Start Wielerseizoen 2025

Weet er iemand welke wedstrijden sporza niet uitzend? Enkel de italiaanse toch zeker?
HBO max de beste optie hiervoor zeker (heb geen TV)?

Denk het wel. Spijtig dat HBO sport niet apart aanbiedt voor een lagere prijs, dan zou ik zo veel kijken
Het pakket van 5,99€ met reclame en 9,99€ zonder reclame is toch voldoende om te kijken of niet?
Of zie ik iets over het hoofd en is dit een prijs surplus?

Toch wel opvallend hoe sterk ploegen als Q36.5 en Astana aan het seizoen begonnen zijn.
Christen wint in Murcia, Astana pakt een hoop punten met plekken 3, 4 en 5. Uae eindigt 7, 8 en 9 :D

Toch wel opvallend hoe sterk ploegen als Q36.5 en Astana aan het seizoen begonnen zijn.
Christen wint in Murcia, Astana pakt een hoop punten met plekken 3, 4 en 5. Uae eindigt 7, 8 en 9 :D

Goh ja opvallend. Christen zeer mooi overwinning, profiteert van de toch wel iet wat rare tactiek van de grotere ploegen, maar die was natuurlijk vorig jaar al heel veel stappen aan het zetten. Maar die twee andere overwinningen van Q36.5 was uiteindelijk toch vooral omdat Saoedi Arabië heel zwak bezet was.

Astana was natuurlijk ook te verwachten. Ze doen het zoals Intermarché en Arkea in 2022. Met sterke ploegen naar kleinere wedstrijden gaan en zorgen dat je al snel in vorm bent. Ze hebben dan ook geen andere keuze als ze hun WT licentie nog willen redden. Als ge het team van Astana bijvoorbeeld vandaag ziet, kon je dit toch wel verwachten. Enkel stelde UAE toch wel teleur.

Het gat naar Cofidis of picnic is wel nog ver. Kans lijkt me eerlijk gezegd niet zo groot dat ze het niet kunnen dichtfietsen.
Vooral omdat echt grote overwinningen er niet zal inzitten en de andere teams ook wel nog punten zullen halen.

Enkel stelde UAE toch wel teleur.
Wellens was best sterk. Reed tientallen km' vooruit in groep en bouwt een beetje uit op de laatste klim voor even.
Alleen Scaroni kwam erbij en kreeg de Belg er niet af.
Als hij wacht tot de laatste klim, dan zag ik het gebeuren dat alleen UAE en Scaroni nog overblijven, na de top.

Wellens was best sterk. Reed tientallen km' vooruit in groep en bouwt een beetje uit op de laatste klim voor even.
Alleen Scaroni kwam erbij en kreeg de Belg er niet af.
Als hij wacht tot de laatste klim, dan zag ik het gebeuren dat alleen UAE en Scaroni nog overblijven, na de top.

Dat is juist mijn punt. Wellens was goed, maar daarachter kon niemand van UAE Scaroni volgen. Met mannen als Del Toro en McNulty (die lostte uiteindelijk in de afdaling van die achtervolgende groep) verwacht je dan toch beter. Als je dan met 2 samen met Scaroni weg bent, kun je wel doorrijden. Nu bleef Wellens logischerwijze in de wielen omdat hij zijn beste pijlen al had verschoten.

Allé, het begint stilaan toch écht te starten nu.
Vandaag start de UAE Tour. Met Merlier, Philipsen, Kooij, Milan, Groenewegen, Welsford, ...

Ook Pogacar voor het eerst dit seizoen aan de start daar. Van Aert in Spanje ook voor het eerst onderweg dit seizoen.

Let's go :love:

Allé, het begint stilaan toch écht te starten nu.
Vandaag start de UAE Tour. Met Merlier, Philipsen, Kooij, Milan, Groenewegen, Welsford, ...

Ook Pogacar voor het eerst dit seizoen aan de start daar. Van Aert in Spanje ook voor het eerst onderweg dit seizoen.

Let's go :love:

Kooij ziek jammer genoeg.

Milan hoe sterk zeg van vroeg op kop Philipsen komt er naast en toch blijft Milan gaan en winnen

Pogacar beetje overmoedig was nog 300m of zo toen hij ging

Milan hoe sterk zeg van vroeg op kop Philipsen komt er naast en toch blijft Milan gaan en winnen

Perfecte aankomst voor Milan natuurlijk, toch tegen de pure sprinters. Normaal een aankomst voor mannen als Pedersen, Girmay en De Lie bijvoorbeeld, maar die zijn hier niet. Milan is zo goed omdat hij op beiden (vlak en bergop) wereldtop is.

Die van Bora doet zelf een nog grotere zwieper vlak ervoor, dus als je consequent bent bestraf je beide. Ik denk nu wel niet dat het invloed had op de uitslag. Zou het graag eens van bovenaf zien. Sterk van Milan alleszins.

Terug
Bovenaan