Senua's Saga: Hellblade II

Senua's Saga: Hellblade II

Net de eerste 3 hoofdstukken gespeeld. Nooit de eerste gespeeld maar hoe ongelooflijk saai is dit? Heel lineair veel invisible walls ook. Combat ook heel simpel. Grafisch wel top, maar echt geen topper.

Ik heb de eerste gespeeld en die was wel nice maar het is idd heel lineair, ja. Bij Hellblade II heb ik vooral een gevoel van tech demo. Een showcase om te tonen wat de Unreal 5 engine kan etc.

Ben aan't twijfelen. Maandje gamepass nemen voor deze te spelen of toch maar niet. Mijn xbox is niet meer aan geweest sinds de laatste Forza Horizon game. Anderzijds kan ik ook gewoon een jaartje wachten en hem oppikken op PS5 want dat gaat gewoon gebeuren net als die andere games...

Ik ga toch eens kijken of ik nog GP heb of niet en deze eens spelen als hij toch zo kort is. Komt hij op PS ooit, speel ik nog wel eens.

Edit: Ik heb blijkbaar nog 1,5 maand GP dus eens proberen deze week.

Laatst bewerkt:
Ik zou het ook enkel doen als het op GP staat, is naar het schijnt grafisch top en het verhaal ook maar de gameplay is saai. Je kan blijkbaar ook niet echt snel lopen.

Snel lopen is left bumper. Game gfx zijn enorm ! Echt wow gevoel. Story telling ligt me wel. Zijn wel easy puzzels en combat is niks over de top maar ik stoor er me zeker niet aan. Als je GP hebt zou je deze zeker een kans moeten geven.

Je moet dit eerder bekijken als een ervaring (of een interactieve film/kunstwerk) dan echt een "game". Je moet hier dus nie top zoek gaan naar de combat van een Sekiro of de puzzels van een Resident Evil. Gewoon koptelefoon op, lichten uit en jezelf onderdompelen in deze fascinerende wereld. Ik ben alvast fan, die graphics, de sfeer, de muziek van Heilung. :love2:

Voor mij hoeft dit trouwens ook niet langer te zijn dan de zestal uren die het is, dus daar heb ik eigenlijk ook geen probleem mee.

Laatst bewerkt:
Voor mij hoeft dit trouwens ook niet langer te zijn dan de zestal uren die het is, dus daar heb ik eigenlijk ook geen probleem mee.
Game length is inderdaad geen probleem, enige wat ik er mij bij afvraag is waarom dat 5 jaar geduurd heeft, wetende dat de eerste langer was en minder lang in ontwikkeling. Bizar dan dat dit bij een deel twee echt het omgekeerde is.

Game length is inderdaad geen probleem, enige wat ik er mij bij afvraag is waarom dat 5 jaar geduurd heeft, wetende dat de eerste langer was en minder lang in ontwikkeling. Bizar dan dat dit bij een deel twee echt het omgekeerde is.
Omdat ze ook met andere projecten bezig waren zoals Bleeding Edge, Star Wars: Vader Immortal en het nog te verschijnen Project Mara.
Ik heb de indruk dat veel mensen vergeten zijn dat Bleeding Edge is uitgekomen precies (wat niet onlogisch is, gezien die game hard geflopt was). :p

Omdat ze ook met andere projecten bezig waren zoals Bleeding Edge, Star Wars: Vader Immortal en het nog te verschijnen Project Mara.
Ik heb de indruk dat veel mensen vergeten zijn dat Bleeding Edge is uitgekomen precies (wat niet onlogisch is, gezien die game hard geflopt was). :p
Der zijn inderdaad 3 games, maar twee van die 3 games waren al klaar en de 3de Bleeding Edge zat al op zen einde van de ontwikkeling toen Hellblade 2 aangekondigd werd. Als de ontwikkeling zou samengelopen hebben van al die games dan ging het over 6/7 jaar ipv 5 :p

Der zijn inderdaad 3 games, maar twee van die 3 games waren al klaar en de 3de Bleeding Edge zat al op zen einde van de ontwikkeling toen Hellblade 2 aangekondigd werd. Als de ontwikkeling zou samengelopen hebben van al die games dan ging het over 6/7 jaar ipv 5 :p
Hellblade 2 werd aangekondigd in dec 2019, dus was dan al in ontwikkeling eigenlijk. Bleeding Edge is uitgekomen in 2020 en de ontwikkeling ervan werd pas in januari 2021 stopgezet (aldus wikipedia). Dus er was zeker overlap. En Project Mara is nog in ontwikkeling hé.

Maar het lijkt inderdaad dat er veel tijd is overgegaan sinds het vorige deel en de aankondiging, voor een spel dat dan kort blijkt te zijn.
Waarom, daar hebben we het gissen naar natuurlijk. Maar ik denk dat de graphics, de motion capture en uiteraard Corona daar ook wel voor iets tussenzitten.

Hellblade 2 werd aangekondigd in dec 2019, dus was dan al in ontwikkeling eigenlijk. Bleeding Edge is uitgekomen in 2020 en de ontwikkeling ervan werd pas in januari 2021 stopgezet (aldus wikipedia). Dus er was zeker overlap. En Project Mara is nog in ontwikkeling hé.

Maar het lijkt inderdaad dat er veel tijd is overgegaan sinds het vorige deel en de aankondiging, voor een spel dat dan kort blijkt te zijn.
Waarom, daar hebben we het gissen naar natuurlijk. Maar ik denk dat de graphics, de motion capture en uiteraard Corona daar ook wel voor iets tussenzitten.
True, ik zeg het, ik vraag het me gewoon af, want het ontwerpen en bedenken van een nieuwe IP en uitwerken kost veel meer tijd en werk en dat hebben ze blijkbaar sneller geflikt dan het maken van een vervolg waarbij ze toch al veel resources hadden als ook veel van de concepten en het voorbereidende werk is al gebeurt bij deel 1. En game van 6/7 uurtjes is niet zo heel bijzonder de dag van vandaag, een game van 5+ jaar in ontwikkeling ook niet, maar de twee samen doet toch wat vragen binnenkomen. Los daar van, goed dat hij ook op GP staat want de vraagprijs van €50 die er bij gepaard gaat is ook niet niks voor die lengte... Als je dan ziet dat indie games van soms 20/30 uur verkopen voor €30 fysiek dan is dit toch een lastige pil om te slikken. Uiteraard zal de kostprijs hier veel hoger liggen want heel het audiovisuele aspect is hier van zeer hoge kwaliteit en dat kost veel geld in productie, maar toch, je moet dat wel verkocht krijgen aan de consument die vaak niet verder kijkt dan de lengte en prijs van de game.

In elk geval kijk ik er toch naar uit hem te spelen.

Een dikke maand terug een 65 inch LG OLED G3 gekocht. Nu met hellblade 2 bezig. En holy shit, visueel kan geen één spel hier tegen op. Graphics zijn echt insane. Fotorealistisch op momenten. Eerste game dat unreal 5 engine proper laat zien..zeer impressive! Beloofd voor de toekomst.

ik heb de G4 gekocht en idd damm da ziet er zot goe uit , en dan met een goei soundbar er bij is insane.

Gisteren ook eerste uurtje gespeeld en blijft toch een speciale ervaring, vanavond meer van dit.

Beste ervaring blijft een goeie hoofdtelefoon voor deze games.

Persoonlijk zweer ik ook voor een headset bij deze games, maar mijn plusdochter trekt het echt niet. Die flipte echt door na een minuut of vijf van die stemmen in haar oren. Het is een ervaring, maar niet eentje die iedereen even goed apprecieert.

Terug
Bovenaan