Sleutels op binnendeuren of niet?

Hebben jullie sleutels op de binnendeuren?

• Ja

Stemmen: 19 14,3%
  • Nee

Stemmen: 75 56,4%
  • Ja, maar doen de deuren nooit op slot

Stemmen: 39 29,3%

• Totaal aantal stemmers
    133

Booka

CEO
Crowdfunder FE
Het lijkt een banale vraag, maar naar aanleiding van een paar verhalen in mijn omgeving is dit toch iets geworden om over na te denken.

Vroeger hadden wij bij mijn ouders thuis op zo goed als elke deur een sleutel en sloten ons in een koppige of kwade bui al eens op in de kamer.
Ook werd de wc steevast gesloten tijdens een toiletbezoek.

Echter is hier ook een negatieve kant aan verbonden als mensen/kinderen in opwelling naar boven vliegen en zich opsluiten en er net dan iets zou gebeuren of ze op het punt staan zichzelf iets te willen aan doen.

Uiteraard weet ik ook wel dat die kans zéér, maar dan ook zéér klein is. Toch hebben wij, sinds het van kortbij meemaken van dergelijke zaken, besloten om alle sleutels van de deuren te halen. Zelfs op de badkamer/toilet.

Van hieruit ben ik dan wel benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.

Er is een speciaal plekje in de hel gereserveerd voor mensen die geen sleutel voorzien op de deur van hun wc.

Alle andere deuren hebben bij ons thuis nooit sleutels gehad. Vooral uit angst dat er bv een brand uitbreekt.

Meer een wc/badkamer MOET een sleutel hebben naar mijn mening.

Laatst bewerkt:
Overal sleutels en 2 tot 3 sloten per deur, vorige eigenaar was paranoïde. :unsure:
Enige die we eigenlijk echt gebruiken is die tussen de woonkamer en de achterinkom, de honden kunnen daar via het luikje binnen en buiten, maar kunnen ook met klinken werken, dus die moet gesloten zijn of ze komen gewoon continue binnen als we gaan werken zijn. :lol:

Hier ne sleutel voor de buitendeuren & het schuifraam. Binnen enkel zo een draaislotje op het toilet en dat is het. Al gaan we waarschijnlijk wel een sleutel bijsteken op de kelder eens er kinderen zijn.

Er is een speciaal plekje in de hel gereserveerd voor mensen die geen sleutel voorzien op de deur van hun wc.

Alle andere deuren hebben bij ons thuis nooit sleutels gehad. Vooral uit angst dat er bv een brand uitbreekt.

Meer een wc/badkamer MOET een sleutel hebben naar lijn mening.
Waarom? Hier is gewoon de afspraak: Als de deur van de badkamer/wc dicht is, eerst kloppen. Als ze "tegen staat", is er waarschijnlijk niemand.

Hier ne sleutel voor de buitendeuren & het schuifraam. Binnen enkel zo een draaislotje op het toilet en dat is het. Al gaan we waarschijnlijk wel een sleutel bijsteken op de kelder eens er kinderen zijn.
Ik had er inderdaad beter "binnendeuren" van gemaakt :p

Mijn broer heeft zich vroeger eens per ongeluk op zijn kamer opgesloten toen hij een jaar of drie vier was. De sleutel zat nog op het slot langs binnen en het lukte hem niet meer om die open te krijgen. Mijn vader heeft toen alle chambrangs van die deur moeten halen langs buiten om zo dat slot open te krijgen. Sindsdien zijn alle binnensleutels veilig in een schuif beland.

Mijn broer heeft zich vroeger eens per ongeluk op zijn kamer opgesloten toen hij een jaar of drie vier was. De sleutel zat nog op het slot langs binnen en het lukte hem niet meer om die open te krijgen. Mijn vader heeft toen alle chambrangs van die deur moeten halen langs buiten om zo dat slot open te krijgen. Sindsdien zijn alle binnensleutels veilig in een schuif beland.
Lijkt me sowieso al raar om dat op de binnenkant van een kinderkamer te laten zitten. Langs de buitenkant kan ik nog begrijpen, voor je momentje rust.

In mijn ouderlijk huis hadden we op alle binnendeuren sloten, maar mijn ouders hadden alle sleutels weg gelegd, buiten die van de badkamer en toilet. Toen wij oud genoeg waren (denk jaar of 15-16), kregen we de sleutel van onze slaapkamer. Er waren wel wat afspraken rond sluiten van onze slaapkamer. Ik vond dat wel altijd een goeie regeling zo!

