Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Moet altijd goed lachen wanneer mensen 't Scheldt en Apache op dezelfde lijn van onafhankelijke onderzoeksjournalistiek trachten te zetten. Als je die hun 'artikels' leest, hoeft het ook niet te verbazen dat ze onderhandse methodes gebruiken.
Ik neem aan dat je bedoelt dat Apache en tScheldt niet te vergelijken zijn omdat een effectief aan onderzoeksjournalistiek doet. Want je zou de tekst ook andere kunnen interpreteren (dat geen van beide dat doet) maar dat lijkt me niet bij jou en de realiteit te passen

Rousseau trekt meer drama aan dan een heel seizoen Ex on the beach. Het hele zaakje stinkt op deze manier, dat moet hij toch weten. "Bepaalde hooggeplaatste mensen" trekken een parapluutje open.

Maar anderzijds kent hij wel de 'niet zo erge' feiten en ik ga er nog altijd van uit dat beëdigde politie-inspecteurs een correcte versie van de feiten in een PV opnemen.
Hij heeft toch gezegd dat hij het zich eigenlijk allemaal niet meer zo goed herinnerd wat hij exact gezegd heeft. Maar dat hij in een amicale gekscherende vibe was.

Dan lijkt het mij vooral een manier om aan schadebeheersing te doen.

Hij heeft toch gezegd dat hij het zich eigenlijk allemaal niet meer zo goed herinnerd wat hij exact gezegd heeft.
Heeft hij gezegd, ja.
Wat ik dikke zever vind. Dat je niet woordelijk alles kunt herinneren wat je gezegd hebt op een avond, daar kan ik inkomen.
Maar als je begint kritiek te geven op de roma-gemeenschap, dan kom je er niet mee weg door te zeggen: 'ik weet van niks meer, ik was te zat'. Zoiets moet je je gewoon nog herinneren.

Heeft hij gezegd, ja.
Wat ik dikke zever vind. Dat je niet woordelijk alles kunt herinneren wat je gezegd hebt op een avond, daar kan ik inkomen.
Maar als je begint kritiek te geven op de roma-gemeenschap, dan kom je er niet mee weg door te zeggen: 'ik weet van niks meer, ik was te zat'. Zoiets moet je je gewoon nog herinneren.

Ik zie echt niet in waarom dat zou moeten. Hij is en blijft een mens... en mensen zijn niet perfect.

Wat niet wil zeggen dat dit voor hem pleit. Of hem vrij pleit. Hij had echter beter moeten weten als politieker zijnde, zeker rekening houdende met zijn positie als wit konijn en frontrunner.

Wat is dat nu voor een vreemd gedoe. Sms'jes van "bepaalde hooggeplaatste mensen".
Dus die zeggen eigenlijk dat ze (Rousseau en zijn advocaat Mussche) wisten dat Rousseau potentieel over de schreef waren gegaan, en dat ze dan hun 'hooggeplaatste' connecties hebben gecontacteerd? Ik vind dat een straffe (onbewuste) bekentenis - niet van de mogelijke feiten, maar van de privileges waarover hij en zijn advocaat blijkbaar beschikken.

Dat stinkt dus langs beide kanten. Voor Rousseau: iets mispeuteren en dan vrij letterlijk klassenjustitie opzoeken door via via de hoge connecties toch maar te laten bevestigen dat er geen PV zal opgesteld worden. Voor de vijanden van Rousseau (waarvan het bestaan toch al meermaals is geïnsinueerd door Rousseau, zonder namen te noemen, wat ik ook vreemd vind): zogezegd toch een PV laten opstellen voor iets dat het niet waard was.
Deed ook mijn ogen opentrekken. Is dit niet simpelweg een soort van corruptie openlijk toegeven...

voor ge het weet krijgen we terug een lang interview van Rousseau waarin hij uitlegt dat hij struggelt met alcohol ofzo :unsure:

Ik ben er zeker van dat er genoeg politiekers aan de fles zitten om een groepssessie te starten, allemaal samen in Het Huis met Erik Goens, gegarandeerd meer kijkers dan FC De Kampioenen :unsure:

Ik ben er zeker van dat er genoeg politiekers aan de fles zitten om een groepssessie te starten, allemaal samen in Het Huis met Erik Goens, gegarandeerd meer kijkers dan FC De Kampioenen :unsure:
Meer politiekers in het programma dan kijkers van FC De Kampioenen. :unsure:

Wel interessant, ik lees hier net dat zo'n "preventieve censuur" in strijd is met de Belgische grondwet.

