat we de voorbije weken gezien hebben).

JorisBlack moet dan altijd denken aan Louis Van Gaal, en dat vindt JorisBlack niet helemaal ok. (zoiets :unsure:)

Ik denk dat zijn geestelijke toestand in het algemeen verontrustender is dan die "racistische" uitspraken. (die ongetwijfeld wel correct waren)
Het is iemand die in de knoop ligt met zichzelf.

Waarom? Wil je liever trial-by-media in plaats van een gerechtelijk onderzoek?
Ja/nee. Misschien is het gewoon much ado about nothing, misschien is het iets waardoor andere mensen wel hun stem zouden willen heroverwegen.

Stemmen voor partijen en idealen is allemaal mooi en wel, maar voor een belangrijk stuk stem je ook op mensen.

Ja, klopt hoor en ik geef je volledig gelijk. Wat ik wou zeggen is dat er een spervuur aan beschuldigingen zijn aan het adres van tal van kopstukken. En dat is koren op de molen bij de extreme partij(en). Ook al werden ze onterecht verklaard, men blijft het naar boven halen bij de aanhang van de extreme partij(en). Als je de bagger aankan raad ik je aan om de comments bij HLN te checken.

Ik hoop dat de aanloop naar de verkiezingen fatsoenlijk gespeeld zal worden, maar ik vrees dat het vooral persoonlijke aanvallen gaan worden in debatten. Hier en daar wat aangevuld met fake news. De extreme partij(en) hebben enorm veel munitie opgeslagen sinds de coronaperiode ("dictatuur, hoge rekeningen van de bevolking, geld naar de oorlog, ....").

Om hier even op in te pikken, Humo publiceerde een artikel waaruit we leren dat de conservatieve hoek toch op Amerikaanse wijze de concurrentie wil aanpakken. Zowel Calvo, Vanderstraeten en Rousseau werden geviseerd met artikels in t Scheldt op vraag van zakenmensen als Erik Van Der Paal maar nog veel meer. Dat belooft voor de verkiezingen. Het is een plus artikel.

Laatst bewerkt:
Om hier even op in te pikken, Humo publiceerde een artikel waaruit we leren dat de conservatieve hoek toch op Amerikaanse wijze de concurrentie wil aanpakken. Zowel Calvo, Vanderstraeten en Rousseau werden geviseerd met artikels in t Scheldt op vraag van zakenmensen als Erik Van Der Paal maar nog veel meer. Dat belooft voor de verkiezingen. Het is een plus artikel.

Moet altijd goed lachen wanneer mensen 't Scheldt en Apache op dezelfde lijn van onafhankelijke onderzoeksjournalistiek trachten te zetten. Als je die hun 'artikels' leest, hoeft het ook niet te verbazen dat ze onderhandse methodes gebruiken.

The saga continues

Enkel bezig met eigen reputatie. Dit is ontegensprekelijk censuur.
Idem voor zijn zogenaamde coming out video, dat enkel diende als afleiding voor de geruchten die toen de ronde deden.

The saga continues

triestig if true .. zo iemand wil je toch zeker niet als premier als hij nu al zo een attitude heeft , voelt zich echt beter en meer dan den ander.

triestig if true .. zo iemand wil je toch zeker niet als premier als hij nu al zo een attitude heeft , voelt zich echt beter en meer dan den ander.
Ben ik het eigenlijk niet 100% mee eens.

Zoals ik het lees is Connor nog niet op de hoogte van de inhoud van die PV. Ik kan er dan nog wel begrip voor opbrengen dat zolang hij niet op de hoogte is van die PV dat het niet gepubliceerd mag worden.

Eens hij er wel van op de hoogte is, dan begrijp ik aan 1 kant de vermelding van censuur wel. Alsook begrijp ik wel dat het mogelijks correcter is dat het pas gepubliceerd wordt eens de uitspraak er is. Maar bon, volgens mij is dat wettelijk gezien niet noodzakelijk. Maar ik kan daar mis in zijn.

