Ja, oké, nu heb je het interessante gesprek gevoerd of je Soundos een expert vindt of niet. Of vindt dat ze haar statistieken in orde heeft.
Ik had graag in die 'factcheck' van de VRT gelezen dat er niet élke dag ("schat") een vrouw vermoord wordt in België,
dat is gewoon pertinent fout. Dat er meer vrouwen sterven door "femicide"/partnermoord, klopt helaas. Factor 15 minder wel, dat is geen kwestie meer van statistieken op orde hebben, dat is gewoon liegen.
En zoals ik zei: had een seksuologe uitgenodigt die niet tegelijkertijd bekend staat voor Temptation Island.
Zoals ik zei: seksuologen (vrouwen én mannen) legio om uit te kiezen. Verder moet ik die Afspraak/podcast nog inhalen.
Als ik dan toch iets "seksistisch"* 'mag'/'moet' zeggen, zal met veel plezier zijn, Isolde Van Den Eynde heeft altijd een prachtige stem om naar te luisteren...

*
maar sommige mannen hebben ook een héél mooie stem (ironisch genoeg ook Bart Schols zelf, 't is dat de inhoud dan weer teleurstelt).
Vandaag overigens nog geluisterd naar een meerdere anekdotes (waaronder aangestaard worden in bikini) van een vrouwelijke collega over of zij zich veilig voelt als jongedame in België, die ook in Brussel werkt... en ik vond het héél erg voor haar, maar 't waren ook stuk voor stuk voorbeelden van hoe ik helemaal niet zou weten hoe je daar zelfs al was je er als andere man bij, zou kunnen helpen. Wat duct tape rond de ogen van jongens gaan doen? Denk dat ik dan eerder een klacht voor geweld/racisme zou krijgen.
Ik heb nog nooit in mijn leven een vrouw ongewenst aangeraakt. Staren... goh, toen ik 19 was ofzo en een stevige crush had op een meisje dat bij mij op de bus zat, maar zelfs dan probeerde ik net niet te lang te kijken...
Sterker nog: van vrouwen al de 'feedback' gekregen na een eerste date, dat ik géén/onvoldoende interesse leek te hebben omdat ik ze niet aanraakte of kuste, wat ik tout court op een eerste date niet snel zou doen... Enige dat ik mezelf nog zou kunnen "kwalijk" nemen is dat ik biologisch geprogrammeerd ben om visueel meer aangetrokken te worden door knappe vrouwen, dan door knappe mannen. Maar ik vermoed dan dat voor (heteroseksuele vrouwen) omgekeerd ook geldt.
Hoe heb je vrouwen dan geholpen, die zich klaarblijkelijk onveilig voelen, kijk maar eens naar de hoeveelheid anekdotes die worden ingezonden die de holle anekdote van Schols tegenpspreken. Niet. Proper het debat afgevoerd, opgelost jongens, we hoeven niet te luisteren.
Allez, constructieve vraag:
Hoe kan je als man helpen?
Zelf zo géén gedrag stellen? check?
Luisteren... Prima, voorkomt geen nieuwe problemen.
Ingrijpen op ongewenst gedrag: wanneer ik in zo'n situatie zou zitten waarin ik dat ook kan doen, wil ik dat gerust overwegen.
Strengere wetgeving op bepaalde vlakken? Tja, dan gaan we toch op één van Soundos haar andere stokpaardjes ook stevig moeten ingrijpen, mogen we daar hier nog iets over zeggen?
Wat mis ik nog verder?