Dag van vandaag in nieuwbouw worden toch niet echt nog sloten gestoken op de meeste binnendeuren? Buiten op bk/wc

Hier ook nergens sleutels (liggen weg) wel zo'n draaislot opt toilet beneden.
Int ouderlijk huis wel overal sleutels op de deur, als de kleine bij oma is heeft ze het geweten soms :rofl:

Geen sleutels hier. Aan de wc gewoon schakelaar met lampje in en deur met raam vanboven zodat ge ook ziet dat het licht aan is.

Heb er ook echt geen issues mee om bij mensen op het gastentoilet te gaan als dat niet op slot kan. In het ergste geval doen die de deur open als ge op de wc zit... beetje awkward, maar gaat ge toch niet van doodgaan?

Op slaapkamers zou ik dat al helemaal niet voorzien. Lijkt me gigantisch gevaarlijk bij brand of als iemand onwel is. Beetje elkaars privacy respecteren he.

Dag van vandaag in nieuwbouw worden toch niet echt nog sloten gestoken op de meeste binnendeuren? Buiten op bk/wc
Elke binnendeur heeft een slot he, ze boren gewoon dat gat voor de sleutel niet uit.
Hier op de kelder, wc en garage wel. Kelder zodat kinderen er niet in kunnen, wc obviously en garage omdat een garagepoort makkelijk is om in te breken en dan gaat het alarm af gaan voordat ze effectief in de woning zelf zijn.

Geen sleutels op binnendeuren bij mij.

Ik heb wel de lichtschakelaar met verklikkerlichtje aan het toilet beneden speciaal om die reden langs de buitenkant gestoken.

Bij nader inzien kan dat enkel ambetant zijn als er kindjes zijn die dan voor de “grap” het licht kunnen uitdoen, al is dat kwestie van opvoeding zeker.

Thuis zaten de sleutels wel op de binnendeuren vroeger, mijn broer sloot zijn kamerdeur dan ook meestal.
Het was wel plezant dan wanneer hij in slaap viel en je bijna de deur mocht inbeuken om hem wakker te krijgen :p

sleutels op de meeste deuren maar enkel die van de badkamer, garage en wc beneden worden actief gebruikt.

Op de WC’s zitten draaislotjes (die je in geval van nood langs buiten ook kan openen met bv. een munt).

De sleutels van de andere binnendeuren zitten nog altijd in de dozen van de klinken, en ze zullen daar blijven zitten.

Hier enkel de deur tussen berging en garage, aangezien die bij te veel wind wel eens wil "kletsen." Voor de rest geen sleutels op de deuren aangezien we met een kleuter in huis zitten

Zelf als tiener wel eens opgesloten gezeten. De deur van mijn kamer thuis vloog ook al eens makkelijk open als er een raam openstond ofzo dus uit gewoonte sloten we die altijd van buitenaf bij het verlaten van kamer. Toen m'n ouders eens weekend naar zee gingen kwam m'n ma in de vroege ochtend nog iets zeggen en draaide ze uit gewoonte de sleutel om. Aangezien ik nog half sliep, merkte ik dat pas later die voormiddag toen ik wakker werd. Dat was in een tijd dat mensen nog niet constant op hun gsm keken, dus het duurde wel even voor m'n ouders gsm opnamen en toen gelukkig nog de buren konden verwittigen. (In geval van nood had ik natuurlijk ook gelijk een zot om hulp kunnen roepen door het raam, maar het was nu geen benarde situatie ofzo).

Hier thuis is de kleine er ook eens in geslaagd om de achterdeur te sluiten terwijl we de auto aan het uitladen waren. Dat was een slot dat ge niet meer open krijgt als aan de andere kant een sleutel opsteekt. Daarom hadden we al de gewoonte om de sleutel aan een koordje te laten hangen aan de klink en die nooit op te laten steken. Helaas was hij er toch in geslaagd die sleutel in te steken en om te draaien. Terug openen lukte ondanks vele aanmoedigingen en gebaren niet meer. :D

Op het moment zelf een vrij kostelijk grapje geworden omdat we slotenmaker moesten laten komen en er nieuw slot op moest. Uiteindelijk wel nog kunnen regelen via brandverzekering, en nu steekt er dus slot op waarbij dat probleem zich niet meer kan voordoen.

Ik heb sleutels van binnendeuren verwijderd nadat ik een van mijn kindjes (3 jaar toen) de deur op slot zag doen en hij daarna de sleutel niet meer naar de andere kant kon draaien.
Gelukkig was ik ook in de kamer.

Terug
Bovenaan