Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Na meer als 2 maanden zijn ze er bij telent nog altijd niet in geslaagd om mijn verhuis deftig in orde te krijgen.
Vandaag dan maar een klacht ingediend bij de ombudsdienst... Hopelijk lukt het zo wel.
Premium prijs, gene service... Spijtig genoeg ben ik gedoemd om bij hun te gaan.

Vorig jaar kreeg ik een mail met de vraag of ik de nieuwe wifi 360° pods wou uittesten.Ik heb dat gedaan,en tot vorige maand moest ik daar niets voor betalen.Vandaag mijn nieuwe aanrekening gekregen en plotseling moet ik 3€ per maand betalen voor de pods te huren.

Kheb het ongeveer gehad met telenet. Internet valt soms gewoon weg, trage snelheden etc. Klantendienst : "oh dat is spijtig om te horen, geef ons klantnummer en we helpen je verder". Voor de 35e keer modem heropstarten, zelfde verhaaltje etc.
Fuck this

Wat raden jullie aan (gewoon internet gebruikt & tv, geen gsm) op fiber ?

Telefoontje van Telenet Business dat we zeker moeten gebruik maken van hun nieuwe "always online" dienst.
Zonder verpinken geweigerd daar wij nog een klassieke modem hebben en dus onze eigen router (en meer dan 1 IP adres 😁 ) en ik niet van plan ben om hun all-in-one router te plaatsen omdat ze dat nieuw model met sim-kaart daarvoor nodig hebben.

Zegt die (vriendelijke) jufrouw aan de telefoon;

Ah is dat met een simkaart? ik vroeg mij altijd af hoe dat kon

Shiiiiit zeg.

Na meer als 2 maanden zijn ze er bij telent nog altijd niet in geslaagd om mijn verhuis deftig in orde te krijgen.
Vandaag dan maar een klacht ingediend bij de ombudsdienst... Hopelijk lukt het zo wel.
Premium prijs, gene service... Spijtig genoeg ben ik gedoemd om bij hun te gaan.
Ga naar Orange? Wij zijn alvast content.

Nog mensen met telenet die geen 4G op smartphone hebben sinds donderdag?
Mijn vriendin zit alvast met hetzelfde probleem.

Telewerken is wel fun, zo via teams bij bijna elk gesprek 2 a 3 seconden die wegvallen, heel leuk als ge zo moet bellen, keer op keer gewoon...

En de app via google chromecast is ook van den hond zen botten. Elke keer dat ik dat ding opstart moet ik mijne gsm bij de hand hebben, elke keer authentificeren met die QR code. Was normaal gezien 2 a 3 keer per maand, max...

Telewerken is wel fun, zo via teams bij bijna elk gesprek 2 a 3 seconden die wegvallen, heel leuk als ge zo moet bellen, keer op keer gewoon...

En de app via google chromecast is ook van den hond zen botten. Elke keer dat ik dat ding opstart moet ik mijne gsm bij de hand hebben, elke keer authentificeren met die QR code. Was normaal gezien 2 a 3 keer per maand, max...
Uit nieuwsgierigheid: werkt gij enkel met hun wireless modem of hebt ge nog andere attributen zoals powerlines of mesh-wifi?

Uit nieuwsgierigheid: werkt gij enkel met hun wireless modem of hebt ge nog andere attributen zoals powerlines of mesh-wifi?
Heb een UDM, originele (unifi) en een AC pro in huis, met beiden heb ik 1 (unifi) netwerk gemaakt. Telenet heeft voor de TV internet te geven een powerline meegegeven, aangezien die niet achter de router mag zitten. Deze powerline is ook het telenet netwerk aan het uitzenden, alhoewel ik al - tig keer aan hun gevraagd had om de wifi daarop uit te schakelen... Maar deze is dus aan het uitzenden boven, daar waar ik telewerk, en staat in dezelfde ruimte als de dream machine.

Met mijn laptop van het werk ben ik dus in principe verbonden met het unifi netwerk, al durf ik mij soms wel eens op dat telenet netwerk zetten, aangezien de signalen nogal wat drops vertonen (op de beide netwerken) wanneer ik bv. aan het bellen ben meestal. Maar als 1 netwerk slecht gaat, de andere meestal ook. Ligt dit dan aan telenet, ik denk van wel, maar ben uiteraard geen expert.

Het is gewoon niet stabiel, beide netwerken dus niet... Het netwerk aan de modem in de kelder is niks aan het uitzenden, die staat wel volledig af op vraag van ons. (die bemoeide zich nogal met de AC pro op het gelijkvloers...

Soit, het is een netwerk dat echt stabiel was, zeer lange tijd, maar nu precies pakje minder.

Enige ding dat er was soms bij de overschakeling van boven naar beneden, of omgekeerd, sprong ie van het ene AP over naar het andere wanneer je rond loopt

Tenzij moet ik eens inloggen op mijn unifi netwerk, en kijken of er daar een probleem te detecteren valt... Daar wordt in principe het verkeer bijgehouden

Heb een UDM, originele (unifi) en een AC pro in huis, met beiden heb ik 1 (unifi) netwerk gemaakt. Telenet heeft voor de TV internet te geven een powerline meegegeven, aangezien die niet achter de router mag zitten. Deze powerline is ook het telenet netwerk aan het uitzenden, alhoewel ik al - tig keer aan hun gevraagd had om de wifi daarop uit te schakelen... Maar deze is dus aan het uitzenden boven, daar waar ik telewerk, en staat in dezelfde ruimte als de dream machine.

Met mijn laptop van het werk ben ik dus in principe verbonden met het unifi netwerk, al durf ik mij soms wel eens op dat telenet netwerk zetten, aangezien de signalen nogal wat drops vertonen (op de beide netwerken) wanneer ik bv. aan het bellen ben meestal. Maar als 1 netwerk slecht gaat, de andere meestal ook. Ligt dit dan aan telenet, ik denk van wel, maar ben uiteraard geen expert.

Het is gewoon niet stabiel, beide netwerken dus niet... Het netwerk aan de modem in de kelder is niks aan het uitzenden, die staat wel volledig af op vraag van ons. (die bemoeide zich nogal met de AC pro op het gelijkvloers...

Soit, het is een netwerk dat echt stabiel was, zeer lange tijd, maar nu precies pakje minder.

Enige ding dat er was soms bij de overschakeling van boven naar beneden, of omgekeerd, sprong ie van het ene AP over naar het andere wanneer je rond loopt

Tenzij moet ik eens inloggen op mijn unifi netwerk, en kijken of er daar een probleem te detecteren valt... Daar wordt in principe het verkeer bijgehouden
Als je de TV Box in huis haalt (in plaats van de digicorder) heb je geen powerline meer nodig. De TV Box mag wel achter je router zitten en kan zowel bekabeld als via wifi connecteren.

Als je de TV Box in huis haalt (in plaats van de digicorder) heb je geen powerline meer nodig. De TV Box mag wel achter je router zitten en kan zowel bekabeld als via wifi connecteren.
Ah echt? Dan kan ik hem in de usw flex mini switch (ook van unifi) steken en kan de powerline er van tussen gehaald worden, aangezien we die tv box hebben. Maar dit zal dat ander probleem niet oplossen vrees ik

Ah echt? Dan kan ik hem in de usw flex mini switch (ook van unifi) steken en kan de powerline er van tussen gehaald worden, aangezien we die tv box hebben. Maar dit zal dat ander probleem niet oplossen vrees ik
Powerline er van tussen en uw wifi op uw modem gewoon uitschakelen? Dat kan je zelf op Mijn Telenet.

Powerline er van tussen en uw wifi op uw modem gewoon uitschakelen? Dat kan je zelf op Mijn Telenet.
Dat weet ik, maar nog niet gekeken daar, had het al een paar keer gevraagd aan de telefoon. Maar modem was al in orde, dus nu zal de box ook bedraad zijn via mijn thuisnetwerk ...

@Ruigen Das wifi van de powerline uitschakelen via Mijn Telenet wist je dus al. Heeft uw Ubiquiti netwerk een verschillende SSID dan dit van de telenet wifi-powerline?

Ik heb ook vaak moeten klooien met mijn netwerk bij thuiswerken toen ik omschakelde naar een mesh-systeem. Niet dat mesh-wifi zelf slecht werkt, maar in mijn geval had ik blijkbaar "teveel verschillende schakels/elementen" (lees: switches / powerlines) waardoor die verbinding constant een halve seconde kon wegvallen en dat vloekt natuurlijk enorm met VOIP-calls en dergelijke.

Uiteindelijk had ik gezorgd dat er geen extra switches/powerlines in men netwerk nodig waren. Gewoon de telenet(nu Orange)modem -> basis-station meshkit en van hieruit met utp rechtreeks naar de satelieten. Werklaptopje vlakbij de satelliet en alle problemen verholpen.

Soit, uw situatie is anders. Uw wifi-setup kost beduidend meer dan mijn orbi-kit, dus als ge geen drops hebt in uw telenet signaal of modem-issues zou ge echt niet zoveel problemen mogen hebben.

Dit probleem is daar nog maar sinds een maand of 2. Ervoor geen enkel probleem met signaal drops, werkte al zeer lang gewoon goed. Heb gelijk gebeld naar telenet en ze wouden een technieker langssturen, om wat zaken uit te sluiten. Ik laat tot dan alles hoe het is. Is hij van mening dat het daaraan ligt kan het er nog vantussen gelaten worden.

En 1 ssid met zelfde netwerknaam uiteraard voor mijn thuisnetwerk.

Telenet heeft zijn eigen naam

Laatst bewerkt:
ik ga een draadje openen in het software/internet gedeelte. Telenet is dus langsgeweest en er waren geen problemen van aan de straat tot naar binnen. De technieker was zo vriendelijk om de nieuwste (witte) modem te installeren, de versie zonder wifi, opdat we geen technieker moesten betalen. Ik begin dus te vermoeden dat er toch een probleem kan zijn bij het netwerk dat we hebben, en dus wss niet door telenet zelf. ik heb via wifi-man app wat speedtests gedaan en gaat van 286 mbps naar drops tot minder dan 30 mbps.

Dus mea culpa (denken we toch) dat het probleem aan ons ligt en dus niet aan telenet...

ik vermoed dat de antivirus ermee kan te zien hebben, maar dat zal wel blijken na wat onderzoek...

Ik ben eigenlijk best wel content van Telenet.
Ook die hoge prijzen die ik soms lees, verschiet ik nu toch wel van.

Zit al 7 jaar bij hen, indertijd was het 55 euro, ondertussen nu 66 euro denk ik (internet, vaste lijn, digitale tv zonder digibox maar met CIplus module).

Als de modem eens kapot was, waren ze er 2 dagen later al met een nieuwe.

Nu, als ooit die CI plus module zou komen te stoppen, ga ik ook wel op zoek naar alternatieven. Maar voor mensen als wij die nooit iets opnemen, is dit wel een handig alterantief.

wat een verschrikkelijke nest is die Telenet webmail geworden..
zit al een jaar of bij Gmail maar ik heb wel nog een rule ingesteld op mijn Telenet mailadres om alles te forwarden naar mijn Gmail. Intussen krijg ik quasi geen mails meer binnen van mijn oud Telenet emailadres. Maar kwou eens opnieuw inloggen op mijn oude Telenet webmail maar ik geraakte daar niet meer binnen.
Moest blijkbaar een aparte login aanmaken of zoiets want je zogezegd enkel nog met emailadres inloggen, ik had dat al eens gedaan maar ik kon er niet meer mee inloggen.
Dan paswoord vergeten gedaan maar dat werkte ook niet (reset link kwam pas een uur later toe ipv binnen enkele seconden), dan via mijntelenet ook nog vanalles geprobeerd, kreeg daar nog paar errorcodes op de koop toe :wallbash:
Na een uur proberen dacht ik, wat als ik nu eens inlog met mijn allereerste Telenet login die ik kreeg bij aansluiting een goeie 20 jaar geleden.
Dat was zoiets als een 'a123456' nummer, en dat lukte wél nog warempel :wallbash:

Terug
Bovenaan