Al heel mijn leven ga ik jaarlijks skiën maar vorig jaar vonden de vrienden het nodig om een jaar te skippen. Dit jaar zijn de gezinssituaties veranderd en is het al helemaal gedaan met skiën.

Ik heb altijd in de bergen geskied (Frankrijk, Oostenrijk, Italië) maar ben nu ah overwegen om gewoon 2 dagen op mijn eentje naar La Bresse te gaan. Mijn vraag is dus tweeledig:

1. Ga ik me wel amuseren in La Bresse als ervaren skiër ? Lettend op het feit dat ik maar 2 dagen zou skiën.
2. Iemand ervaring met solo skiën ? Ben toch wat bang dat ik het teveel zal vergelijken met samen skiën .

Geen ervaring in La bresse en ook niet met solo-skiën maar als ik dat even bekijk dan kom ik toch niet wild van heel dat La Bresse verhaal. Als ik naar de weersomstandigheden op vandaag kijk is het toch ook maar "ahum". Op zich tot ook al een kleine 600 km rijden en dan vraag ik me af als je er niet beter nog 200km bij doet om dan in de Alpen te belanden (vb. Zwitserland, Engelberg, sneeuwzeker)

Als de condities echter goed zijn zou ik het misschien wel durven doen maar dan echt maar last-minute te beslissen.

Soloskiën dan wel geen ervaring mee maar lijkt me op zich wel eens leuk om te doen.

2. Iemand ervaring met solo skiën ? Ben toch wat bang dat ik het teveel zal vergelijken met samen skiën .
Jaren terug ben ik eens halsoverkop naar de Alpen gereden om een week alleen te gaan snowboarden.

Dat is niet echt tegengevallen, maar ik zou dat misschien niet meer zo snel opnieuw doen. En dat zeg ik dan als iemand die heel makkelijk alleen kan zijn of alleen dingen doet.
Sommige dingen zijn gewoon leuker als je ze kan delen met anderen.

Dat gezegd zijnde, het zou mij ook niet tegenhouden moest het de enige manier zijn om nog eens op de latten te staan.

Idem hier… behalve de lange rit alleen die wat vervelend is, geen probleem om in m’n eentje te gaan. Maar net zoals Oij, ik kan alleen zijn… heb trouwens voor mijn beroep de halve wereld alleen afgereisd.

Alleen skiën, no issue. Alleen de randactiviteiten, wel een issue. Zo een pintje gaan drinken is toch gezelliger met meer.

Ik heb mijn bijna 15j oude helm toch ook wel vervangen dit jaar. Eigenlijk zag die er nog goed uit, maar voor die 100 euro heb ik toch besloten om het maar te vernieuwen.

1. Ga ik me wel amuseren in La Bresse als ervaren skiër ? Lettend op het feit dat ik maar 2 dagen zou skiën.
1. Neen, als ervaren skiër gaat ge u echt niet amuseren in La Bresse. En al helemaal niet alleen, waar ge nog een stuk sneller door het gebied gaat.
Rij maar gewoon 2-3u langer naar Zwitserland of ne St Anton ofzo.

2. Al zeer vaak gedaan, vroeger deed ik elk jaar (minstens) 1 week solo ski. Door de dag geen last mee, want gewoon gaan en doen wat ge wilt. En voor savonds genoeg whisky en kijk / lees materiaal meenemen, en kamperen in de wellness.

We zouden es een BG shortski moeten organiseren. :unsure:
I am in !!!

1. Neen, als ervaren skiër gaat ge u echt niet amuseren in La Bresse. En al helemaal niet alleen, waar ge nog een stuk sneller door het gebied gaat.
Rij maar gewoon 2-3u langer naar Zwitserland of ne St Anton ofzo.

2. Al zeer vaak gedaan, vroeger deed ik elk jaar (minstens) 1 week solo ski. Door de dag geen last mee, want gewoon gaan en doen wat ge wilt. En voor savonds genoeg whisky en kijk / lees materiaal meenemen, en kamperen in de wellness.

I am in !!!
Ik ga es een polleke openen om es te horen of er nog zijn die dat zien zitten.

Allen daarheen!

Ik ga uiteindelijk toch niet skien, plannen zijn gewijzigd en ik ga in november naar Nepal. Geen vakantie meer over dus maar merci voor de tips. La Bresse is idd uiteindelijk toch niet zo interessant.

Met ne shortski doe ik absoluut mee!

In mayerhofn~ zillertall
Faciliteiten/apres ski zijn hier toch moderner/beter dan in Frankrijk bvb val thorens.
Wel minder skigebied (uitgebreid)
Wat bedoel je met faciliteiten beter? Valtho heeft een uitstekend netwerk van snelle en goed geplaatste liften, toch? Of refereer je naar verwarmde zitjes en kappen? Totaal onnodig imo. Was in Valtho de week van 10 januari, met dagen tot -10 en soms -15 op bepaalde momenten/plaatsen, maar geen poepverwarming gemist, je kledij beschermt je toch voldoende... 't blijft wintersport, hé. L3V blijft voor mij TOP. Maar moet wel toegeven dat mijn enige ervaring in Oostenrijk het gebied van Montafon is.

Vorige week enkele dagen in Via Lattea... daar kan je spreken over prehistorische infrastructuur (vooral aan de Italiaanse kant, Montgenevre is wat beter), en slecht ontwerp: aansluitende lift begint 50m hoger.

Over de Après-ski kan ik niet meespreken, dat interesseert me hoegenaamd niet.

Wat bedoel je met faciliteiten beter? Valtho heeft een uitstekend netwerk van snelle en goed geplaatste liften, toch? Of refereer je naar verwarmde zitjes en kappen? Totaal onnodig imo. Was in Valtho de week van 10 januari, met dagen tot -10 en soms -15 op bepaalde momenten/plaatsen, maar geen poepverwarming gemist, je kledij beschermt je toch voldoende... 't blijft wintersport, hé. L3V blijft voor mij TOP. Maar moet wel toegeven dat mijn enige ervaring in Oostenrijk het gebied van Montafon is.

Vorige week enkele dagen in Via Lattea... daar kan je spreken over prehistorische infrastructuur (vooral aan de Italiaanse kant, Montgenevre is wat beter), en slecht ontwerp: aansluitende lift begint 50m hoger.

Over de Après-ski kan ik niet meespreken, dat interesseert me hoegenaamd niet.
Ik heb het bvb over veel properdere en uitgeruste restaurants en wc s op de pisten

Ik heb 13 jaar oude ski's van Rossignol die ik niet meer gebruik (ook al meer dan 5 jaar zelf niet gebruikt). Heeft dat tweedehands nog iets van waarde? Of is dat echt te oud?

Dit jaar in Serfaus en vorig jaar Méribel. Verschil in faciliteiten is toch wel enorm. Hypermodern skidepot in het dalstation, veel grote restaurants en vooral alles is hier véél properder dan in Frankrijk. En dan zwijg ik nog over verschil in prijs.

Dit jaar in Serfaus en vorig jaar Méribel. Verschil in faciliteiten is toch wel enorm. Hypermodern skidepot in het dalstation, veel grote restaurants en vooral alles is hier véél properder dan in Frankrijk. En dan zwijg ik nog over verschil in prijs.
ssst, laat de mensen maar naar Frankrijk gaan ;)

Mja Méribel ... m'as tu vu mentaliteit.
Vroeger had ge in Les 3 Vallées nog Saint Martin, La Tania etc die nog niet aan grootheidswaanzin leden, maar da's nu allemaal richting het franse Aspen aan het evolueren

miljaarde zeg, zoals ik het ervaar en hoor al de gehele winter goede tot zeer goede condities in de Alpen en nu ziet het er naar uit dat het alginder ook begint op te warmen de komende weken . Uiteraard nog een eindje maar de laatste jaren is dat al iedere keer hetzelfde liedje. Te warm waardoor het tegen een uur of 12 al zwoegen wordt op de pistes die vol liggen met gigantische bulten en er meer slush dan sneeuw is.

Bon , het zal altijd wel meevallen want dat pisteonderhoud is toch een kunst op zich die ze ondertussen wel meester hebben. Krokus die begin maart valt helpt natuurlijk ook weer niet in huidige tijden. Soit, we zien wel maar ik zou toch ook graag eens een mooie -1 hebben op de middag gecombineerd met wat zon. :-)

Terug
Bovenaan