Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

• Apple Music

Stemmen: 18 9,5%
  • Deezer

Stemmen: 6 3,2%
  • Google Play Music

Stemmen: 8 4,2%
  • Qobuz

Stemmen: 3 1,6%
  • Spotify

Stemmen: 157 82,6%
  • Tidal

Stemmen: 7 3,7%
  • Iets anders

Stemmen: 6 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    190
Bandcamp en Spotify premium.

Ben nu Deezer aan het uitproberen:

- Is er een similar artists optie (is dat die flow ?) ?
- Een nummer speelt maar voor 30s, blijkbaar moet je premium hebben om nr volledig af te spelen ?

Het is opgelost, ze hebben een extra knop bij de instellingen gezet om de autoplay op andere apparaten af te zetten. Hij staat standaard uiteraard op 'aan', dus je moet zelf zoeken om het uit te zetten..
Ofwel ben ik blind of misschien wat achterlijk maar ik vind die optie precies niet? :unsure:

Edit: enkel in de Windows client niet op Android of iOS.

Laatst bewerkt:
WAT MOET IK PROBEREN? :)

sinds kort spotify gebruikt, omdat ik op youtube steeds maar zelfde nummers te horen kreeg via autoplay.

echter op spotify merk ik dat ik toch ook héél vaak dezelfde nummers tegen kom, als ik op de hoofdpagina daar een category aan klik.
begint ook tegen te steken.

graag veel meer afwisseling, van meer nummers.

Blijkbaar vind ik 200 nummers leuk op Spotify, eens gekeken welke bands het meest voorkomen:

Slowdive - 15
my bloody valentine - 12
yeule - 8
Aseul - 7
Cocteau Twins - 7
Radiohead - 6
Sweet Trip - 6
Candy Claws - 5
Grimes - 5
A Sunny Day in Glasgow - 5
The Velvet Underground - 5
The Avalanches - 4
Beach House - 4
Braids - 4
Iglooghost - 4
Kedr Livanskiy - 4
Kinokoteikoku - 4
AYA GLOOMY - 3
Broadcast - 3
Buscabulla - 3
Empress Of - 3
LOONA / ODD EYE CIRCLE - 3
Tame Impala - 3
White Poppy - 3
2 8 1 4 - 2
Animal Collective - 2
Chromatics - 2
Dead Can Dance - 2
Doss - 2
Eartheater - 2
Erika De Casier - 2
Faye Wong - 2
Galaxie 500 - 2
Lana Del Rey - 2
Love Spirals Downwards - 2
Massive Attack - 2
Men I Trust - 2
Still Corners - 2
Xiu Xiu - 2
You'll Never Get To Heaven - 2
yuragi - 2
1
Aesop Rock
Alice in Chains
Allie X
Alvvays
Angelo Badalamenti
Ariel Pink
Bauhaus
Bjork
Blankenberge
Blouse
Boards of Canada
C418
Coals
Cults
The Cure
DJ Shadow
Dreamweaver
Fazerdaze
Grouper
I Break Horses
Ichiko Aoba
Jah Melodie
Japanese Breakfast
John Maus
Kelsey Lu
Kero Kero Bonito
Laura Les
Let's Eat Grandma
Lily Chou-Chou
Lovesliescrushing
LSD and the Search for God
Lucid Express
Magdalena Bay
M83
Mercury Rev
M.I.A.
Molchat Doma
Moses Gunn Collective
Nas
Pearly Drops
The Pharcyde
Polo & Pan
Purity Ring
Ringo Deathstarr
SASSY 009
Seefeel
Sidewalks and Skeletons
Sigur Ros
Sleep Over
The Smiths
Spirit of the Beehive
Strawberry Switchblade
The Stooges
tamanaramen
Tamaryn
Them Are Us Too
The Twilight Sad
Ultramarine

Ik heb wel eens dat gecleand onlangs, dus vandaar maar +-200 nummers. En FYI ik like ook albums maar dat zijn dan albums die ik eerder in zijn geheel luister.

Laatst bewerkt:
KN13seF.png

Op basis waarvan bepaalt Spotify welke genremixen ze aanbieden? En welke genremixen kan je dan krijgen?

Dat gedeelte van Spotify is echt een boeltje vind ik, het voelt steeds als een ware opdracht om iets te ontdekken met als gevolg dat ik het dan ook quasi nooit gebruik.

Geen idee wie dat dus cureert.

Indeed die genre mixen gebruik ik ook niet veel.
Wat ik wel vaak doe is een lijst van 10-100 nummers die ik goed vind samenklikken (meestal in variërende stijlen) en dan "play radio based on playlist" gebruiken. De radio is dan 50/50 zaken die ik al heb, en daar zit een 10% zaken in die ik nog niet ken. Dat geeft soms wel goede nieuwe ontdekkingen.

