Pieterjan94
Well-known member
Ik zeg zelfs letterlijk uitgezonderd zij die het écht nodig hebben lolwut?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sinds thuiswerken zoveel belangrijker is geworden, is hier toch ook geïnvesteerd in meer ergonomie. Trouwens 1 van de betere aankopen: "zo'n massagekussen".
Kwartiertje op gaan zitten, en je voelt gewoon dat uw rug er terug een halve dag tegen kan.
Als je effectief productief kan zijn al liggend in de zetel, good for you, maar zou dan toch de jobinhoud eens willen weten...

...but there is no job...
Veel jobs die nu mét 2e scherm gedaan werden, werden vroeger in identieke omstandigheden zonder tweede scherm gedaan. Vaak kan het perfect, alleen is het iets comfortabeler.Niet iedereen zijn job bestaat uit louter wat mailtjes beantwoorden.
Dat zou ik ook van uit de zetel kunnen zonder 2de scherm.
Veel van de jobs die nu mét 2 schermen gedaan werden, werden vroeger ook niet op 13 of 15" laptopschermen gedaan maar op een deftig extern scherm he.Veel jobs die nu mét 2e scherm gedaan werden, werden vroeger in identieke omstandigheden zonder tweede scherm gedaan. Vaak kan het perfect, alleen is het iets comfortabeler.
Ik spreek nog over de tijd waar een 15-inch scherm een standaard CRT-scherm wasVeel van de jobs die nu mét 2 schermen gedaan werden, werden vroeger ook niet op 13 of 15" laptopschermen gedaan maar op een deftig extern scherm he.

Hoe zien ze je broek in een online meeting?Is er bij jullie een 'cameracultuur', in de zin van word je verplicht om deze op te zetten bij meetings of wordt het als raar aanzien om deze niet te gebruiken? Hoorde onlangs van wat vrienden dat dit in veel bedrijven zo is. Gelukkig is het bij ons niet zo, bij quasi al onze meetings is iemand aan het presenteren dus dan heeft het sowieso niet veel nut. Vind het wel chill om zeker in de warmere maanden met enkel een sportbroekske aan te kunnen thuiswerken.
Er wordt hier wel aangemoedigd om de camera aan te zetten tijdens meetings. Maar het is niet verplicht.Is er bij jullie een 'cameracultuur', in de zin van word je verplicht om deze op te zetten bij meetings of wordt het als raar aanzien om deze niet te gebruiken? Hoorde onlangs van wat vrienden dat dit in veel bedrijven zo is. Gelukkig is het bij ons niet zo, bij quasi al onze meetings is iemand aan het presenteren dus dan heeft het sowieso niet veel nut. Vind het wel chill om zeker in de warmere maanden met enkel een sportbroekske aan te kunnen thuiswerken.
Heb gelukkig zo'n schuivertje op m'n laptop om de camera fysiek af te dekken, kwestie van genante situaties te vermijden
Elke job die je van achter een PC doet kan je toch languit in de zetel doen? Op mijn vorig werk was ik calculator. 2 schermen waren op mijn bureau enorm handig. Thuis werkte ik op een laptop op maar 1 scherm in de zetel. Ja het is iets meer alt-tab doen en je kan geen 2 dingen makkelijk naast elkaar zien, maar ik ben thuis in mijn zetel productiever dan aan mijn bureau.Sinds thuiswerken zoveel belangrijker is geworden, is hier toch ook geïnvesteerd in meer ergonomie. Trouwens 1 van de betere aankopen: "zo'n massagekussen".
Kwartiertje op gaan zitten, en je voelt gewoon dat uw rug er terug een halve dag tegen kan.
Als je effectief productief kan zijn al liggend in de zetel, good for you, maar zou dan toch de jobinhoud eens willen weten...
Bij mijn broer is dat zo. Hij wordt er zot van. Hij heeft een nieuwe baas die meetings ook super houterig begint met geforceerde introducties en afsluit met BS zoals samen even dansen oid. Hij doet gewoon niet meer mee aan de helft van de meetingsIs er bij jullie een 'cameracultuur', in de zin van word je verplicht om deze op te zetten bij meetings of wordt het als raar aanzien om deze niet te gebruiken? Hoorde onlangs van wat vrienden dat dit in veel bedrijven zo is. Gelukkig is het bij ons niet zo, bij quasi al onze meetings is iemand aan het presenteren dus dan heeft het sowieso niet veel nut. Vind het wel chill om zeker in de warmere maanden met enkel een sportbroekske aan te kunnen thuiswerken.
Heb gelukkig zo'n schuivertje op m'n laptop om de camera fysiek af te dekken, kwestie van genante situaties te vermijden

