Muñoz
Well-known member
1) Taalleerkrachten zeggen dat. Moet ik serieus studies beginnen op te zoeken die stellen dat je beter in een taal bent als je er meer en sneller aan wordt blootgesteld? Moet ik straks ook studies opzoeken die zeggen dat water nat is ?
Dat water nat is is een feit. Dat de kennis van het Engels achteruit gaat "omdat taalleerkrachten" dat zeggen is geen wetenschap. Het kan zijn dat het Engels bij sommige delen van de populatie minder is, maar bij de algemene bevolking? Mhmm, press doubt.
2) Geromantiseerd beeld? Heb jij jongeren al eens Engels horen spreken?
Ik kom wrs véél meer in contact met andere jongeren dan jij, dus ja ik heb er al veel Engels horen spreken en de gemiddelde jongere spreekt imo toch beter Engels dan de gemiddelde oudere/mens van "middelbare" leeftijd.
Opnieuw, omdat er wat taalleerkrachten wat ervaringen vanuit uit hun eigen klasje delen wil niet zeggen dat het in het algemeen waar is eh. Er zijn ook virologen die zeiden dat covid een hoestje was en dat het allemaal overdreven was. Omdat je een wetenschapper bent wil nog niet zeggen dat alles wat je zegt een ge-triple-checkt feit is eh. Enfin, dat is het laatste wat ik zeg, want dit is een waardeloze thread voor en door de "in mijne tijd wast ni waar geweest EH"-generatie.
Laatst bewerkt:

Pobody's nerfect.