Degenen die dat hier doen worden dan nog's persoonlijk aangevallen door anderen die met persoonlijke anekdotes hun eigen superieure imago willen etaleren (ja @KnightOfCydonia deze is aan jou gericht).
Als ik dit forum lees dan schaam ik me dat ik een man ben.
Gelieve voor ik nog verder op jouw posts reageer, eerst maar eens uit te leggen waar ik jouw mening ('imo') over de voorwaarde om een zuiver geweten te hebben, verdraaid heb, wat je bewust niet doet.
Als ik jou parafraseer reageer je verontwaardigd, maar je vindt het blijkbaar géén enkel probleem om het bij anderen te doen... Zoek eerst de balk maar in je eigen oog, voor je de splinter zoekt in het mijne. Want je spreekt mij aan op persoonlijke anekdotes, maar ik mag dat niet bij jou... tja.
Superioriteitsgevoel vind ik, naar mijn mening ('imo' if you will) beter passen bij regels vastleggen die bepalen of iemand anders een zuiver geweten mag hebben naargelang welke acties die wel of niet onderneemt (nu parafraseer ik jou), dan bij iemand (mezelf in deze) die onder meer zijn eigen mening is gaan 'aftoetsen' (of noem het gerust "bevestiging" zoeken) in een interview met een experte terzake van een ZSG.
Maar bij deze toch ééntje: aangezien jij mij beschuldigt van de feiten verdraaien:
>> Ik hoef daar niet over na te denken wat ik doe niks mis. Vooral dat wordt veelvuldig herhaald. "Ik doe niks mis en ik ben daar zeker van, 100%"... allé ik heb misschien ooit 's heel lang naar iemand gestaard in de trein maar dat was gewoon omdat ik daar een choco mee wou gaan drinken. Hoe dat gedrag binnenkomt bij de persoon die werd aangestaard, daar wordt dan met geen enkel woord over gerept. Maar vooral ik, man, ben er 100% van overtuigd ik op geen enkele manier ooit een vrouw onveilig zou hebben doen voelen
Dat was om te illustreren hoe ver je moet gaan in de zelfkastijding in zaken die je mogelijks ooit fout hebt gedaan in je leven naar het andere geslacht toe... om vast te stellen dat de zaken waar jij mogelijks bij uitkomt, al ver verwijderd zijn van hetgeen waar de discussie over ging. Die anekdote was overigens op de bus, maar goed detail. Als die persoon mij ooit had aangesproken met: "Hey, X. ik voel me hierdoor wel heel erg ongemakkelijk" Dan zou ik me inderdaad héél erg beschaamd/schuldig hebben gevoeld... want ik heb dat staren proberen te vermijden maar was daarbij wel in fout... maar mijn reflectie/introspectie was dat ik in de verste verte niet geneigd ben om zo'n zaken onder dezelfde noemer en statistiek te brengen als mannen die op een lege bus/trein opstappen en vlak naast een vrouw gaan zitten, die aanraken, etc. En dat is wat héél wat mensen hier doen.
De mentale gymnastiek die nodig is om dit voorbeeld of het voorbeeld van de knuffel van Loser's N+2 te zien als voorbeelden van seksuele intimidatie, is het equivalent van een achtvoudige salto.
Hetgeen jij over jezelf vertelde, valt quasi meteen onder de huidige definitie van exhibitionisme in het Belgisch Strafwetboek, het gymnastiek equivalent van een halve meter wandelen.
Laatst bewerkt: