Heb een UDM, originele (unifi) en een AC pro in huis, met beiden heb ik 1 (unifi) netwerk gemaakt. Telenet heeft voor de TV internet te geven een powerline meegegeven, aangezien die niet achter de router mag zitten. Deze powerline is ook het telenet netwerk aan het uitzenden, alhoewel ik al - tig keer aan hun gevraagd had om de wifi daarop uit te schakelen... Maar deze is dus aan het uitzenden boven, daar waar ik telewerk, en staat in dezelfde ruimte als de dream machine.
Met mijn laptop van het werk ben ik dus in principe verbonden met het unifi netwerk, al durf ik mij soms wel eens op dat telenet netwerk zetten, aangezien de signalen nogal wat drops vertonen (op de beide netwerken) wanneer ik bv. aan het bellen ben meestal. Maar als 1 netwerk slecht gaat, de andere meestal ook. Ligt dit dan aan telenet, ik denk van wel, maar ben uiteraard geen expert.
Het is gewoon niet stabiel, beide netwerken dus niet... Het netwerk aan de modem in de kelder is niks aan het uitzenden, die staat wel volledig af op vraag van ons. (die bemoeide zich nogal met de AC pro op het gelijkvloers...
Soit, het is een netwerk dat echt stabiel was, zeer lange tijd, maar nu precies pakje minder.
Enige ding dat er was soms bij de overschakeling van boven naar beneden, of omgekeerd, sprong ie van het ene AP over naar het andere wanneer je rond loopt
Tenzij moet ik eens inloggen op mijn unifi netwerk, en kijken of er daar een probleem te detecteren valt... Daar wordt in principe het verkeer bijgehouden