Stranger Things

Stranger Things

Is gewoon een virale ding gestart door socian media & fans van de serie netflix heeft al bevestigd dat episode 8 de laatste aflevering is.
Maar wat ik dan gek vind is dat netflix aan die hype meewerkt. Zo krijg je gwn teleurgestelde fans? Fake ending zoeken levert stranger things als resultaat bv.

Wel spijtig zou toch geniaal zijn.
Het zou niet geniaal zijn maar wel fijn zijn mochten ze vanuit de laatste aflevering
Wanneer de jongere kinderen een D&D opstarten weer opbouwen naar een nieuw avontuur, maar dan niet noodzakelijk met kinderen om te beginnen en los van the upside down; een nieuwe queeste met nieuwe spelers die zich kunnen ontwikkelen. En ja, volgens mij kun je van quasi iedereen een fan maken van D&D.

Was hier ook wat druk tijdens de feesten maar nu toch ook de laatste 4 afleveringen kunnen zien. Ik denk dat ik all-round een tikkeltje meer genoten heb van seizoen 4 maar al bij al was dit 5e seizoen wel een stuk beter dan seizoen 2 en 3 en dus een heel waardige afsluiter. Tegenwoordig zeldzaam dat een serie op een hoogtepunt weet te eindigen en dat was met deze imo toch wel het geval.
Vond persoonlijk het einde op Abyss met de terugkeer van de mindflayer heel sterk maar vooral, het is hier al vaker gezegd, die laatste 20 minuten epiloog waarin iedereen wordt uitgezwaaid... Dat was wondermooi gedaan en kwam hier bijzonder goed binnen. Van Dustin die zn toga wegsmijt en zn hellfire t-shirt etaleert tot de next generation die aanschuift voor hun eigen D&D campaign. 🥹:bow:

Grootste minpunten voor mij waren Dr Kay, jammer want Hamilton stond er echt wel, ze kreeg gewoon niets noemenswaardigs te doen en jammer genoeg ook Max die voor de finale buiten spel gezet werd. Na haar titanenstrijd in seizoen 4 en hoe men werkte aan haar terugkeer had ik gedacht dat ze een sleutelrol zou spelen in het verslaan van Vecna maar uiteindelijk gaat die eer eerder naar haar protegee/trainee Holly. Nu ja, iedereen had in die finale zijn rol te spelen met Eleven en Will als MVPs en de rest van de gang in support die het verschil maakten. Letterlijk iedereen dus behalve Max. 😅

Maar kom met al de rest dat wel goed zit kunnen we dat gerust door de vingers kijken. De downtime tussen seizoenen zorgde ervoor dat je er altijd even terug moest inkomen maar duurde ook nooit lang voor je terug mee was. Nu het gedaan is definitely gonna miss the gang dus dan weet je dat het goed zat.

Naar het schijnt was netflix gisteren een beetje gecrashed omdat mensen echt geloofden dat stranger things een geheime episode 9 ging droppen lol

Ik heb de serie nu uitgekeken, en hoewel ik altijd mildly entertaind was, heb ik het nooit echt denderend gevonden.

Mijn grootste frustratie in de laatste seizoenen is dat de meeste van die kinderen van de OG cast niet kunnen acteren in mijn ogen. Finn Wolfhard is zo houterig als iets, en hoe hij zijn lines geeft... Ik denk dat ik het op dezelfde manier zou doen. De acteur die Lucas speelt, daar zit ook weinig of geen emotie in. En Noah Schnapp zegt alles op dezelfde trage, irritante manier. Vergelijk dat met Sadie Sink, die doet dat allemaal zoveel beter.

Het is sowieso een serie met een iets jonger publiek in gedachten, maar goed. Ik snap nog steeds die gigantische hype errond niet. Hetzelfde had ik uiteindelijk ook wel met Squid Game.

Het laatste seizoen krijgt nu bakken kritiek, maar qua verhaal en mythologie vond ik het eigenlijk wel goed meevallen. Alles past wel goed in het narratief. Veel andere series hebben dat veel slechter gedaan. Dan lees ik dat mensen zeggen "maar het draaide altijd rond de personages die zo goed uitgewerkt zijn, en hun relaties". Daar ga ik toch ook niet mee akkoord. Dat was net mijn probleem met de serie, hoe onontwikkeld de meeste personages zijn. Ik denk dat ik waarschijnlijk gewoon iets te oud ben voor deze serie.

