Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Racistische uitlatingen, Geen respect voor de grondwet, agent opbellen (intimideren?),..

En wat zegt de gemiddelde SPa-stemmer hiervan? Het blijft muisstil,
Niet echt een klassieke SPa stemmer hier en al zeker geen Rousseau-fan, eerder een gedesillusioneerde ex-groen-stemmer die hoopte dat een Vooruit-stem in 2024 wat kon bijdragen aan het verfrissende momentum dat links leek te hebben.
Nieuws is kak, uiteraard. Er bestaat geen enkele geloofwaardige linkse partij momenteel.
PVDA dweept iets te veel met de russen en is in het algemeen te extreem.
Groen is meer geïnteresseerd in transgenderisme en identity politics dan in milieu of klimaat.
Vooruit blijkt nog steeds schandalen aan te trekken zoals de sossen het al vijftig jaar geperfectioneerd hebben.

Het centrum is al even zielig:
CD&V hangt nog veel te veel vast aan de boerenlobby en VLD lijkt zichzelf de vernietiging in te willen pissen.

Als sociaaldemocraat lijkt het voor de eerste keer ooit een blanco-stem te worden.

Niet echt een klassieke SPa stemmer hier en al zeker geen Rousseau-fan, eerder een gedesillusioneerde ex-groen-stemmer die hoopte dat een Vooruit-stem in 2024 wat kon bijdragen aan het verfrissende momentum dat links leek te hebben.
Nieuws is kak, uiteraard. Er bestaat geen enkele geloofwaardige linkse partij momenteel.
PVDA dweept iets te veel met de russen en is in het algemeen te extreem.
Groen is meer geïnteresseerd in transgenderisme en identity politics dan in milieu of klimaat.
Vooruit blijkt nog steeds schandalen aan te trekken zoals de sossen het al vijftig jaar geperfectioneerd hebben.

Het centrum is al even zielig:
CD&V hangt nog veel te veel vast aan de boerenlobby en VLD lijkt zichzelf de vernietiging in te willen pissen.

Als sociaaldemocraat lijkt het voor de eerste keer ooit een blanco-stem te worden.
Als je niet extreem links bent is er geen deftige keuze
als je niet extreem rechts of pro onafhankelijk vlaanderen bent is er even weinig keuze

King Connah, jezelf die bijnaam geven zegt natuurlijk al iets over hoe je jezelf in de maatschappij plaatst. Niet onder de indruk.

Serieuze put aan het graven voor zichzelf, hoe dom kunt ge zijn.. Heeft de wind in de zeilen en begaat dan de ene stommiteit na de andere denkende dat hij dat wel kan oploseen omdat hij boven de wet staat..

Los van de kant Rousseau en Vooruit vind ik het ook wel beangstigend dat er lekken blijken te bestaan vanuit de politiezone naar de pers. Ook dat is een gegeven dat wel in vraag mag gesteld worden.
Kan mij niet van de indruk ontdoen dat zoiets intern onderzocht zal worden, binnen politie, en mogelijk tot tuchtprocedures voor de betrokkenen zal leiden.
Kan alleen maar hopen dat de juiste op de vingers worden getikt, of anders zullen heel wat inspecteurs twee keer nadenken vooraleer ze nog een pv opmaken tegen een politicus.
Wie zegt dat die lekken komen van die lokale PZ, lijkt me evenzeer of meer aannemelijk dat er bij het parket gelekt wordt.

Zeker dat hij het initiatief genomen heeft om te bellen naar die agent?
Want wat er daar staat kan je ook interpreteren als de agent die naar Rousseau belt, in de eerste instantie om te zeggen: je hebt een PV aan je broek, vriend.

