Steun je goede doelen, zoja de welke ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

steun je soms?

• ja

Stemmen: 41 51,9%
  • nee

Stemmen: 38 48,1%

• Totaal aantal stemmers
    79
Nope, verdwijnt toch in de zakken van de CEO's van de grote organisaties.
Wat ik wel doe is aan de dakloze die voor de supermarkt zit, vragen wat hij wil hebben en dat breng ik dan mee uit de winkel.

Nope, verdwijnt toch in de zakken van de CEO's van de grote organisaties.
Wat ik wel doe is aan de dakloze die voor de supermarkt zit, vragen wat hij wil hebben en dat breng ik dan mee uit de winkel.

Dit.
De vele schandalen in de media gekomen, zijn blijkbaar snel vergeten door de meesten.
Ex-lief heeft nog bij rode kruis internship gedaan in Zwitserland.
Ze heeft nog nooit zo vaak champagne gedronken als toen.

Herinner u ook de farce met het rode kruis bij de overstromingen in Wallonië.
En als ze finaal kwamen: geld moesten ze hebben. Geld.

Aan de bron iets doen oké. Maar die organisaties? Sorry.

Niks specifiek maar ik doe wel altijd mee als ze iets vragen of van die goeie doelen van mensen die ik iet of wat ken. Fietsen naar Compostela tvv kotk, lokale 'De warmste week' initiatieven of zelf meehelpen met 1 of andere kerstmarkt tvv een goed doel. Dus meestal om in bende leute te maken. 😅🤔

Wat is de definitie van "goed doel"? Valt het financieren van hopeloze/zinloze zaken daar ook onder?

Is het steunen van een lokale (non-profit) vereniging een goed doel?

Klinkt zo ouwbollig

Ik vermoed dat het niet Loser was die aan de deur stond, maar dat het gewoon een verkoper aan de deur was, om die man (uw vader?) steun aan KOTK te verkopen?

Het moet nog altijd vrijwillig blijven natuurlijk.

Ik had gisteren een "stevige" mail naar KOTK gestuurd om mijn beklag te doen, en vandaag van 2 mensen een antwoord gekregen. Samengevat: beide komen met grote verontschuldigingen, en benadrukken dat die praktijk absoluut niet te rijmen valt met het charter dat KOTK gebruikt. De ronselaar (een student) is onmiddellijk aan de deur gezet.... dixit hen.

Ik had gisteren een "stevige" mail naar KOTK gestuurd om mijn beklag te doen, en vandaag van 2 mensen een antwoord gekregen. Samengevat: beide komen met grote verontschuldigingen, en benadrukken dat die praktijk absoluut niet te rijmen valt met het charter dat KOTK gebruikt. De ronselaar (een student) is onmiddellijk aan de deur gezet.... dixit hen.

Ken iemand die ronselt voor oa KOTK. De ene week ronselen voor x en de andere week voor y.
Systeem is er eentje van het type piramidespel. De teamleider verdient op de aangebrachte abo’s van zijn team en die boven hem idem etc.

Vroeger dacht ik dat dat allemaal vrijwilligers waren, naïeve ik, nu weet ik dat die mensen gewoon betaald staan te werven,
Dikke business!

AZG heeft volgens mij al meer uitgegeven aan folders om mij te overtuigen om hen opnieuw te steunen dan ik hen ooit gegeven heb. Ik word daar onnozel van.

6-8 keer per jaar zit hier wel een folder in de bus, al jaren aan een stuk. Alleen aan postzegels en enveloppen zitten ze al bijna aan het bedrag dat ik hen heb gegeven. 🥴

Ik schrijf jaarlijks 50 euro over naar Wikipedia. Heb ooit eens uitgerekend dat dat nog steeds uitkomt op minder dan een eurocent per pageview per jaar op die website.

Sinds de start van de oorlog stort ik ook regelmatig aan Oekraïne.

Kom op tegen kanker, Natuurpunt en Bos+ hebben vorige jaren van ons wat geld ontvangen, het Rode Kruis krijgt bloed en enkele lokale organisaties tijd en materiaal. Ook dit jaar zal dit redelijk gelijklopend zijn, al wil ik misschien wel wat meer tijd vrijmaken om als vrijwilliger te gaan helpen. Iets actief doen geeft meer betrokkenheid dan zomaar wat geld over te schrijven.