Artikel van 2019 (gelijkaardig incident);

Hopen dus dat ze verzet aantekenen tegen dat publicatieverbod.

Dus als ik het goed begrijp is de bal aan het rollen gegaan toen ze Rousseau om een reactie hadden verzocht op de reportage die ze hadden klaargemaakt.
Hadden ze hem dus niet zelf gecontacteerd hadden ze het item gewoon kunnen brengen.

Wel interessant, ik lees hier net dat zo'n "preventieve censuur" in strijd is met de Belgische grondwet.

Art. 25
De drukpers is vrij; de censuur kan nooit worden ingevoerd; geen borgstelling kan worden geëist van de schrijvers, uitgevers of drukkers.

Wel vreemd, ze hebben sms'en die zeggen dat er geen PV ging komen. Maar Connor was zich van geen kwaad bewust, waarom zou je dan vragen of er een PV komt?

Anderzijds, een proces verbaal komt toch niet spontaan bij een journalist, of in de openbaarheid? Daarvoor heeft er iemand dat toch actief gelekt, wat op zich niet mag. In dat opzicht is een uitspraak dat dit niet gepubliceerd mag worden helemaal niet raar. Eerder normaal.

Wel vreemd, ze hebben sms'en die zeggen dat er geen PV ging komen. Maar Connor was zich van geen kwaad bewust, waarom zou je dan vragen of er een PV komt?
- Hey Connor, mijne collega zegt dat hij u eens goed gaat pakken en een pv gaat opstellen over gisteren!
- Over gisteren? We waren gewoon aan het zwanzen!
- Tja... "Ik ga die *** eens pakken!" zei hem....

...

- Hey, hooggeplaatste, blijkbaar zou ik een pv aan mijn broek krijgen?
- Ma neet jong, komt goed!

Anderzijds, een proces verbaal komt toch niet spontaan bij een journalist, of in de openbaarheid? Daarvoor heeft er iemand dat toch actief gelekt, wat op zich niet mag. In dat opzicht is een uitspraak dat dit niet gepubliceerd mag worden helemaal niet raar. Eerder normaal.
Het lekken is niet de verantwoordelijkheid van de journalist of uitgeverij. Ik zou dat zelf ook niet openbaar maken en ik word stilaan gek van al dat lekker uit strafdossiers, maar dat de uitgever preventief niet mag publiceren is ongrondwettelijk en we zijn er als land al voor veroordeeld door het EHRM.

Heel dat gekonkelfoes werkt alleen maar averechts.
Gewoon open kaart spelen, publiekelijk door het slijk gaan, sorry zeggen en hij zou er nog mee wegkomen ook.
“Et alors”.
En wie weet nog wat stemmen terugwinnen van VB.

Maar dit is gewoon oude politieke cultuur met achterkamertjes en lange armen.

Tja, wie of wat moet je in deze zaak dan nog ernstig nemen?
De politieker die blijkbaar niet meer zou weten wat die gezegd heeft?
De politie die een PV maakt, maar waarbij we geen enkele garantie hebben dat die feiten zo gebeurd zouden zijn zoals ze die beschrijven, of waarbij derden “iets” willen suggereren waarom die PV er überhaupt is gekomen?
De advocaten die recht spreken wat krom is?
De onmogelijkheid van een (eenvoudig) dossier dat niet zonder lekken tot op het parket geraakt?
HLN, die zich maar al te graag voor bepaalde individuen hun kar laat spannen, die dat klaarblijkelijk wil brengen, maar dit juridisch niet mag doen?

Terug
Bovenaan