Hier gisteren ook de serie uitgekeken, en ik ga mee met de meerderheid hier. S5 is zeker niet het beste seizoen.
Minpunten:
* Op geen enkel moment ben ik zo geboeid geweest als in de vorige seizoenen, nooit zat ik op het puntje van mijn stoel. Ik kan niet precies duiden wat die disconnectie veroorzaakt, maar een deel zal wel zijn omdat het nu niet mee over kinderen ging in de '80s, maar over tieners/jongvolwassenen met hun problemen. Er werd veel op emotie gespeeld, maar het raakte me nooit. Eerlijk gezegd had ik nog de beste connectie met de nieuwe personages, Holly en Derek.
*
De outing van Will in E7 was echt wel cringe. Ik ben absoluut pro LGBTQ and het is OK dat hij zich outte, maar de manier waarop was compleet belachelijk en had hier geen plaats.
* De hele rol van het leger dat geintroduceerd werd in dit seizoen was bedenkelijk. Ten eerste werden ze afschilderd als de absolute bad guys (waarom niet eens rond de tafel zitten met hen en de situatie uitleggen?) zonder één hersencel en ze werden ook afgeschoten als loslopend wild.
Pluspunten:
* Het grote verhaal wordt wel op een goede manier afgerond. Het valt toch allemaal netjes op zijn plaats, wat ik persoonlijk wel het allerbelangrijkste vind.
* Ik ben ook supertevreden van de epiloog. Ik hou van films en series die alles netjes afsluiten, ik heb een hekel aan open eindes.
* Het geluid. Het klinkt allemaal zo goed op een surround systeem.

ik ben het wel eens met verschillende punten hier, maar ik vond ook dat die kinderen er in dit seizoen bijzonder weinig problemen hadden om te moorden? ok, het leger waren de baddies, maar die kinderen hebben precies meer soldaten gedood dan omgekeerd.

die Kay kwam ook totaal niet overtuigend over.

Net de finale gekeken. Al bij al nog wel ok. Al ben ik het eens met alle punten van kritiek
totaal ongeloofwaardig gevecht tegen de Mindflayer. Had men op zijn minst niet het leger laten bijspringen?

En dan elke aflevering wel een speech over moraal en de juiste dingen doen.
We weten het ondertussen al wel. Iedereen die niet akkoord gaat met lgbtq is de duivel.
Enfin… het werd tijd dat er een einde aan kwam.

Nog een puntje: Die kinderen moorden een heel peloton uit maar worden niet vervolgd?

En na alles wat die kinderen hebben gezien en meegemaakt zou je toch denken dat er serieuze mentale problemen zouden optreden? Nope, life goes on blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Hier gisteren ook de serie uitgekeken, en ik ga mee met de meerderheid hier. S5 is zeker niet het beste seizoen.
Minpunten:
* Op geen enkel moment ben ik zo geboeid geweest als in de vorige seizoenen, nooit zat ik op het puntje van mijn stoel. Ik kan niet precies duiden wat die disconnectie veroorzaakt, maar een deel zal wel zijn omdat het nu niet mee over kinderen ging in de '80s, maar over tieners/jongvolwassenen met hun problemen. Er werd veel op emotie gespeeld, maar het raakte me nooit. Eerlijk gezegd had ik nog de beste connectie met de nieuwe personages, Holly en Derek.
*
De outing van Will in E7 was echt wel cringe. Ik ben absoluut pro LGBTQ and het is OK dat hij zich outte, maar de manier waarop was compleet belachelijk en had hier geen plaats.
* De hele rol van het leger dat geintroduceerd werd in dit seizoen was bedenkelijk. Ten eerste werden ze afschilderd als de absolute bad guys (waarom niet eens rond de tafel zitten met hen en de situatie uitleggen?) zonder één hersencel en ze werden ook afgeschoten als loslopend wild.
Pluspunten:
* Het grote verhaal wordt wel op een goede manier afgerond. Het valt toch allemaal netjes op zijn plaats, wat ik persoonlijk wel het allerbelangrijkste vind.
* Ik ben ook supertevreden van de epiloog. Ik hou van films en series die alles netjes afsluiten, ik heb een hekel aan open eindes.
* Het geluid. Het klinkt allemaal zo goed op een surround systeem.
Het leger zijn toch ook gewoon de Bad Guys?
aangezien ze nieuwe Henry’s wouden maken met het bloed van Eleven

Soldaten volgen bevelen op van hogerhand. Tis niet omdat hogerhand evil is dat de soldaten evil zijn.

Private! Vanavond sta je op guard duty op een geheime militaire basis.. Wat we daar doen is on a need to know basis en je hoeft het niet te weten.
Yes Sir!
*gets shot by 16 year old...

Wat @zwarten zegt. Bovendien kan je je ook wel indenken dat het leger niet zo hersenloos is als het werd voorgesteld en dat er dus wel degelijk mee te praten valt over de gevaren die dreigen.

Dit zal wel aan mij liggen (ik heb de vorige seizoenen helemaal niet meer in mijn geheugen),
maar waarom zou dat wel lukken met het bloed van Eleven en niet met het bloed van Kali?

was dat niet uitgelegd, dat Eleven de enige was bij wie het echt goed gewerkt had? (Wat Visenya zegt, dus)

Terug
Bovenaan