Sleutels op binnendeuren of niet?

Hebben jullie sleutels op de binnendeuren?

• Ja

Stemmen: 19 14,3%
  • Nee

Stemmen: 75 56,4%
  • Ja, maar doen de deuren nooit op slot

Stemmen: 39 29,3%

• Totaal aantal stemmers
    133
Geen sleutels hier, kinderen in huis... De deur van het toilet heeft een (mat)ruitje bovenaan, dus als er licht brandt, klop je.

Sleutels op binnendeuren verwijderen. Is nooit een goed plan imo. Ik zie geen enkele reden waarom je zo'n deuren op slot zou moeten doen. Verschillende mensen gehoord dat de kleine hun eigen binnengesloten hebben en in volle paniek beginnen wenen. Natuurlijk niets anders opzitten dan de deur inbeuken.
Op een toilet zo een schuivertje zetten. Is veilig en effectief.

Buitendeuren nooit de sleutel op laten steken voor verschillende redenen.
1. Als je buitengaat en de sleutel steekt er nog op, en het slot heeft geen gevarenfunctie, dan kun je niet meer binnen.
2. Als je gaat slapen, sleutel af halen. Dieven kunnen nog altijd binnenbreken of een gat maken, de sleutel omdraaien en ze zijn binnen.

Bij ons is er enkel een draaislot op de toiletten. Geen sloten op de rest.
Hier enkel de deur tussen berging en garage, aangezien die bij te veel wind wel eens wil "kletsen."
Is die deur wel op de juiste manier geïnstalleerd dan? Bij ons kan die nooit openwaaien zonder dat iemand fysiek die deurklink naar beneden duwt.
Dat was een slot dat ge niet meer open krijgt als aan de andere kant een sleutel opsteekt.
Dat is voor ons wel een vereiste van een slot, dat je langs beide kanten de sleutel tegelijk er in kan steken.

Op de meeste deuren hier zit geen sleutel. Wel op enkele ruimtes zoals badkamer, wc en garage. Wschl te herbekijken eens het nagslacht zelf zal kunnen rondlopen en onheil kan stichten :sop:

2. Als je gaat slapen, sleutel af halen. Dieven kunnen nog altijd binnenbreken of een gat maken, de sleutel omdraaien en ze zijn binnen.
Tegen dan ga je al iets gehoord hebben zeker? :unsure: Sleutel er niet opsteken en ze zijn in 2 seconden binnen.

Er is een speciaal plekje in de hel gereserveerd voor mensen die geen sleutel voorzien op de deur van hun wc.

Alle andere deuren hebben bij ons thuis nooit sleutels gehad. Vooral uit angst dat er bv een brand uitbreekt.

Meer een wc/badkamer MOET een sleutel hebben naar lijn mening.
Ik heb geen sleutel voor de wc, noch badkamer. Ik heb daar wel een wcslot voorzien. https://www.google.be/url?sa=i&url=...ved=0CAIQjRxqFwoTCJDo5tOwkvECFQAAAAAdAAAAABAE

Ik vond dat verdomd handig om in 1 oogopslag te zien dat het toilet bezet is.

Geen sleutels op de binnendeuren, om de eenvoudige reden dat geen enkele deur hier een slotgat heeft (de mechaniek zit er wel in, het schoot ook, maar geen gaten in de deur waar je de sleutel in kunt steken).

Bij het ouderlijk huis waren er wel sleutels, maar werden ze niet gebruikt, met uitzondering van de deur tussen woning & garage, en tussen gang en woonkamer.

Elke binnendeur heeft een slot hier. Maar ze werken allemaal met dezelfde sleutel. (En we hebben er ook maar 1 (de rest heeft de vorige eigenaar wss kwijtgespeeld of per ongeluk meegenomen of weggesmeten).
Maar alle deuren blijven gewoon los.
Uitgezonderd de deur naar de zolder. Heel krakkemikkige deur en het pinnetje van de klink schuift niet altijd uit waardoor die dikwijls plots vanzelf opengaat. Die deur is rechtover de slaapkamerdeur van ons dochter. Die is daar al aan paar keer heel bang door geweest.
En de deur van een kamer die ik aan het renoveren ben. De ruimte erachter is de vloer half uitgebroken. Als ze daarop lopen stappen ze op de gyproc die als plafond van de living dient.