Ik zit hier sowieso elke avond uren te typen in mijn zetel op de chat, dan kan ik even goed documenten bewerken of mails typen hé. Of een ppt ineen steken.Veel van de jobs die nu mét 2 schermen gedaan werden, werden vroeger ook niet op 13 of 15" laptopschermen gedaan maar op een deftig extern scherm he.
Mij gaat het trouwens niet om het 2e scherm hoor, maar neerliggend in de zetel is er 1 ding dat ik even efficiënt kan als wanneer ik aan een bureau zit, en dat is lezen. Vanaf je iets moet typen of interageren met de content op uw scherm, ben je imo altijd efficiënter als je op een bureau zit.
Is meer je eigen mening dan een waarheid. In een zetel tov deftig aan een bureau maakt voor mij alvast al een groot verschil.Ik vind een groot scherm i.p.v. het laptopscherm handig, dus dat sluit ik aan waardoor ik er twee heb. Persoonlijk zit ik wel liefst aan een bureau i.p.v. in de zetel, gewoon om zonder al te veel aanpassingen een toestenbord en muis op een vlak oppervlak te krijgen. En het allerbelangrijkste: om op mijn gemak te zitten, want ik werk ook soms wanneer vrouw en kind thuis zijn. Maar ik heb ook niet echt de indruk dat het originele, extra scherm dan zo'n meerwaarde heeft. Het zal er wel van afhangen wat je net doet, maar ik heb toch ook nogal de indruk dat mensen snel overdrijven. Zo heb ik een vriend die ook zogezegd niet kan werken zonder een 2de scherm, en beiden moeten uiteraard groot genoeg zijn. Die gebruikt dan enkel MS Office.
Zoals bij alle toeters en bellen (zie ook threads over wagens of huizen), leuk om te hebben, maar mensen overdrijven al eens met dat "noodzakelijk zijn".
Je gaat er al vanuit dat Netflix open staat en er gezwabberd wordt op een trackpad ipv een muisIs meer je eigen mening dan een waarheid. In een zetel tov deftig aan een bureau maakt voor mij alvast al een groot verschil.
Ook qua schermen ben ik dan zo iemand die 'overdrijft' in jouw ogen. Mijn persoonlijke mening is: werken in een zetel, dan kan je niet deftig werken. Zet u aan een tafel met een deftige muis en deftige houding. Niet wat zwabberen op een trackpad in de zetel met vaak netflix op de achtergrond op de televisie. (er zullen uiteraard mensen zijn die het wel goed kunnen maar lijkt me niet de algemene tendens te zijn)
Alleen al met een trackpad moeten werken tegenover een traditionele muis lijkt me/is dramatisch voor productiviteit in de meeste toepassingen.
Of ga je over al de knoppen 'tabben'? Laat staan het snelheidsverschil met trackpad vs muis.
Dan kan je even goed de vergelijking maken met werken in een landschapsbureau naast de printer en constant aan 't koffiemachine staan te babbelen.Ik lees van thuis regelmatig mijn mails eerst vanuit de zetel, en dan voor het serieuzere werk zal ik wel achter mijn bureau kruipen. Ik vind dat persoonlijk niet slecht om eens af te wisselen.Is meer je eigen mening dan een waarheid. In een zetel tov deftig aan een bureau maakt voor mij alvast al een groot verschil.
Ook qua schermen ben ik dan zo iemand die 'overdrijft' in jouw ogen. Mijn persoonlijke mening is: werken in een zetel, dan kan je niet deftig werken. Zet u aan een tafel met een deftige muis en deftige houding. Niet wat zwabberen op een trackpad in de zetel met vaak netflix op de achtergrond op de televisie. (er zullen uiteraard mensen zijn die het wel goed kunnen maar lijkt me niet de algemene tendens te zijn)
Alleen al met een trackpad moeten werken tegenover een traditionele muis lijkt me/is dramatisch voor productiviteit in de meeste toepassingen.
Of ga je over al de knoppen 'tabben'? Laat staan het snelheidsverschil met trackpad vs muis.
Mijn dagdagelijkse bezigheden managen met 2 schermen is dramatisch. Ik doe het met een mobiele workstation voor bepaalde taken of on the road maar waar ik elke dag mee bezig ben is het onmogelijk. Ik heb zoveel zaken die ik elk ogenblik moet opvolgen, krijg talloze dingen binnen die ik ertussen neem, tientallen tabs open in browsers, ... Is gewoon echt niet te doen. Afhankelijk van op welk bureau ik werk (thuiskantoor of de hoofdzetel) gebruik ik 4 of 6 schermen. 4 is doenbaar, met 3 ben ik al aan het tilten dan ik heel de tijd tabs moet gaan oproepen of switchen.
Het is niet omdat het voor jou niet helpt dat het voor veel mensen niet nuttig is.
Ik werk eigenlijk zelden thuis en vind dat goed voor mezelf. Ik vind dat het veel moeilijker is om vinger aan de pols te houden remote dan on site. Je bent vaker mee met dingen, schakelt sneller door iemand zijn bureau even binnen te lopen, etc ...
Ik zie sectoren waar dit zeker zijn voordelen heeft maar zeggen dat het de gouden maatstaf is, is gewoon intellectueel oneerlijk.
Ja maar hier ben ik ook zeker mee akkoord. Mails lezen lukt zeker in de zetel en ja ook met een touchpad. Echter iets serieuzer werk of actief aan een project of whatever doe je mijn inziens niet laidback in de zetel toch?Je gaat er al vanuit dat Netflix open staat en er gezwabberd wordt op een trackpad ipv een muisDan kan je even goed de vergelijking maken met werken in een landschapsbureau naast de printer en constant aan 't koffiemachine staan te babbelen.
Ik heb het al gezegd, ik haat touchpads dus ik werk gewoon met een muis in de zetel. En twee dingen tegelijk werkt totaal niet voor mij, dus no way dat ik Netflix aanzet tijdens 't werk (kijk dan 's avonds met 100% concentratie, niet terwijl ik aan 't werken ben?).
Ik heb wetenschappelijke artikels, rapporten en brochures geschreven in mijn zetelJa maar hier ben ik ook zeker mee akkoord. Mails lezen lukt zeker in de zetel en ja ook met een touchpad. Echter iets serieuzer werk of actief aan een project of whatever doe je mijn inziens niet laidback in de zetel toch?
Als je dat zo zou kunnen, zoveel te beter I guess. En die Netflix geldt natuurlijk niet voor iedereen maar ik kan moeilijk geloven dat je echt topwerk verricht achterover zittend in een comfy zetel.