Ja ik luister wel af en toe latin, maar die latin playlist trekt op de zak. 't is toch niet omdat ik kali uchis, ela minus, buscabulla en lido pimienta luister dat ik plots shakira en mamacita van black eyed peace goed gaat vinden... Totaal andere muziek, er staat zelfs geen enkel hartje bij mij in die latin playlist en niets dat ik ken.

Neil Young gaat misschien verwijderd worden van Spotify. Het is een aansteller. Doet belachelijk omdat de Joe Rogan podcast op Spotify staat... Beiden kunnen me gestolen worden echt waar, maar dat soort haantjesgedrag mag wel flink afgestraft worden.

Wat ik wel vaak doe is een lijst van 10-100 nummers die ik goed vind samenklikken (meestal in variërende stijlen) en dan "play radio based on playlist" gebruiken. De radio is dan 50/50 zaken die ik al heb, en daar zit een 10% zaken in die ik nog niet ken. Dat geeft soms wel goede nieuwe ontdekkingen.
Nummerradio werkt ook wel goed.

Laatst bewerkt:
Dat gedeelte van Spotify is echt een boeltje vind ik, het voelt steeds als een ware opdracht om iets te ontdekken met als gevolg dat ik het dan ook quasi nooit gebruik.

Geen idee wie dat dus cureert.
Die curatie is zuiver AI volgens mij.

Ik denk dat Apple sterker staat met curated playlists, maar dat is puur op basis van promo dat ik dat denk. :unsure:

Aanraders qua playlists voor mij:
Danger Mouse Jukebox
The Guest List (numero group)
Jeroen Delodder stubru playlist
Playlist van Four Tet
Gilles Peterson Worldwide
Floating Points playlist

Die mixes zijn echt slecht, in mijn geval een mix van wat ik standaard luister en populairdere tracks binnen hetzelfde genre.

Die Happy Mix en Moody Mix, WTF.
Nooit luister ik naar Ed sheeran, laat staan dat ik gehoord heb van Lil Nas X (wat een naam ook weer)

7v6ZS8e.png

wel al even van plan van Spotify over te gaan naar Apple Music, verlies ik 'stats' wanneer ik de betaling voor Spotify stopzet?

oziVmHi.png

Vandaag komt Spotify af met een Cantopop-mix :rofl:En de J-Pop mix is alles behalve poppy.

Latin-mix: Rosalia, Buscabulla en Shakira, behalve dat er geen Rosalia en Buscabulla instaat... En ik 1 keer naar Shakira geluisterd heb sinds ik Spotify gebruik, alsjeblieft zeg.

Wat een elitair geneuzel. Zal ik "@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield met Lars Ulrich" style wat Shakira gifs posten om haar waarde als muzikant te erkennen:
p44vh2dldls61.gif
JuTfofz.gif
shakira-bootie.gif
39393c0c0c26cb57d6118db62f2a3abb.gif
Tm2ORsJ.gif

(Sorry aan de dames voor dit seksistisch gedrag, ik schaam mij diep :shy:. Ik zocht eigenlijk "Shakira gif funny", maar kwam gewoon hierop uit :laugh:. Ik heb eigenlijk niets tegen Shakira)

Laatst bewerkt:
Wat een elitair geneuzel. Zal ik "@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield met Lars Ulrich" style wat Shakira gifs posten om haar waarde als muzikant te erkennen:
Bekijk bijlage 7245Bekijk bijlage 7246Bekijk bijlage 7247Bekijk bijlage 7248Bekijk bijlage 7249

(Sorry aan de dames voor dit seksistisch gedrag, ik schaam mij diep :shy:. Ik zocht eigenlijk "Shakira gif funny", maar kwam gewoon hierop uit :laugh:. Ik heb eigenlijk niets tegen Shakira)
Que bien senor cinta

ImperturbableVastJoey-max-1mb.gif

Bijna vergeten

Laatst bewerkt:

Spotify heeft vandaag duidelijk gemaakt dat ze een absoluut schijtbedrijf zonder maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel zijn. Tijd om mijn geld te laten spreken en een andere muziekservice te vinden.

This is the way. Kom ik eigenlijk eindeloos interessante dingen tegen. Maar echt compleet zal Spotify nooit zijn. Eerder een waardig alternatief op traditionele radio.
Bekijk bijlage 7245Bekijk bijlage 7246Bekijk bijlage 7247Bekijk bijlage 7248Bekijk bijlage 7249

Geen enkele leugen gespot zeg, godverdomme.

Terug
Bovenaan