Ons gastentoilet heeft wel een aparte sleutel.
Badkamer een schuifslot, maar die zat maar 1cm in de bekisting van de deur en onze toen 5-jarige zoon heeft de deur opengeduwd terwijl ze "op slot" was.
De gewoonte bij ons thuis is als ik zit te kakken, dat het ineens tijd is voor een familievergadering in de badkamer.

Wij huren een woning, maar elke binnendeur heeft een slot met sleutel op. Wij gebruiken deze nooit eigenlijk en stel als er kinderen in de picture komen, dan zouden we deze verwijderen.

Hier sleutels weggenomen sinds we kinderen hebben, ook geen op wc of badkamer. Ook op buitendeuren staan een sleutels en worden zelden op slot gedaan.

Nieuwe deuren gestoken en de sleutels gaan we niet gebruiken. We houden ze wel bij mochten we ooit eens van gedachte veranderen.

We hebben geen zin in een dochter die zich opsluut en er dan wat gebeurd ofzo. Je vergeeft het jezelf niet.

Nieuwe deuren gestoken en de sleutels gaan we niet gebruiken. We houden ze wel bij mochten we ooit eens van gedachte veranderen.

We hebben geen zin in een dochter die zich opsluut en er dan wat gebeurd ofzo. Je vergeeft het jezelf niet.
Vooral als ze op de leeftijd komt dat haar lief blijft slapen :unsure:

Hier enkel een sleutel op de deur naar de garage maar die is nooit op slot.
Het toilet heeft zo'n draaiknopslot zodat je dan buiten aan rood/wit ziet of het bezet is. Die kun je van buiten wel open doen met een schroevendraaier in geval van nood.

Hier een sleutel op het toilet.
De dochter van ne maat (toen was ze 3 jaar oud denk ik) heeft die ooit eens op slot gedraaid.
Chance dat ze die nog terug open heeft gekregen na de instructies van de andere kant.
Sindsdien gaat de sleutel dus even weg als er jonge peuters op bezoek komen 😅

Draaiknop op toilet en badkamer. Die kan makkelijk opengedaan worden vanaf buitenkant in geval van nood. Maar geeft voldoende privacy voor als er eens volk is.

Alle andere deuren hebben een dag- en nachtslot, maar is enkel de kruk doorboord. Zo kan ik in de toekomst altijd een draaiknop steken als blijkt dat we toch liever een bepaalde deur moeten kunnen sluiten. Dan denk ik aan de deur naar de garage of de kamers van de kinderen. Als ik 16 jaar was en mijn vriendin kwam over de vloer, vond ik dat plezant dat ik mijn kamer kon sluiten.

Onlangs heb ik ook een draaiknop op onze slaapkamerdeur gestoken. Had er nooit bij stilgestaan dat kinderen op een leeftijd komen waarbij ze uit hun bed kruipen en plots de slaapkamer binnenvallen. :unsure:

Tussen gang en living en garage en keuken heb ik akoestische deuren gezet. Had ik het geweten, deed ik heel den boven ook van eerste keer op die manier.

Sleutel op het gasten toilet lijkt me wel interessant.
Voor de rest vind ik het zeer raar dat je zou storen als je bij je partner binnen komt.

Signalisatielampje in de schakelaar lijkt me wel handig (enkel indien de schakelaar buiten de ruimte staat)

Sleutel op het gasten toilet lijkt me wel interessant.
Voor de rest vind ik het zeer raar dat je zou storen als je bij je partner binnen komt.

Signalisatielampje in de schakelaar lijkt me wel handig (enkel indien de schakelaar buiten de ruimte staat)
Als ik just aan het kijken ben naar mijn papiertje om te weten hoeveel er nog afkomt, heb ik toch ook liever niet dat mijn partner dan binnenkomt hoor.

Terug
Bovenaan