Idd, en dat deed hij net niet (wat ik vet heb gezet uit de quote). Neen, eerst damage control en daarna slachtoffer spelen. Dus ben ik niet één van die 6 mensen die hem nog snel een 2de kans wil geven. (zie krant)Waarbij het dan logisch is dat die eerste niet mag publiceren, en die tweede wel.
Los van het psychiater-vanop-afstand-gehalte, kan ik absoluut geloven dat Rousseau meestal een aardige mens is. En inzit met arme mensen en de politie, en wat nog. Maar wanneer ben je wel een racist? Wanneer is dat problematisch? Moet je echt een slecht mens zijn voor we mogen zeggen dat die uitspraak racistisch is en dus niet kan? Je zegt het zelf, daden hebben gevolgen. Maar ik geloof grif dat hij zichzelf niet herkent in de opname. Maar dat hij dat dan zegt. Dan zeg je gewoon: "Ho, dat was niet oké van mij, en die uitspraken zijn racistisch en fout. Ik ga even naar mezelf kijken om te zien hoe ik dat gedrag het beste kan aanpakken, en in tussentijd geef ik het voorzitterschap al af en aanvaard ik alle straffen die een rechter me oplegt. Excuses aan de Roma, zo en zo wil ik het goedmaken tijdens mijn bezinning."
Nul fallout. Het allereerste wat ik hier heb geschreven. Zo gemakkelijk kan het zijn: je fout erkennen, daaraan willen werken en de gevolgen erbij nemen. Misschien moet hij dan zelfs niet afstappen als voorzitter, maar het properste is toch gewoon deze manier. Integer, in plaats van dat spartelen. Eerst zei hij "ik heb het niet gezegd, of ik herinner me het niet zo", dan "het was om te lachen", dan "ik was zat", dan zijn mama "het was een zwaar jaar met zijn geaardheid". Pfoe... dat kan allemaal wel, maar dat hoort bovenop het schuldbesef te komen, niet in plaats ervan.
Tenzij
Hopelijk leert hij uit deze fout en wordt hij zo een beter mens. Want dat begint bij jezelf, en te leren uit je fouten. Iedereen maakt wel eens fouten. ADHD is geen excuus. Iemand met HSP of burnout is soms even prikkelbaar. Een racist met ADHD is nog steeds een racist voor de wet.
Een dronken mens zegt of handelt veelal naar wat op dat moment op z'n lever ligt. Genoeg gezien in de vele jaren in het uitgangsleven en horeca, dan valt de rem weg en uit je dingen die soms diep zitten.
Ik bedoel maar, nu al mild zijn na zijn zeer harde woorden? Laat hem eerst maar de gevolgen dragen op politiek vlak. Het is aan hem om afstand te nemen van de media ipv die constant op te zoeken. Die doodsbedreiging recent is aan ander ding natuurlijk, maar dat hebben BDW of van Quickenborne ook al gehad bvb. Hoge bomen vangen veel wind. Verder lijkt het ook dat Connor niet slim of reeds volwassen genoeg is om het politiek spel te spelen op hoog niveau. Maar liefst wil ik absoluut geen hypocriete politici, die zelfs niet hun eigen partij speerpunten naleven. Dat in tijden waar de politiek en de woke beweging (oa) zo veel zaken hard in ons gezicht duwen elke week of dag (tot vervelens of frustratie toe). Dat zorgt enkel maar voor zware frustratie en soms woede bij de bevolking. " Rules for thee, but not for me", ken dat.
Laatst bewerkt: