Mja geen idee eigenlijk wanneer ze dit genoeg vinden maar qua werking is dat zo

Ik heb een positieve test gehad, ik ben al natuurlijk geboosterd genoeg!! en toch vinden de oostenrijkers dat niet voldoende.

Nu, nu pushen ze alle wintersporters richting een overrushte booster.

Nope, nieuwe regels sinds gisterenavond: genezenverklaring telt niet meer.

dus ik moet hebben

volledig gevaccineerd + booster
volledig gevaccineerd + negatieve PCR van max 72u oud
als ge hollander zijt: volledige gevaccineerd, geboosterd én negatieve pcr van max 48u oud

ik kan de booster dus niet officieel bewijzen, heb enkel dat kaartje van pfizer van de prik zelf (weet niet of ze dat gaan aanvaarden)

pcr negatief zal morgen blijken, daarnet nog es een stokje tegen de achterkant van mijn schedel gaan laten rammen. Maar dikke kans dat die nog positief gaat aftekenen.
Mm op de site van België staat nog altijd dat ge een uitzondering kunt aanvragen voor genezen omdat u test vals positief kan zijn..
Is die site dan foutief?

Mm op de site van België staat nog altijd dat ge een uitzondering kunt aanvragen voor genezen omdat u test vals positief kan zijn..
Is die site dan foutief?

Ja, op de info van oostenrijk is dat sinds gisterenavond geschrapt

ik neem de papieren wel mee, je weet nooit dat er aan de grens een militair staat die ook nog niet mee is met de nieuwe regels.

en anders is het uit de auto sleuren, nekschot en einde verhaal hé... dan lig ik daar maar die mooie witte sneeuw rood te kleuren.

Ik snap dus echt nog de ballen van wat ik nu juist moet doen, en met wat ik binnen mag :s.
Bon, morgen de hele kerstavond maar eens spenderen met alles uit te pluizen :crazy:.

Mja geen idee eigenlijk wanneer ze dit genoeg vinden maar qua werking is dat zo
Op austria.info staat er alleen vanaf wanneer de eerste twee vaccinaties geldig zijn maar niks voor de booster dus ik vermoed dat het direct telt.
Het zal eerder een probleem zijn om na 3 dagen al het booster attest te hebben.

Maar als ik het zo zie gaan veel hollanders een booster halen in oostenrijk zelf of in Duitsland. Als ze dat nu gaan doen gaan ze toch ook niet anders kunnen als het bewijzen met het kaartje dat ze na de prik krijgen.
Ik ga maandag ook naar aken voor booster. Na je prik naar de apotheek. En dan QR code inladen in de Franse of Duitse app 😉

Ga hier ook proberen in januari te gaan als we booster hebben gehad (dus week van 15 of week erop)
Skigroep is beetje uit elkaar gevallen (paar al apart geboekt, andere willen/kunnen niet meer) dus gaat alleen met vriendin worden dus ergens een eenvoudig gebied (heeft nog maar 1 week + 2 shortski's gedaan en niet meteen grootste talent :p)
Dus wss last minute boeken :p
Dus je leerkracht vriendin gaat spijbelen? ;)

Net toegekomen in Oostenrijk, die 55 euro voor een PCR-test was ook voor de vuilbak.
Ik kon hier even goed geraakt zijn zonder die test.

Nul de botten controle aan de grens en ook veel Nederlanders die vroeger vertrokken zijn om de nieuwe regels voor te zijn aan de nummerplaten te zien :p

Net toegekomen in Oostenrijk, die 55 euro voor een PCR-test was ook voor de vuilbak.
Ik kon hier even goed geraakt zijn zonder die test.

Nul de botten controle aan de grens en ook veel Nederlanders die vroeger vertrokken zijn om de nieuwe regels voor te zijn aan de nummerplaten te zien :p
Moet je die niet koppelen met uw skipas? Dacht dat die anders werd geblokkeerd

Terug
Bovenaan