Plan ouder, Kom op tegen kanker en nog een paar andere privéprojecten, o.a. waterputten in arme landen.

Voor een vriend zijn verjaardag, als cadeautje als we voor Nieuwjaar worden uitgenodigd,... Koop ik een dier via oxfam doorgaans. Hij wil toch niets en steunt actief meerdere organisatie dus ik weet dat hij dat liever heeft dan een cadeau.

Daarnaast soms kleine giften genre 5 euro hier en daar maar niets structureel.

Ik ga voor kinderkleding naar verschillende ruilwinkels, daar krijg je dan punten voor wat je binnenbrengt. Ik schenk per jaar ongeveer 100 punten "voor de pot" zodat mensen die echt weinig tot niets hebben toch een groter startbudget hebben dan de 20 punten die ze van het ocmw krijgen. De vrijwilligers weten perfect wie er nood aan heeft en wie niet, daar heb ik alle vertrouwen in. Ook al meermaals gezien op freecircle dat buggy's die al jaren staan te verstoffen, worden weggeschonken. Al een paar keer ene gaan ophalen, stoffering wassen, frame afkuisen, banden oppompen en "direct langs achter zetten" bij 1 van de ruilwinkels. Ze hebben een apart hok waar ze spullen voor ocmw -clienteel stockeren en zo komen die toch bij de juiste mensen terecht. Kost wat tijd maar daar blijft het bij maar je kan er echt iemand mee helpen.

Maandelijkse gift aan AZG, andere organisaties die aan mijn mouw trekken stuur ik steevast wandelen.

6-8 keer per jaar zit hier wel een folder in de bus, al jaren aan een stuk. Alleen aan postzegels en enveloppen zitten ze al bijna aan het bedrag dat ik hen heb gegeven. 🥴
Ik heb hen gewoon gevraagd om daarmee te stoppen.

Grote organisaties geen cent. Ik wacht overigens nog steeds op mijn gieter van Music4Life waar ik 40€ voor betaald heb.

Maar ik doneer wel geld/voedsel aan twee lokale asielen, heb een paar vierkante meter gekocht in het Arboretum van Kalmthout voor hun uitbreiding.

De Deense Furie steunt heel veel dingen voor aanzienlijke bedragen, voornamelijk ecologie-zaken. Ik zou dat eigenlijk moeten overnemen, ik kan dat immers aftrekken van de belastingen.

Wij sponsoren maandelijks 60 euro (allez 59,17, toevallig net mijn budgetberekening eens gedaan) aan 5 goede doelen.

Sinds een paar jaar zeg ik ook telkens "schenk maar aan een goed doel in mijn naam en geef me het certificaat" als iemand me vraagt welk cadeau ik wil. We hebben hier rotzooi genoeg, ik hoef niet meer 🤷‍♂️.

Laatst bewerkt:
Ik heb een degout gekregen tijdens mijn schooljaren door het 'leuren' als klein mannetje met '11.11.11' en 'domus dei' en al die zever..
Spreek over al meer dan 30 jaar geleden.
Je werd dan scheef bekeken als jij er niet veel verkocht had.
En dan nog alle berichten de jaren erna mbt gesjoemel van zulke organisaties.

Ik doneer zelden nog iets als volwassene, tenzij een kleinschalig project waar men bijvoorbeeld steun zoekt voor iemand zijn kind dat ziek is, door bijvoorbeeld de verkoop van wat snoep of zo.

Laatst bewerkt:
Ik stort jaarlijks een klein bedrag van +-1000 euro naar het asiel waar mijn hondje van komt. Zij doen fantastisch werk en kunnen alle hulp goed gebruiken.

Mensen die hulp nodig hebben doe ik dat wel, vorige maand een jongen van 16 jaar die een hockey rolstoel nodig heeft van 17k geholpen.
Heb hem mijn contact personen gegeven, Is in het Nieuwsblad geweest en ook Forum van Club Brugge, zitten nu aan 15k.

Terug
Bovenaan