Special Forces: Wie Durft Wint België (2025)

Ik raad iedereen hier aan om zelf eens 300 burpees te doen, ik geloof er eerlijk gezegd niets van (buiten die atleet)

ik zag 2 instructeurs dus waarschijnlijk was het 2x150, dus 150 pp
300 burpees na elkaar is gewoon de hel
Ik ben nu net aan het kijken naar die burpees en - in beeld - heeft bijna niemand één goeie burpee gedaan. Die gaan gewoon gaan liggen en staan dan recht. Of ze zitten half op hun knieën en gaan dan gewoon iets naar beneden en dat is het. Of ze doen gewoon een upright plank.

300 perfect uitgevoerde burpees is inderdaad de hel maar dan moet ge ze wel goed doen :)

Ik kan er misschien geen 300 maar de mijne zijn wel goed uitgevoerd :)

Laatst bewerkt:
Die Jean Janssens was vroeger Naomi trouwens, vond dat oprecht een schoon jonge vrouw toen die op tv kwam (waaronder in Lisa).

Maar sinds 2022 is zij/hij non-binair geworden.
Ah serieus? Het was aan het zeggen dat het veel had meegemaakt, maar wist ni wat het ermee wou zeggen....

Misschien wel het seizoen teveel nu, maar ik ga het toch weer wat volgen. De jungle is nog wel een leuk extraatje.
Goed dat je het zegt. Ik vond het vreemd dat ze vorig (kalender)jaar twee seizoenen (maart/september) van Kamp van Koningsbrugge uitzonden.
Bij het tweede seizoen in het najaar (overigens opgenomen in de Ardennen) dacht ik dat ze dat deden om de franchise af te ronden.
De Australische versie van SAS Who Dares Wins ging immers ook de the way of the dodo.

Over overdaad gesproken, in de UK loopt er nu nog een seizoen van celebrity SAS Who Dares Wins :biglaugh:
Ik heb wel het gevoel dat ze zich daar vaak concentreren op spectaculaire drone beelden.

Ah serieus? Het was aan het zeggen dat het veel had meegemaakt, maar wist ni wat het ermee wou zeggen....

IMG_5540.jpeg

Cerina is toch de Bouchez van dit seizoen. Grootspraak, altijd de schuld van een ander, kunnen niet om met gezag, klagen en de schuld bij de andere leggen.

Ergerlijk, hopelijk vliegt ze er snel uit.

Zo gek dat Pilar van die serie nu jean is? Als meisje geboren? Is die dan omgebouwd om is het gewoon een vrouw die zich als man identificeert en gewoon heel mannelijk is gaan gedragen inclusief spieropbouw etc?

Want 't is toch een zotte transformatie hé, zelfs het gezicht lijk anders.

Jean Janssens is een transman, maar blijkbaar ligt het gevoelig bij zijn familie:
HUMO Het ding is: je hebt er nooit écht over gepraat, waardoor er nu foutieve informatie circuleert. Op je Wikipediapagina staat te lezen dat je je als non-binair identificeert.

JANSSENS «Misschien is het wel nuttig om dat recht te zetten, ja. Je moet weten: ik ben nooit publiek uit de kast gekomen. Ik ben er min of meer uit gejaagd. Toen ik in 2022 Pilar speelde in de telenovelle ‘Lisa’ heb ik de productie alleen gevraagd om stilletjes mijn naam aan te passen in de credits. That’s it. Eén krant kwam daar toch op uit, maakte er een ding van en plots was ik ‘Jean Janssens, de non-binaire acteur’. Terwijl ik daar zelf geen enkele verklaring over had afgelegd. Ik identificeer me ook niet als non-binair, maar als man.»

HUMO Je werd op snelheid gepakt en moest er plots een label op kleven, terwijl je zelf nog niet zover was?

JANSSENS (knikt) «De timing was echt kut: ik stond aan het prille begin van mijn transitie. Die naamsverandering was zowat het eerste stapje. En plots had ik het niet meer zelf in handen. Ik had dat wel kunnen corrigeren, maar ik was echt nog niet klaar om naar buiten te komen als trans man. Een jaar later speelde ik ook Billie in ‘Liefdestips aan mezelf’, een personage dat halverwege de reeks uit de kast kwam als non-binair, wat dat beeld natuurlijk alleen maar bestendigd heeft. Maar ik zag het gewoon nog niet zitten om te vertellen hoe het echt in mekaar zat.»

HUMO Op je 13de klikte al één en ander in elkaar toen je de film ‘Tomboy’ zag, over een kind dat als meisje geboren is maar zich in een nieuwe stad als een jongen gaat kleden. Toch werd het je pas rond je 20ste echt duidelijk.