Wat er daarna gebeurde vind ik wel louche, als Mussche spreekt over hooggeplaatste mensen die haar bevestigden dat er geen PV zou zijn. Speculatie, maar: agent belt Rousseau op om te zeggen dat ze een PV aan het opstellen zijn o.w.v. zijn gedrag de vorige avond. Rousseau denkt "shit" en begint via zijn advocaat aan touwtjes hogerop te trekken.
Rousseau belt naar korpschef om te vragen of er een pv is. Op dat moment was er nog geen pv.
Agent maakt week later toch een pv.

Zo lijkt het in elkaar te zitten.

Rousseau belt naar korpschef om te vragen of er een pv is. Op dat moment was er nog geen pv.
Agent maakt week later toch een pv.

Zo lijkt het in elkaar te zitten.
Toch wat vreemd dat het "grappig" was, maar dat je de dag erna naar de korpschef moet bellen om te vragen of er een PV van komt

Meer dan een week later toch een pv opmaken vind ik op z'n minst toch ook verdacht eerlijk gezegd, maar goed, dat praat op zich niet goed wat er gezegd geweest is, zelfs in een dronken bui. Anderzijds, je zit tegenwoordig ook weer zéér snel over de drempel van wat zogezegd racisme is, zelfs de naam van een busmaatschappij is in de ogen van sommigen racistisch wanneer het over de Roma gaat, en bepaalde harde feiten mag je gewoon ook niet vernoemen.

Botweg gesteld, totdat ik hoor wat er écht gezegd is, neig ik gewoon naar dit is inderdaad een beschadigingsoperatie waarbij Connor Rousseau zich weliswaar eens moet bezinnen over z'n privéactiviteiten en hoe hij geviseerd lijkt te worden.

Van bepaalde rechtse politici zijn heel wat "privé" zaken "geweten", waar de media gewoon over zwijgen denk ik dan.

Meer dan een week later toch een pv opmaken vind ik op z'n minst toch ook verdacht eerlijk gezegd, maar goed, dat praat op zich niet goed wat er gezegd geweest is, zelfs in een dronken bui. Anderzijds, je zit tegenwoordig ook weer zéér snel over de drempel van wat zogezegd racisme is, zelfs de naam van een busmaatschappij is in de ogen van sommigen racistisch wanneer het over de Roma gaat, en bepaalde harde feiten mag je gewoon ook niet vernoemen.

Botweg gesteld, totdat ik hoor wat er écht gezegd is, neig ik gewoon naar dit is inderdaad een beschadigingsoperatie waarbij Connor Rousseau zich weliswaar eens moet bezinnen over z'n privéactiviteiten en hoe hij geviseerd lijkt te worden.

Van bepaalde rechtse politici zijn heel wat "privé" zaken "geweten", waar de media gewoon over zwijgen denk ik dan.

Periode tussen het misdrijf en het versturen van een PV mag in principe 14 dagen bedragen.
Ik vind het absoluut niet verdacht. In de schoenen van de agent zou ik hier ook eerst eens gepraat hebben met mijn collega's en chef. Het gaat tenslotte om 1 van de meeste populaire politici in het land. Je moet als agent dus zeker zijn van je stuk, want je weet dat er ophef over kan komen.

PV opstellen is ook administratie, en die wordt vaak uitgesteld.
Is niet geheel waar. Ik heb in een kleine zone gewerkt waar men het niet altijd super nauw nam met de formele regeltjes maar zelfs bij ons moésten PV's op de dag van het misdrijf worden aangemaakt. Met de nadruk op 'aangemaakt' - wat niet hetzelfde is als 'afgewerkt' uiteraard. Daarvoor heb je inderdaad enkele weken de tijd (tenzij 'dringend pv' maar dat gaat hier sowieso niet het geval zijn).

Onderschat niet hoe hard lokale politie en lokale politiek met elkaar verweven zijn. Bij ons (en ik denk dat dat overal wel gangbaar is) krijgen de burgemeesters elke morgen een dagverslag waarin alle interventies van de dag voordien staan opgelijst. Niet onlogisch lijkt me, een burgemeester moet weten wat er speelt in zijn gemeente/stad.

