Silent Hill 2

Valt het mee de 30 FPS mode of weer extra veel Blur?

Voor mij is dat meestal onspeelbaar 30 fps
Ik speel in performance mode. 30 fr gaat niet meer voor mij vrees ik 😅. Heb wel eens gekeken. En in fidelity ziet RT er idd beter uit. In performance mode ook wat glinstering hier en daar. Maar niets echt storend. Dus in performance mode zeker de moeite...

Hier net in de prison aangekomen !
Ik ben wel blij dat ik hem voor de aller eerste keer speel en dan nog ik deze pracht en praal !

Ik speel hem op PS5 in performance, ik heb de GFX mode eens geprobeerd, maar die had super veel motion blur, normaal iets dat ik niet zo heel erg vind, maar het was echt te neig, ik weet zelf niet of hij vlot speelde in 30fps, want ik heb het meteen afgezet toen ik me 2 maal omdraaide xD

De performance mode is zeker niet lelijk en speelt vlotjes, soms wel eens zo wat flikkerende dingen hier en daar, maar dat is gelijk vaak als je camera wat in de muur geduwd wordt en dergelijke. Maar niks storend of dat ik nog nooit zag in andere games.

Gisteren nog wat gespeeld en toch nog de dingen kunnen opkuisen die ik dacht gemist te hebben in het stadje. Ben ook nog door de eerste appartementen blok gegaan en man, dat had toch coole momenten. Paar keer dat de muziek veranderde dat ik dacht "ooh nee, wat nu" en dan echt niks gebeuren eh. Het spel is intenser als er niks gebeurt dan wanneer je in combat zit xD

Ik moet wel zeggen eens je de revolver vind dat er wel een groot stuk "angst" weg viel bij mij. Dat en het feit dat ik ondertussen zeer veel healing items heb en in het begin ik toch dacht dat deze schaarser gingen zijn. Kijken of ik deze namiddag even kan spelen om door deel 2 te gaan van die appartementen.

Ik heb al op mijn tanden moeten bijten voor deze ook te halen, 100% mijn ding.
Maar ik ben nog teveel met andere dingen bezig, misschien bij een eerste pricedrop na een paar maanden.

Spelen jullie deze op pc of op ps5?
Ik speel de pc versie maar vind de performance toch echt wel ondermaats, zelfs op een 4090...

Spelen jullie deze op pc of op ps5?
Ik speel de pc versie maar vind de performance toch echt wel ondermaats, zelfs op een 4090...

Zou moeten meevallen toch?
Ik wacht nog even af denk ik, hier op een 12600k en 3080, dus eerst wat kijken naar reviews hoe de game het performancegewijs doet op de vorige generatie hardware.

Het zal idd wel aan de UE5 engine liggen.
VInd het jammer dat ze niet voor de RE engine zijn gegaan, die performed veel beter.

Vind persoonlijk wel dat Alan Wake 2 er veel beter uitziet dan SH2 en die draait met alles open en ray reconstruction enabled aan 100+ fps.

*edit* desondanks wel een ferm goede remake 🙂

Laatst bewerkt:
Op pc. 1440p epic settings rtx 4080. Hier draait hij vlot. Ik ben gelukkig. Minste fps drop da ik al eens gezien heb is rond de 70.

Levertijd van amazon BE laat wel lang op zich afwachten. Praktisch klaar met P3R, dus ga men order maar cancellen en het elders aanschaffen mits ik er zo gauw mogelijk wil inspringen na Episode Aigis.

Niet zeker of ik nog vaak op amazon BE ga kopen als ze vaker die prul doen van "zeer lage prijs, maar... we sturen u wel als het ooit effectief in stock is en uw order verzonden wordt :oi22: "

Levertijd van amazon BE laat wel lang op zich afwachten. Praktisch klaar met P3R, dus ga men order maar cancellen en het elders aanschaffen mits ik er zo gauw mogelijk wil inspringen na Episode Aigis.

Niet zeker of ik nog vaak op amazon BE ga kopen als ze vaker die prul doen van "zeer lage prijs, maar... we sturen u wel als het ooit effectief in stock is en uw order verzonden wordt :oi22: "
Kweet niet of het elders te verkrijgen is, was overal uitverkocht ( tenzij er nieuwe stock is )
NVM, ondertussen gewoon in stock op Bol ( wel de enigste plaats )

Kweet niet of het elders te verkrijgen is, was overal uitverkocht ( tenzij er nieuwe stock is )
NVM, ondertussen gewoon in stock op Bol ( wel de enigste plaats )
Ik vrees ergens wel dat ze op veel webshops meer en meer zich richten op pre-orders en weinig overige stock houden gezien digitale aankopen zoveel populairder zijn. Nu ja, €15-€20 verschil voor de premium van "digital convenience" is het me niet waard en kan ik nog wel een paar dagen geduld hebben. Ik herinner me dat ik begin dit jaar bij Game Mania binnen wandelde 2/3 dagen na de launch van Tekken 8 en ze hadden geen exemplaren in stock... Allez, ge zijt een games-winkel en ge zorgt enkel voor de pre-order mensen? (n)

Ik vrees ergens wel dat ze op veel webshops meer en meer zich richten op pre-orders en weinig overige stock houden gezien digitale aankopen zoveel populairder zijn. Nu ja, €15-€20 verschil voor de premium van "digital convenience" is het me niet waard en kan ik nog wel een paar dagen geduld hebben. Ik herinner me dat ik begin dit jaar bij Game Mania binnen wandelde 2/3 dagen na de launch van Tekken 8 en ze hadden geen exemplaren in stock... Allez, ge zijt een games-winkel en ge zorgt enkel voor de pre-order mensen? (n)
Dit is jammer genoeg al een tijdje aan de gang, ergens snap ik het, ergens vind ik het overdreven ook. Het probleem is dat er denk ik echt minder en minder winst wordt gemaakt per verkochte game als ook slaan games snel af in prijs en zijn alle andere kosten van een winkel duurder geworden. Dus meer overgaan naar pre-orders met een lichte stock op release om zeker te zijn dat je alles verkoopt en niet te blijven zitten met 20 exemplaren waarmee je je winst nadien kwijt speelt. ( Overdreven voorbeeld )

Als games me aan staan pre-order ik tegenwoordig altijd want al vaak gehad dat ik echt moest op zoek gaan anders. Laatste dat ik me herinner was RE4, daar had ik geluk dat iemand in men buurt hem uit had na 2 dagen en verkocht. Want die was de eerste week op release ook nergens in stock. Wo Long ook en Scars above herinner ik me ook nog te bestellen in NL een dag voor release om dan nadien te zien dat die ook ver nergens te koop was op release. Idem nu met SH2, weekje voor release beslist te kopen en ben ook in NL moeten gaan zoeken.

Tis sad, maar al even aan de gang :s

Terug
Bovenaan