Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

De vroeger zo gereputeerde en stabiele telecom speler verliest serieus veel van zijn pluimen...

Toen ik overlaatst inbelde bij Telenet stelde ik de vraag waarom ik een uur aan de lijn moest hangen, blijkbaar is meer dan de helft momenteel bezig met een cursus te volgen, en zouden de wachttijden binnen maximaal een maand vanzelf verleden tijd moeten zijn. Hebben ze dan geen besef dat ze eerst alles moeten inzetten op het feit dat hun systeem niet draait?

Bij ons had ik ingebeld omdat het systeem soms gewoon uitviel, en oplossing daarvoor is dat we telkens de modem even zonder stroom moesten zetten, daarna draaide het terug normaal. Ik was daar uiteraard niet tevreden mee, echt niet handig als je aan het telewerken bent. Oplossing die ze hebben toegepast is het verdeelsysteem buiten in de straat (met welke gezinnen je een connectie deelt, ken er zelf niet veel van hoor) op een vast punt te zetten. Ok geen disconnects voorlopig, maar nu werkt de coax niet meer. Ons tvtje in de keuken kan dus geen tv via coax afspelen. Al een sjans dat onze decoders tv boxen zijn, en dat ene tv tje een smart tv is waarbij je via de telenet app kan kijken (werkt allemaal met een internet verbinding) want anders zaten wij dus gewoon zonder tv...

Ik wil maar zeggen, fix your shit man...

DSLxLgxWp8.webp

Serieuze werkzaamheden aan de gang in de Telenet app precies!

Darwin heeft precies geen gevolgen voor onze betalingen he, net mijn aanrekening gehad voor deze maand, zoals altijd rond deze datum :biglaugh:

Ik was aan het zien om misschien Telenet Flow te nemen omdat ik toch amper gewoon tv kijk (als in niet aan het streamen), maar klopt het dat dit maar een tweetal euro goedkoper is? Lijkt me precies zo gek.

All-Internet + Telenet TV flow
Onbeperkt internet + 14 tv zenders via app = 67,60 p/m

All-Internet + Telenet TV Iconic
Onbeperkt internet + 93 zenders via tv box = 70 p/m

Voor een prijsverschil waarmee je nog net een brood koopt kan ik dan even goed de standaard tv box doen? Voor 2 euro goedkoper is het het precies niet waard om met een app veel minder zenders te streamen. Of zie ik ergens de prijzen verkeerd? Ik had toch verwacht dat 14 zenders streamen een stuk voordeliger ging zijn dan het standaard aanbod.

Ik was aan het zien om misschien Telenet Flow te nemen omdat ik toch amper gewoon tv kijk (als in niet aan het streamen), maar klopt het dat dit maar een tweetal euro goedkoper is? Lijkt me precies zo gek.

All-Internet + Telenet TV flow
Onbeperkt internet + 14 tv zenders via app = 67,60 p/m

All-Internet + Telenet TV Iconic
Onbeperkt internet + 93 zenders via tv box = 70 p/m

Voor een prijsverschil waarmee je nog net een brood koopt kan ik dan even goed de standaard tv box doen? Voor 2 euro goedkoper is het het precies niet waard om met een app veel minder zenders te streamen. Of zie ik ergens de prijzen verkeerd? Ik had toch verwacht dat 14 zenders streamen een stuk voordeliger ging zijn dan het standaard aanbod.
De tv vlaanderen app is misschien een beter alternatief? Je kan die 30d gratis uitproberen.

Hier was met one het verschil tussen tv iconic en flow 10 euro.

Met de komst van de goplay app en het feit dat we nooit live kijken. Werd flow ook opgezegd. Die app werkte niet goed. Elke dag bijna opnieuw inloggen.

Ze hebben nu van fibernet hier ne blauwe kabel binnen getrokken. Iemand die weet hoe lang het duurt eer ik kan overstappen naar die fiber? Ze zijn hier namelijk nog overal int stad aan het graven voor alle huizen te voorzien. Zou zo snel mogelijk af willen van telenet eigenlijk met hun belachelijke prijzen.

Ze hebben nu van fibernet hier ne blauwe kabel binnen getrokken. Iemand die weet hoe lang het duurt eer ik kan overstappen naar die fiber? Ze zijn hier namelijk nog overal int stad aan het graven voor alle huizen te voorzien. Zou zo snel mogelijk af willen van telenet eigenlijk met hun belachelijke prijzen.
Hier zijn ze ook al komen kijken omdat we in de gemeente de fiber aansluiting gratis kunnen krijgen.
Maar ze zijn nog niet begonnen met de kabels binnen te trekken.
En in de uitleg stond dat je dan contact moet opnemen met de ISP nadat de fiber aansluiting klaar ligt.
Staat toch zo in de brochure die ik kreeg.

Maar ge beseft toch dat zo een fiber abbo minstens even duur zal zijn he? :)

Link met pijzen aangepast ondertussen, ik had de link voor bedrijven geplaatst.

Wel momenteel ook actie waar je 2 maand gratis abbo krijgt:

Normaal dus +- 87 euro/maand, met nu een actie +-77 euro. (internet+tv+mobile)
En in de kleine lettertjes staat dat die prijzen binnenkort ook 3 euro stijgen.
Dus zonder die actie en met die 3 euro erbij zal je aan dezelfde belachelijke prijzen zitten als het snelste telenet abbo.
Maar dan wel met nog sneller internet, dat wel.

En ook op de website:

fiber.jpg

Laatst bewerkt:
Het is op de zaak, maar dan nog. Betalen nu €150 voor ne Klik!! (wel met 2 gsm abonnementen er bij).

De kabel ligt al binnen maar die 'fibercontactdoos' is er nog niet.

Het is op de zaak, maar dan nog. Betalen nu €150 voor ne Klik!! (wel met 2 gsm abonnementen er bij).

De kabel ligt al binnen maar die 'fibercontactdoos' is er nog niet.
Voor de zaak is ook duurder hoor dan de link die ik net post voor particulieren :)
En geen acties of gratis installaties, noch tv of gsm denk ik zo op het eerste zicht.

Dus veel profeit ga je er toch niet uithalen als het enkel voor de financiele overweging is imo.

Iemand die weet of je meerdere telefoons kan aankopen via telenet, aan die goedkopere tarieven (ik zou ene willen voor zowel ik als mijn vriendin),
maar we hebben maar 1 telenet (thuis)abonnement.

En dat is niet gekoppeld aan gsm abonnementen toch, hoop ik?

Ik denk dat je 5 toestellen kan aankopen, daarbij loopt dan die periode dat het voordeel loopt (in het geval je geen klant meer bij hun zou zijn moet je dan die restwaarde terugbetalen) buiten dat geen beperking denk ik, ik dacht dat die periode 2 jaar was (verbeter mij indien niet juist).

Eenmaal die 2 jaar afgelopen voor een toestel heb je weer een extra mogelijke aankoop ter beschikking

Tl dr: 5 dus, tenzij het zou veranderd geweest zijn

En kijk (online) ook even na of je het nergens goedkoper kan vinden. Vroeger eens naar gekeken maar het was nog duurder vergeleken met enkele andere plaatsten.

Terug
Bovenaan