Dr. Sheldon Cooper
Well-known member
Mijn lief denkt ook dat het grotendeels daarom isDat is ook soms een strategie om eens schoon schip te houden. Men rekent er mss op dat 20% vertrekt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn lief denkt ook dat het grotendeels daarom isDat is ook soms een strategie om eens schoon schip te houden. Men rekent er mss op dat 20% vertrekt.
Als Data-Consultant merk ik bij veel internen echt een compleet gebrek aan motivatie en interesse. Liever elke week manueel dezelfde 20 rapporten in elkaar knutselen dan dat te automatiseren zodat je iets nuttig kan doen bvb. Er zijn enorm veel profielen op de payroll die eigenlijk geen enkele meerwaarde hebben.Meer en meer dat ik bij sommige bedrijven hierin geloof. Maar kan ook soms verkeerd uitpakken. In mijn vorige data team is de aankondiging naar thuiswerk bij uitzondering (standaard 0 dagen) toch een serieuze trigger geweest bij velen (incl. mezelf) om iets anders te gaan zoeken. Uiteindelijk zijn er over een periode van 1 jaar 5 werknemers vertrokken en 1 moeten vertrekken. Dat was de helft van het team. Ze hebben dan iemand proberen te hiren, maar die is na minder dan een jaar terug vertrokken.
Niet dat het management er van wakker ligt, voorlopig hebben ze gewoon een team externen binnen gehaald. Kost hun wat geld, maar daar kijken ze minder naar. Er worden mooie marges gedraaid. Business departementen zijn wel minder tevreden. Bij die vertrekgolf is er ook veel kennis vertrokken. Zal toch weer paar jaar duren eer dat IT team terug op volle snelheid draait.
Ik kan management geen ongelijk geven dat ze op zoek gaan naar high performing externe bedrijven, ook al is die kost per persoon dan wat hoger.
We hebben hiervoor samengewerkt met Accenture en Deloitte, en beide hebben een team van profielen gestuurd die eigenlijk zeer goed zijn qua niveau tov hun ervaring. Het zal absoluut wat trial en error zijn, voor je een goei team hebt, maar ze zitten er wel.Welke zijn dat dan nog vraag ik me af, want mijn ervaringen met EY en Capgemini op vlak van data consultancy is echt enorm bedroevend. Er zijn gewoon echt meer mensen die gewoon ticketjes willen afwerken, dan echt willen streven naar meerwaarde, helaas.
Het is natuurlijk dan wel de vraag of de "juiste" 20% vertrekken.Dat is ook soms een strategie om eens schoon schip te houden. Men rekent er mss op dat 20% vertrekt.
Het quasi voltijds thuiswerken (ik ga 1x om de 2 a 3 weken naar kantoor) is een zeer grote factor om bij mijn huidige werkgever te blijven. Allicht verdien ik elders 20% meer maar het boeit me gewoon niet.Ik ben dan zelfs bereid loon in te leveren om ergens anders aan de slag te gaan waar thuiswerken wel nog mag.
hangt helemaal af van de leeftijd van je kinderen en hoe je afspraken maakt met je partnerHet quasi voltijds thuiswerken (ik ga 1x om de 2 a 3 weken naar kantoor) is een zeer grote factor om bij mijn huidige werkgever te blijven. Allicht verdien ik elders 20% meer maar het boeit me gewoon niet.
Het gaat niet om er de randjes van af te lopen of te profiteren. Ik doe mooi mijn uren, ik sta niet zoals zovelen om 3u al aan de schoolpoort om dan nog een paar uur met uw kind thuis te werken. (wat volgens mij echt niet kan) Maar de levenskwaliteit en tijdswinst zijn enorm voor mij en het gezin.
Ik denk dat die verplichte teamdag heel belangrijk is.
Sommige mensen lijken dat te vergeten
Dat hangt puur van uw team vanaf. Bij ons is de teamdag compleet zinloos en ligt de productiviteit nog niet op 20% van op een thuiswerkdag.Ik denk dat die verplichte teamdag heel belangrijk is.
Sommige mensen lijken dat te vergeten

Dat hangt puur van uw team vanaf. Bij ons is de teamdag compleet zinloos en ligt de productiviteit nog niet op 20% van op een thuiswerkdag.
Kantoordagen zitten steevast vol met meetings die niet hadden moeten plaatsvinden, daarnaast gestoord worden door collega's die god weet welke random vraag hebben, en proberen te werken op een veel te klein scherm.
Maar, ik ben geen helpdesk waar dat soort vragen aan moeten gesteld worden. Die vragen gaan bijna altijd over mensen die gewoon niet met de tooling waarmee ze moeten werken, kunnen werken. Het management geeft ook zelf aan dat ze eens moeten leren om zelf hun problemen op te lossen ipv het altijd te gaan vragen aan te dure consultants.Zie jij beseft niet dat die teamdag helemaal niet draait om productiviteit maar om connectie met je collega's.
En zoals je zelf al aangaf collega's die vragen hebben de kans te geven die te stellen in real life in plaats van via een veel te klein chatvenster.