Ik vond het echter wel grappig dat er stond wanneer er geciteerd wordt uit het PV. Indien we het PV niet citeren, maar gewoon volledig publiceren dan kan het weer wel of niet ?

Maar zoals gezegd geen jurist...

In ieder geval boeit het mij geen sikkepit of hij nu racistische uitspraken gedaan heeft of niet.

De advocaten van Rousseau vallen vooral over het feit dat die pv er überhaupt gekomen is.

Screenshot-20230929-204153.jpg

bron:

Laatst bewerkt:
Dat is toch werkelijk het irritantste aan dit verhaal? Mussche die van “hooggeplaatsen” zou weten dat er niks zou komen. Zou het toeval zijn dat Johan Vande Lanotte ook voor het kantoor werkt? Ik ben blij dat er in dat geval wel een PV is.

Anderzijds zou het beter zijn als journalisten niet elke strafdossier of een element daaruit rechtstreeks online zouden gooien…

De advocaten van Rousseau vallen vooral over het feit dat die pv er überhaupt gekomen is.

Screenshot-20230929-204153.jpg

Wat is dat nu voor een vreemd gedoe. Sms'jes van "bepaalde hooggeplaatste mensen".
Dus die zeggen eigenlijk dat ze (Rousseau en zijn advocaat Mussche) wisten dat Rousseau potentieel over de schreef waren gegaan, en dat ze dan hun 'hooggeplaatste' connecties hebben gecontacteerd? Ik vind dat een straffe (onbewuste) bekentenis - niet van de mogelijke feiten, maar van de privileges waarover hij en zijn advocaat blijkbaar beschikken.

Dat stinkt dus langs beide kanten. Voor Rousseau: iets mispeuteren en dan vrij letterlijk klassenjustitie opzoeken door via via de hoge connecties toch maar te laten bevestigen dat er geen PV zal opgesteld worden. Voor de vijanden van Rousseau (waarvan het bestaan toch al meermaals is geïnsinueerd door Rousseau, zonder namen te noemen, wat ik ook vreemd vind): zogezegd toch een PV laten opstellen voor iets dat het niet waard was.

Als er iets duidelijk is geworden de laatste weken is het toch dat Conner (en zijn entourage) best eerst even nadenken/nalezen voor ze iets zeggen/de wereld insturen.

Ik wou dat ik dit kon lezen, maar paywall.
Die Erik Van der Paal zit precies smerig aan veel touwtjes te trekken achter de schermen...

Wat is dat nu voor een vreemd gedoe. Sms'jes van "bepaalde hooggeplaatste mensen".
Dus die zeggen eigenlijk dat ze (Rousseau en zijn advocaat Mussche) wisten dat Rousseau potentieel over de schreef waren gegaan, en dat ze dan hun 'hooggeplaatste' connecties hebben gecontacteerd? Ik vind dat een straffe (onbewuste) bekentenis - niet van de mogelijke feiten, maar van de privileges waarover hij en zijn advocaat blijkbaar beschikken.
Inderdaad, ze zeggen nog net niet dat ze die 'bepaalde hooggeplaatste mensen' gemanipuleerd of beïnvloed hebben.

Als het over deze materie gaat, wie zijn dat dan? De korpschef van PZ Sint-Niklaas? De burgemeester van Sint-Niklaas (NVA trouwens)?

Dus we onthouden vooral dat een partijvoorzitter die het (mogelijks) te bont maakt in contact kan treden met 'bepaalde hooggeplaatste mensen' om inside-informatie te verkrijgen, daar waar een gewone burger die gelijkaardige feiten pleegt, die mogelijkheid niet heeft.

En trouwens, als de feiten allemaal niet zo erg waren ,waarom dan halsoverkop de publicatie van de inhoud ervan proberen tegen te houden?
Dat hij en/of zijn advocaat ook de inhoud moeten kunnen zien, is zeker waar.
Maar anderzijds kent hij wel de 'niet zo erge' feiten en ik ga er nog altijd van uit dat beëdigde politie-inspecteurs een correcte versie van de feiten in een PV opnemen.

Terug
Bovenaan