Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ja versta mij niet verkeerd natuurlijk wil ik dat ook. Maar kijk eens naar de kaart van proximus met het gedekte gebied en de geplande uitbreidingen. Dan kan je alleen maar concluderen dat wie in een modaal Vlaams dorp woont de eerste 15 jaar niet moet denken aan glas. Of je moet geluk hebben dat een projectontwikkelaar een eigen aansluiting krijgt en dan kan je misschien gaan onderhandelen mits een fixe oplage.
Ja tuurlijk... maar is ook een beetje logisch hé. Voor x miljoen huishoudens over gans belgië glasvezel gaan voorzien... dat is geen klein werk hé. Dat neemt wel iets of wat tijd in beslag en een enorme hoeveelheid kabels.

Waarmee ze gaan proberen om 3.4 miljoen woningen tegen 2026 aangesloten te hebben. Dus 5 jaar vanaf nu. Dat is grofweg 680k woningen per jaar. Inclusief het versterken van de volledige backend hé. Voor de professionele markt, leveren ze eigenlijk al fiber to the building aan. Dus dat is niets nieuws... Maar het blijft een serieuze inspanning.

Maar ge moet dat toch niet bestellen? Ge wandelt gewoon een Telenet center binnen en ruilt daar on the fly een om.
Ah waar staat die info? Op mijn telenet staat wel degelijk dat je die moet bestellen?
Zal dit weekeinde dan eens naar de telenet center gaan (en daar weer een halfuur aanschuiven om te horen dat je de helpdesk moet bellen).

Ah waar staat die info? Op mijn telenet staat wel degelijk dat je die moet bestellen?
Zal dit weekeinde dan eens naar de telenet center gaan (en daar weer een halfuur aanschuiven om te horen dat je de helpdesk moet bellen).

Ik had na mijn upgrade geen volledige snelheid, maar ik had geen 3.1 modem. Ik heb dat via hun Twitter gevraagd en daar hebben ze mij gezegd dat ik gewoon naar een Telenet center kon. Op 5 minuten was ik daar binnen en buiten met een nieuwe modem en hadden ze die voor mij al geactiveerd.

Laatst bewerkt:
Vandaag het foldertje in de bus gehad van fiberklaar.be.
Tijdens de introductieperiode kan je blijkbaar gratis aansluiten. "Inwoners die tijdens de campagne intekenen op het aanbod van de telecomoperatoren krijgen de fiberaansluiting ter waarde van 495 euro volledig gratis."
Die providers zijn proximus, edpnet, en nog 2 waar ik nog nooit van gehoord heb.
Ik zit bij telenet voor alles: tv, internet en 5 gsm-nummers, ik ben dus niet van plan om dat allemaal over te schakelen.

Hoort bij oneup een nieuwe inbox? Niet dat ik 2 keer op moet voor modem en tvbox
Neen. Uw bestaande digibox kan je daar perfect blijven gebruiken. Je moet je modem trouwens ook alleen maar omruilen als dat nodig zou zijn (bvb als je een ouder model hebt).

Zijn er hier nog die enkel en alleen internet hebben en geprobeerd hebben om Flow TV te bestellen?

Een aantal weken geleden geprobeerd om dit telefonisch te bestellen. Eerst werd er uiteraard een aantal keer geprobeerd om mij zo'n One (Up) en andere packs, decoders, etc aan te smeren. Telkens moest ik uitleggen dat ik dat niet nodig had. Gewoon mijn internet behouden en toegang activeren voor die streaming app. Heeft zo ongeveer een uur geduurd en ben 3 keer voor 10-15 minuten on hold gezet (want ze moest iets "nakijken"). De laatste keer toen ik terug van wacht kwam, kon ze mij zogezegd niet meer horen en besloot ze maar gewoon af te leggen. Uiteraard heeft ze me niet teruggebeld :sop:

Eventjes laten bezinken. Nu maandagochtend maar eens geprobeerd via de website. Je kan dat spel dus niet apart bestellen, dat moet samen met internet (exact hetgeen ik al heb). Dus toch maar bestelling geplaatst. Daarna bevestiging via mail van mijn bestelling. So far so good. Dan gisteren namiddag een factuur voor die TV Flow in mijn mailbox. En daarbij stond dan plots een eenmalige kost van €69(!) voor een CI+ module. Waarom? God mag het weten :unsure: Wordt nergens tijdens het bestelproces met een woord over gerept en WHY THE FUCK zou ik dat nodig hebben voor een streaming app? Maar goed, ik blijf momenteel nog rustig afwachten. Dan vannacht nog een mail met daarin informatie hoe ik mijn WIGO moet gebruiken. WHY? Dat is toch zo'n oud pack dat niet meer aangeboden wordt? En ik heb toch geen WIGO besteld?

