Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik wil van abo internet + dig tv overschakelen naar alleen internet omdat we nooit meer dig tv kijken. Is er een manier om via Mijn Telenet de optie digitale tv te verwijderen of moet ik een nieuw abonnement aangaan voor alleen internet en dan het vorige abo stopzetten? Ik vermoed dat de modem dan gewoon kan blijven hangen voor internet? Merci.

Ik wil van abo internet + dig tv overschakelen naar alleen internet omdat we nooit meer dig tv kijken. Is er een manier om via Mijn Telenet de optie digitale tv te verwijderen of moet ik een nieuw abonnement aangaan voor alleen internet en dan het vorige abo stopzetten? Ik vermoed dat de modem dan gewoon kan blijven hangen voor internet? Merci.
Best bellen met hun klantendienst. Via de website kan je enkel producten bijnemen of nieuwe bundels nemen. Gewoon de opzegdienst pakken in het keuzemenu en verduidelijken dat je enkel het internet wilt behouden.

Op het icoontje van Telenet TV flow staat 'wordt stopgezet'. Wat zitten googlen en blijkbaar worden een paar apps stopgezet en zal iedereen binnekort de Telenet TV app moeten gebruiken.
Gisteren die app geïnstalleerd en een aflevering van een programma gekeken. Ge kunt nu niet meer doorspoelen tijdens de reclameblokken. Hoe belachelijk.

Daar ga ik echt geen 10 euro per maand meer voor blijven betalen. Dan installeer ik wel de gratis apps van alle zenders op mijn tv.

Charmant artikel op hln van het reilen en zeilen bij Telenet, gezien door de medewerkers zelf.

Wat vroeger de beste provider was is nu een tanende ster geworden.

Waar blijft die proximus fiber hier in t straat :unsure:

Charmant artikel op hln van het reilen en zeilen bij Telenet, gezien door de medewerkers zelf.

Wat vroeger de beste provider was is nu een tanende ster geworden.

Waar blijft die proximus fiber hier in t straat :unsure:
Kan je de grote lijnen hier even plaatsen? Tis betalend artikel.

Grote lijnen? Dat het personeel vroeger fier was op hun werkgever, en men nu haast beschaamd is hoe het er loopt. Service steil achteruit, nieuwe software (sinds november 2022) die op geen botten trekt. In een enkel geval zelf installateur de baan op sturen met een 'nieuwe' 9jaar oude decoder, of modem, weet het niet meer exact. Bejaarden 2 maanden zonder televisie laten, waarbij de installateur uit wanhoop naar proximus belt om hen alsnog ergens te kunnen aansluiten. Sommige dingen niet kunnen nagaan en corrigeren bij de installatie, omdat het technisch op zijn gat ligt...

Tl, dr:

Het loopt er slechter dan vierkant.

Ik hoop dat je nu een idee hebt van het artikel?

Mijn ouders hebben een brief van telenet gekregen dat ze 6,08 euro terug krijgen.
Maar er staat niks bij vermeld wat de reden daarvan zou zijn??
Mijne pa vind het verdacht, maar het bedrag zou gewoon bij het volgende factuur afgetrokken worden. Alleen wanneer je geen facturen meer verwacht, dus geen contract meer zou hebben bij telenet, dan vragen ze op je rekeningnummer door te geven.

Mijn ouders hebben een brief van telenet gekregen dat ze 6,08 euro terug krijgen.
Maar er staat niks bij vermeld wat de reden daarvan zou zijn??
Mijne pa vind het verdacht, maar het bedrag zou gewoon bij het volgende factuur afgetrokken worden. Alleen wanneer je geen facturen meer verwacht, dus geen contract meer zou hebben bij telenet, dan vragen ze op je rekeningnummer door te geven.
Begin juni gaan de nieuwe verhoogde tarieven in voege. Wellicht afsluiting van de huidige lopende periode (en het was geen volle maand of zo). En indien je geen klant meer bent ondertussen lijkt het me logisch dat ze je rekening nummer vragen waarop ze het saldo kunnen terugstorten. Er is hierover trouwens een mailing geweest een aantal weken geleden.

Dat ruikt naar scam.
En waarom? Wanneer je nog klant bent moet je geen gegevens doorsturen, dus ze kunnen je dan toch niks maken?
Begin juni gaan de nieuwe verhoogde tarieven in voege. Wellicht afsluiting van de huidige lopende periode (en het was geen volle maand of zo). En indien je geen klant meer bent ondertussen lijkt het me logisch dat ze je rekening nummer vragen waarop ze het saldo kunnen terugstorten. Er is hierover trouwens een mailing geweest een aantal weken geleden.
Mijn ouders hebben alleen een abonnement voor televisie, enkel het "compacte signaal" (vroeger analoog), dat is slechts 1 keer per jaar een afrekening en dan staat daar normaal gezien op zoveel maanden tegen dat tarief en zoveel maanden tegen dat tarief.

Telenet maakt toch deel uit van DPG?
Opmerkelijk dat HLN dan een artikel plaatst met alternatieven...

Telenet maakt toch deel uit van DPG?
Opmerkelijk dat HLN dan een artikel plaatst met alternatieven...

DPG = HLN, VTM, ...

Telenet = Woestijnvis + SBS, dus zenders zoals Play4 en andere media.

Ander vraag: verdwijnen er soms ook gsm-masten? Ik merk dat hier de ontvangst thuis de laatste tijd verminderd lijkt. Afhankelijk van waar ik zit maar 1 of 2 streepjes 4G soms, terwijl dit vroeger meestal toch op volle sterkte was. Terwijl er aan onze situatie dus niks veranderd is, is de ontvangst wel afgenomen. Op zich wérkt alles wel nog, het is dus geen storing waarbij bellen/internetten gewoon niét mogelijk is. Is er een manier om ergens te checken wat dit zou kunnen veroorzaken of wat er langs Telenetzijde gewijzigd kan zijn?

60 euro voor 150 giga vast internet aan 100 mbps. Al jaren die formule.

Toch maar eens herbekijken. Ik zou eventueel m'n smartphone er mee insteken. Voor een 10 euro meer zou ik dan onbeperkt internet hebben aan 250 mbps en ook onbeperkt op m'n mobiel abo. