Stranger Things

Stranger Things

Net begonnen aan seizoen 5. Met wat tegenzin als ik hier de laatste posts lees.
En naday ik Welcome to Derry heb gezien weet ik niet of deze dat wel gaat overtreffen

Wie niet genoeg krijgt van de Duffer brothers raad ik hun film Hidden aan . Echt een verborgen parel.

Net begonnen aan seizoen 5. Met wat tegenzin als ik hier de laatste posts lees.
En naday ik Welcome to Derry heb gezien weet ik niet of deze dat wel gaat overtreffen

Wie niet genoeg krijgt van de Duffer brothers raad ik hun film Hidden aan . Echt een verborgen parel.

Van de posts waar effectief gezegd wordt of ze het goed of slecht vonden op de vorige pagina waren er 11 positief en 2 negatief. Dan lijkt ge me toch echt al op voorhand uw mening gevormd te hebben? 😅

Van de posts waar effectief gezegd wordt of ze het goed of slecht vonden op de vorige pagina waren er 11 positief en 2 negatief. Dan lijkt ge me toch echt al op voorhand uw mening gevormd te hebben? 😅
Over de finale is men precies positiever. Maar een paar paginas terug scrollen en dan is het toch iets negatiever 😊

Holly was blijkbaar opnieuw gecast voor seizoen 5. De oorspronkelijke actrice was niet sterk genoeg om het laatste seizoen te dragen.

Met derek toch goed gelachen. Die zet zijn personage toch wel zeer goed neer.

Maar the oscar goes to ...vecna/ jamie campbell. Man man wat een range van expressies heeft die getoond. Top acteur.

Ik vond het seizoen meer dan geslaagd. Er zijn veel series die minder goed zijn afgesloten / geeindigd zijn dan stranger things.

Zoals gezegd, je kan veel bedekken onder de mantel der liefde. Mijn grootste ergernis gaat uit naar:

Wanneer Max naar het portaal stapt. Hoe tergend traag was dat. Ik zou zo hard lopen dat mijn sokken uitvliegen.

Ik heb uiteindelijk toch ook genoten van de finale, vond het een mooie afsluiting voor de personages. Dat doen vele series meestal niet en dat is closure geven aan de personages. Ieder zn einde vond ik mooi gedaan.

Bij het einde van El had ik steeds nog het gevoel dat het niet afgesloten was, dus ik vond het "wat als" scenario supermooi gedaan en is voor mij wel een gepast einde voor haar. Ik hoop enkel dat ze dat ooit nie gaan gebruiken om alsnog een vervolg te maken.

S5 was een ok seizoen, waar ik wel veel meer van had verwacht. Ik vond het allemaal iets te braaf. Waar seizoen 4 me zelfs bij een rewatch nog op het puntje van mn stoel liet zitten, heb ik s5 nauwelijk spannend gevonden. Recent heeft Welcome to Derry dat wel beter gebracht. Niemand was daar veilig en er stierf geregeld wel eens iemand, bij dit S5 had je bij die spannende momenten al iets van, er zal wel iets tussenkomen.

Al bij al toch genoten van deze serie en zal zeker ooit nog wel eens een rewatch krijgen. Deze behoort uiteindelijk toch bij 1 van de betere series van de afgelopen jaren.

Toch maar een zwak seizoen vol met triestige CGI, oerlelijke en super saaie settings, zeer lame final boss fight, belachelijke cryscènes etc.
Zonder enige twijfel het zwakste seizoen van de 5.
Op geen enkel moment heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten of het willen bingewatchen tot het einde. 5/10

De laatste 15 minuten van de laatste episode waren wel perfect en echt heel goed gedaan. Als er nu wat meer momenten in het seizoen op dat niveau hadden gezeten...

Holly was blijkbaar opnieuw gecast voor seizoen 5. De oorspronkelijke actrice was niet sterk genoeg om het laatste seizoen te dragen.

Met derek toch goed gelachen. Die zet zijn personage toch wel zeer goed neer.

Maar the oscar goes to ...vecna/ jamie campbell. Man man wat een range van expressies heeft die getoond. Top acteur.

Ik vond het seizoen meer dan geslaagd. Er zijn veel series die minder goed zijn afgesloten / geeindigd zijn dan stranger things.

Zoals gezegd, je kan veel bedekken onder de mantel der liefde. Mijn grootste ergernis gaat uit naar:

Wanneer Max naar het portaal stapt. Hoe tergend traag was dat. Ik zou zo hard lopen dat mijn sokken uitvliegen.
Ik vond Holly ook heel sterk en er zijn inderdaad een paknm ergenissen op te noemen. Maar over het algemeen ben ik ook tevreden over de afronding, ze hebben er ten minste moeite ingestoken om voor afronding te zorgen.

Maar niks gaat bij mij boven seizoen 4. Loved Eddie als personage en heel dat seizoen vonden ook gewoon het meest interessante, donkere.

Het is natuurlijk een wetmatigheid dat het makkelijker is om een televisieserie mysterieus en intrigerend te starten, maar veel moeilijker om dat tot een goede conlusie te brengen. Een gegeven waar ook de Duffer broers niet aan ontsnappen.

Dat de Mindflayer uiteindelijk een soort van buitenaardse megaspin is met een slecht humeur vond ik een behoorlijke sof.

Persoonlijk had ik het leuker gevonden als er veel dieper ingegaan werd op de relatie én strijd tussen Henry en de Mindflayer (en dit een onbestemde maar krachtige entiteit uit een andere dimensie was gebleven).

Maar de serie werd zeker mooi afgesloten met een aantal warme afscheidsscenes.

Op naar een topserie die zwaar op 90s charme leunt! 😁

De serie in zijn geheel vond ik, na een zeer sterk eerste seizoen, eigenlijk maar net boven de middelmaat, met ups en downs. Zeer sfeervol, goed wegkijkend, goede cast, dat zeker, maar anderzijds helemaal niet van het niveau dat ik dit ooit opnieuw zou willen bekijken. De dialogen zijn maar zo-zo, het plot nogal rommelig, geforceerde emotionaliteit, etc... wellicht ben ik strenger dan nodig omdat dit doorgaans ook niet echt mijn genre is (van het weinige dat ik van Dark heb gezien, vond ik dat ook maar brol, bijvoorbeeld).

De laatste 20 minuten waren zeer, zeer sterk. Op dat vlak was ik wel onder de indruk.

🧐 Leg eens uit?
Voor mij hadden ze de laatste 20 minuten mogen skippen met gewoon de boodschap dat iedereen lang en gelukkig leefde, maar kennelijk vond jij ze zeer sterk?
Dat was nu toch zonder enige twijfel het beste van heel het seizoen.

Alles werd deftig verteld en je ziet hoe elk personage zijn leven verder gaat oppikken.

Ook het D&D gehalte dat 11 spell 'illusion' zou gebruikt hebben om iedereen om de tuin te leiden en te ontsnappen. Als je daar in gelooft...

Ook de symboliek dat de kids hun D&D campaign beëindigen aka hun jeugd en de boeken zo positioneren dat je ook 11 ziet staan als je daar in gelooft. Daarna is het de volgende generatie die aan hun campaign begon.

Dat is toch 100x beter dan een typische Disneyfilm van de jaren stilletjes waarin de tekst komt 'en ze leefden nog lang en gelukkig'.

🧐 Leg eens uit?
Voor mij hadden ze de laatste 20 minuten mogen skippen met gewoon de boodschap dat iedereen lang en gelukkig leefde, maar kennelijk vond jij ze zeer sterk?
Dan kijk je om een andere reden dan ik, zo simpel is het. Als je gewoon wat bloed, CGI en "epic" fights wil zien, heb je daar niets aan.

Ik kijk naar films en series om dezelfde reden als dat ik fictie lees: ik wil perspectieven ontdekken over wat het betekent om mens te zijn, om persoonlijke groei door te maken, om ook als vriendengroep moeilijke tijden te doorstaan en op te groeien, los te laten en elk je eigen weg te vinden. Het verhaal dient daarbij ongeacht het genre louter als kapstok. In dit geval was het een mysterieuze, sfeervolle, maar ook bijzonder rommelige kapstok, maar goed.

You do you hé, als ik iedereen op dit forum wiens smaak ik shit vind zou vragen zichzelf te rechtvaardigen, zou ik geen tijd meer hebben om te slapen.

Op zich geen fan van het laatste seizoen, maar man dat einde was mooi.
Zo knap alles afgesloten, ben onder de indruk.

Dan kijk je om een andere reden dan ik, zo simpel is het. Als je gewoon wat bloed, CGI en "epic" fights wil zien, heb je daar niets aan.

Ik kijk naar films en series om dezelfde reden als dat ik fictie lees: ik wil perspectieven ontdekken over wat het betekent om mens te zijn, om persoonlijke groei door te maken, om ook als vriendengroep moeilijke tijden te doorstaan en op te groeien, los te laten en elk je eigen weg te vinden. Het verhaal dient daarbij ongeacht het genre louter als kapstok. In dit geval was het een mysterieuze, sfeervolle, maar ook bijzonder rommelige kapstok, maar goed.

You do you hé, als ik iedereen op dit forum wiens smaak ik shit vind zou vragen zichzelf te rechtvaardigen, zou ik geen tijd meer hebben om te slapen.
Die kapstok vind ik een goeie vergelijking. Dat onderscheid een detective of thriller van literatuur, naar mijn mening. Beiden hebben een verhaal (de kapstok), maar er hangt zoveel meer aan literatuur dat de kapstok slechts een functionele waarde heeft. Bij een detective draait alles om die kapstok.

Maar ook daar: you do you.

Dat was nu toch zonder enige twijfel het beste van heel het seizoen.

Alles werd deftig verteld en je ziet hoe elk personage zijn leven verder gaat oppikken.

Ook het D&D gehalte dat 11 spell 'illusion' zou gebruikt hebben om iedereen om de tuin te leiden en te ontsnappen. Als je daar in gelooft...

Ook de symboliek dat de kids hun D&D campaign beëindigen aka hun jeugd en de boeken zo positioneren dat je ook 11 ziet staan als je daar in gelooft. Daarna is het de volgende generatie die aan hun campaign begon.

Dat is toch 100x beter dan een typische Disneyfilm van de jaren stilletjes waarin de tekst komt 'en ze leefden nog lang en gelukkig'.
Lap, ik denk compleet het omgekeerde.

Voor mij voelde die laatste scenes als voorgekauwde bucht. Behalve misschien de potentiële ontwikkeling van Jane, had je alle verlopen zelf kunnen bedenken of aan de verbeelding overlaten. Die allerlaatste scene waarbij Holly met vriendinnen en enkele vrienden D&D speelt is al helemaal ongeloofwaardig en gelukkig hebben we ondertussen de snaartheorie waardoor ik er toch ergens geloof aan kan hechten.

Enkel over het laatste seizoen gesproken: schrap dat laatste half uur en maak enkele slachtoffers tijdens het seizoen. Zulk gigantisch wezen en het doet eigenlijk niets? Fuck off.

Also 😅:

agehik.jpg

Terug
Bovenaan