We zijn nu 36u later en nog steeds geen activatie voor die TV Flow. Ik veronderstel dat dit dus niet geautomatiseerd is en er iemand een vinkje bij mijn naam moet zetten dat ik op die app mag inloggen?

Waarom moet dat toch altijd zo'n gedoe zijn bij Telenet als je ook maar iets administratiefs wil doen? Ben daar nu denk ik 25 jaar klant ondertussen en dat is nog geen haar verbeterd.
Had ondertussen dus niks meer gehoord van mijn online bestelling. Dan gisterenavond maar eens even binnengesprongen in de Telenet winkel. De lieve dame heeft dat daar op 5 minuten voor mij gefixed.

Dus nota aan mezelf: Niet meer bellen naar 015666666 (de duivel) of online iets proberen. Gewoon ff langsgaan bij mijn nieuwe vriendin.

Voor de rest, de TV Flow app ziet er zeer goed uit. Werkt intuïtief en beeldkwaliteit is heel goed (getest op recente iPad en 4K AndroidTV).

Voor de rest, de TV Flow app ziet er zeer goed uit. Werkt intuïtief en beeldkwaliteit is heel goed (getest op recente iPad en 4K AndroidTV).

Is daar eigenlijk nog een 'activatiekost' bij ofzo? Zag op fb iemand passeren die daarover kloeg.

Is daar eigenlijk nog een 'activatiekost' bij ofzo? Zag op fb iemand passeren die daarover kloeg.
Ze kwamen achteraf plots af met die aankoop van een CI+ module. Maar die van de Telenet shop zei dat dit gewoon geschrapt wordt (want je hebt dit uiteraard niet nodig voor een streamingdienst, was een soort van bug in het bestelproces of zo).

Dus uiteindelijk geen extra kost, gewoon maandelijks de €9.5 aftikken.

Direct contact in die Telenet shops werkt wel goed voor problemen op te lossen eigenlijk. Hier in Leuven werkt daar een gast met een wrééd lange arm in Mechelen precies.

Wij hadden hier een bizar storingsprobleem op enkele zenders terwijl andere ok waren

Ik heb toen alles op voorhand al gedaan (decoder reset enzo) maar moest toegeven dat mijn coaxen slecht liggen (recht ondermijn elektrische kast) en dat die storing dus frequentiekoppeling kon zijn. In dat geval is het dus mijn schuld en moet ik in principe voor de technieker betalen.

Hij heeft dan de technieker gestuurd en die heeft ontdekt dat in de pyloon op straat nog een filterkapje op mijn kabel zat bovenaan. Kapje eraf en probleem opgelost. Ik heb daar een Tegoedkoming voor gekregen op de factuur dankzij die mens in Leuven.

Al bij al loont fysiek contact toch nog

Misschien een totale newbie vraag:
Maar de only-data sim card die je bij Telenet kan krijgen, kan je toch gewoon ook in een smartphone stoppen om bijvoorbeeld Spotify of Tidal te streamen?
Of hebben smartphones een verificatie dat je een connectie moet hebben met een mobiel telefoonnetwerk?

Alright, ik ben Orange kotsbeu, zijn er momenteel interessante promo's bij Telenet?

Heb gewoon (basic) internet nodig. Enig idee om die installatiekost t.b.v. 50 EUR te omzeilen?
Geen idee waar je klant bent met je mobiele abo, maar als je Telenet One neemt krijg je onbeperkt/FUP internet en 1 mobiel nummer met 40GB datalimiet voor 66 euro. Activatie is gratis.

Die One-formules zijn toch wel interessant, imo.

Zitten nu bij Telenet voor digitale TV en internet en mobiel nog bij Proximus.
Bij Proximus beperking op 2u bellen/maand en 2GB/maand.

Als ik nu overzet naar Telenet betaal ik hetzelfde, kan ik onbeperkt bellen en 40GB/maand mobiel.

Alleen moet je dan het Telenet/base netwerk gebruiken en dat is misschien een argument om toch even bij Proximus te blijven...

Wat is de beste formule voor onbeperkt internet + telefonie vaste lijn + digitale TV?
Mobiel is niet nodig aangezien het hier voor de oude garde is.
Extreem snelle verbinding eigenlijk ook niet aangezien de toestellen hier aangesloten zijn op een oude router van 100 Mbps. :p

Verder hebben ze ook nog recht op sociaal tarief.
Momenteel is dit zo'n 6-7 euro, bij ONE(up)/WIGO/YUGO ALL-IN is dit 11,50 als ik correct ben?

Kan dit eventueel goedkoper?

Terug
Bovenaan