Maar als een burgemeester dan plots de naam van Conner Rousseau ziet staan; een boegbeeld van een andere politieke partij en dan ook nog is een concurrent voor de burgemeestersjerp (?)...

Enfin, ik ben hier uiteraard blinde insinuaties aan het maken maar ik zou er alleszins niet van verschieten. Ikzelf heb ooit een gevangenisdirecteur opgeschreven voor bellen achter 't stuur en dag later had ik plots ook telefoon van de burgemeester. :tongue:

Is niet geheel waar. Ik heb in een kleine zone gewerkt waar men het niet altijd super nauw nam met de formele regeltjes maar zelfs bij ons moésten PV's op de dag van het misdrijf worden aangemaakt. Met de nadruk op 'aangemaakt' - wat niet hetzelfde is als 'afgewerkt' uiteraard. Daarvoor heb je inderdaad enkele weken de tijd (tenzij 'dringend pv' maar dat gaat hier sowieso niet het geval zijn).

Onderschat niet hoe hard lokale politie en lokale politiek met elkaar verweven zijn. Bij ons (en ik denk dat dat overal wel gangbaar is) krijgen de burgemeesters elke morgen een dagverslag waarin alle interventies van de dag voordien staan opgelijst. Niet onlogisch lijkt me, een burgemeester moet weten wat er speelt in zijn gemeente/stad.

Maar als een burgemeester dan plots de naam van Conner Rousseau ziet staan; een boegbeeld van een andere politieke partij en dan ook nog is een concurrent voor de burgemeestersjerp (?)...

Enfin, ik ben hier uiteraard blinde insinuaties aan het maken maar ik zou er alleszins niet van verschieten. Ikzelf heb ooit een gevangenisdirecteur opgeschreven voor bellen achter 't stuur en dag later had ik plots ook telefoon van de burgemeester. :tongue:

De burgemeester van Sint-Niklaas heeft dit al uitdrukkelijk ontkend. En Rousseau maakt zelf die beschuldiging ook niet.

De burgemeester van Sint-Niklaas heeft dit al uitdrukkelijk ontkend. En Rousseau maakt zelf die beschuldiging ook niet.
Ah kijk, dan neem ik mijn woorden terug! Maar ik begrijp wel dat er naar de lokale politiek wordt gekeken want zoals ik zei: die hebben een enorme invloed op 'hun' lokale Politie.

Als het pv effectief pas tien dagen later is AANGEMAAKT, ben ik wel zeer benieuwd naar de reden. Dat betekent sowieso 'heibel' meestal. Bij ons was vaak de reden: "Er zijn strafbare feiten gebeurd maar de collega's in kwestie waren lui en hebben geprobeerd het te regelen zonder er administratie aan vuil te maken." :tongue:

Maar zelfs dan praat je over een dag - hooguit twee dagen - later. Geen tien. En het gegeven dat er ook nog is een hoge boom in betrokken is... Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur. :smile:

Dat is toch ook een argument tegen lokale politiek eigenlijk :s

Dat is toch ook een argument tegen lokale politiek eigenlijk :S
Schoon is dat inderdaad niet maar ik vrees dat dat onvermijdelijk is. Zeker in kleine gemeentes is dat allemaal zo verweven met elkaar. Korpschef en burgemeester die soms jaaaaaaaaren hun postje bekleden, vaak dingen van elkaar gedaan moeten krijgen, politiekers die vrienden/familieleden hebben in de stad/gemeente waar ze hun ambt bekleden,... 'Ons kent ons' loert dan erg snel om de hoek. Zou niet mogen maar wel des mensen I'm afraid.

Wil hier niet de cynische HLN-lezer uithangen, zeker niet, maar ik heb lang genoeg bij de Politie gewerkt om de klappen van de zweep te kennen. En dat was dan wellicht nog maar een heel klein topje van de ijsberg. :tongue:

Terug
Bovenaan