Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Ivm die interviews over het grensoverschrijdend gedrag:

"Als een grens wordt overschreden, moet je dat aangeven. Dat is bij mij niet gebeurd. Ik ging niet over de grens."

Heeft die dat echt zo gezegd?

Dat is al bijna hetzelfde als een verkrachting van een meisje en dan als excuus gebruiken - ze heeft geen nee gezegd (terwijl ze wel verkrampt onder jou lag met de tranen in haar ogen of met de ogen stijf dicht geknepen vd angst).

"Als een grens wordt overschreden, moet je dat aangeven. Dat is bij mij niet gebeurd. Ik ging niet over de grens."

Dat is al bijna hetzelfde als een verkrachting van een meisje en dan als excuus gebruiken - ze heeft geen nee gezegd (terwijl ze wel verkrampt onder jou lag met de tranen in haar ogen of met de ogen stijf dicht geknepen vd angst).

Heb het in elk geval ook zo geschreven zien staan in het artikel, dus het lijkt er op dat hij dit zo gezegd heeft.
En maakte mij dezelfde bedenking.

Dat lijkt me eerlijk gezegd nog het meest "lichte" wat hij zou kunnen gezegd hebben.
Naar analogie van de chatgroepen kan men ook de cafehouder veroordelen voor het scheppen van een ideale omgeving.
Een café is uiteindelijk ook een grote chatgroup waar men verdovende middelen neemt die de remmingen wegneemt en leiden tot ongefilterde uitspraken. Dus op zen minst medeplichtig! :laugh:

Ik stel voor dat je het topic over Schild en Vrienden even leest. DVL was wel wat meer dan de 'caféhouder'.

Ik heb dat inderdaad ook zo gelezen en moest hier even van walgen, maar ik dacht dat het misschien aan mijn persoonlijke overgevoeligheid aan zulke uitspraken lag. Dan ben ik dus toch niet de enige die hier bedenkingen bij had :unsure:.

In HLN zegt hij het als volgt: "Want waar ligt de grens? Da's voor veel mensen anders. Belangrijk is dat ge dan aangeeft dat er een grens wordt overschreden, hé. Dat je dat duidelijk maakt. Dat is aan mij nooit gezegd in geen van die drie zaken. En dat is logisch: er is ook nooit een grens overschreden. Het parket geeft dat duidelijk aan.”

Als je zoiets leest, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat King Connah aan grootheidswaanzin lijdt?
Leest ook raar:

"Volgens Rousseau is het logisch dat iedereen andere grenzen stelt. Hij moedigt dan ook aan om over die grenzen te communiceren. "Maar toen ik de meldingen van dichterbij bekeek, vroeg ik me wel af: "is dit alles?" Sommige waren zo luchtledig, ik snapte niet hoe daar zoveel commotie over kon ontstaan.”

Precies dat hij ergens bekent dat er wel contacten zijn geweest.
Maar in zijn wereld stelde het niet veel voor.
En dat men dan maar beter communiceert.

Over het nieuwe incident.
Velen zullen lachen met zulke uitspraken. (En velen ook niet ja.)
Daar gaat het op zich niet alleen om.
Wel over het feit dat het een twee gezicht is. Zich profileren als de ideale schoonzoon die zich opwerpt voor het onrecht in de wereld, maar zelf niet koosjer overkomt.

Laatst bewerkt:
Precies dat hij ergens bekent dat er wel contacten zijn geweest.
Dat is toch nooit ontkend geweest?
Lijkt mij vrij evident dat die personen die klacht indienden een zeker contact hadden met hem; dat waren geen wildvreemden.
Als totaal wildvreemde ongegrond klacht indienen tegen iemand die je niet kent, is sowieso een verloren zet.

Hoogstwaarschijnlijk zal het zoiets zijn, dat zijn al meer racistische uitspraken dan Dries van Langenhoven, die zich wèl binnekort mag gaan verantwoorden voor de rechtbank.

Dat lijkt me nu totdat we weten wat Connor Rousseau gezegd zou hebben toch ook weer een straffe aanname.

Maar goed, ik zou ook Dries van Langenhoven niet vervolgen, ons gerecht zou grotere prioriteiten moeten hebben. De kans is reëel dat DVL een grotere straf krijgt dan de gemiddelde Reuzegommer en die hebben een dode op hun geweten...

De journalistiek stond nochtans klaar om onze jongen in elke krant een interview te gunnen.
Ons medialandschap is echt niet gezond

Ik weet het niet. Populair politicus komt terug na paar maanden vakantie, direct stennis rond de persoon, dan is het toch logisch als journalist/krantenmaker dat je een interview/artikel wilt schrijven over de man, voor je lezers? De lezers van De Morgen lezen De Standaard niet. Dus hoezo hebben we dan een ongezond medialandschap?

Hoezo? Wat er mis met die quotes?
Spreekt over zichzelf in derde persoon alsof hij een of andere goddelijke status heeft: "ik ben populair en dat maakt de anderen jaloers". Hij is nochtans de derde politieke hoge boom deze maand die (alcoholische) wind vangt. Als je denkt dat mensen overal klaar liggen om je een loer te draaien, gedraag je dan publiekelijk en zoek discreet professionele hulp voor eventuele andere problemen.

Spreekt over zichzelf in derde persoon alsof hij een of andere goddelijke status heeft: "ik ben populair en dat maakt de anderen jaloers". Hij is nochtans de derde politieke hoge boom deze maand die (alcoholische) wind vangt. Als je denkt dat mensen overal klaar liggen om je een loer te draaien, gedraag je dan publiekelijk en zoek discreet professionele hulp voor eventuele andere problemen.
Ik is toch eerste persoon?

Tweemaal over zichzelf in derde persoon: "u bent Conner Rousseau niet" en "als je Conner Rousseau bent", waarop de journalist meegaat in dat frame.
In die setting snap ik wel dat hij over zichzelf als de politicus/publiek figuur 'conner Rousseau ' spreekt. In andere interviews spreekt hij gewoon in eerste persoon.

Terug
Bovenaan