JANSSENS «Ik had er misschien nog geen naam voor, maar het was me vóór mijn 13de ook al duidelijk, hoor. Alleen moet je eerst nog door die persoonlijke ontkenningsfase heen. Ik heb een lange weg afgelegd voor ik helemaal kon accepteren wie ik was én voor mezelf durfde te kiezen.»

HUMO Je haalt veel uit je geloof, zeg je, maar de kerk stelt zich heel rigide op tegenover trans personen. Vorig jaar noemde de paus genderideologie nog ‘het lelijkste gevaar van deze tijd’. Hoe krijg je die twee gerijmd?

JANSSENS «Dat is een heel gevoelig onderwerp. Niet zozeer voor mezelf, maar voor mijn omgeving: ik wil niemand tegen de schenen stampen. Ik kan alleen zeggen dat ik geloof in mijn persoonlijke relatie met God. En dat ik een christen ben, maar niet katholiek. Wat de paus van mijn bestaansrecht vindt, daar ben ik dus echt niet mee bezig.»
Jean Janssens uit ‘Special Forces’: ‘In zo’n programma moet je ook stukken van jezelf delen. Laat mij dan liever 300 burpees doen onder de hete middagzon’

In het begin van het eerste seizoen werd er gezegd dat de kandidaten een lijst kregen met wat ze fysiek moesten kunnen als voorbereiding. Bepaald aantal km kunnen lopen, X Burpees, X pull ups,...
Maar er werd niets specifiek gezegd dacht ik.

Weet iemand toevallig welke zaken dat zijn?

Want ik zou dat voor mezelf wel eens willen uittesten.

Ik weet dat mijn fysiek (zowel kracht als conditie) erbarmelijk is, maar ik ben eens benieuwd hoe erg het gesteld is.

Cerina is toch de Bouchez van dit seizoen. Grootspraak, altijd de schuld van een ander, kunnen niet om met gezag, klagen en de schuld bij de andere leggen.

Ergerlijk, hopelijk vliegt ze er snel uit.
Dat wist ik al va de moment dat ik te weten kwam (stukjes die ze lieten zien tijdens de reclame op tv) dat Cerina hieraan mee deed.

Ik verwacht veel van Jo Hens en Maksim Stojanac.

Hij doet alleszins beter als ik op die leeftijd. Op mijn 19e studeerde ik en ging ik 3x uit per week :D
wat in die tijd trouwens normaal was voor een tiener :p

zalige tijden #overpoort #gent

In het begin van het eerste seizoen werd er gezegd dat de kandidaten een lijst kregen met wat ze fysiek moesten kunnen als voorbereiding. Bepaald aantal km kunnen lopen, X Burpees, X pull ups,...
Maar er werd niets specifiek gezegd dacht ik.

Weet iemand toevallig welke zaken dat zijn?

Want ik zou dat voor mezelf wel eens willen uittesten.

Ik weet dat mijn fysiek (zowel kracht als conditie) erbarmelijk is, maar ik ben eens benieuwd hoe erg het gesteld is.
Ergens circuleert er een document dat je krijgt ter voorbereiding maar ik vind het niet meteen.

Het kwam in de buurt van de BUDS (SEAL) vereisten :

• Push-ups
    • Minimaal: ± 50 in 2 minuten
    • Doelstelling: 70–80 in 2 minuten
  • Sit-ups
    • Minimaal: ± 50 in 2 minuten
    • Doelstelling: 70–80 in 2 minuten
  • Pull-ups
    • Minimaal: 8–10
    • Doelstelling: 15 of meer
  • Hardlopen
    • 8 km met bepakking (± 20 kg): binnen 52 minuten
    • 10 km zonder bepakking: ± 45 minuten of sneller
    • Sprinttest: 1,5 km in ± 6:30 min
  • Zwemtest
    • 1000 meter in ± 20 minuten (vaak in uniform)
    • Onderwaterzwemmen: 25 meter
  • Ruck March (mars met bepakking)
    • 12 mijl (± 19 km) met 20–25 kg: binnen 3 uur
  • Hindernisbanen & klimtesten
    • Vaak gecombineerd met tijdsdruk en stressfactoren
Als jede minimum vereisten telkens hit heb je vaak zo goed als geen kans om te slagen.

Voor mezelf zou die zwemtest de grootste uitdaging vormen, de rest lijkt me weliswaar lastig maar wel doenbaar voor een gezonde sportieve mens.

Terug
Bovenaan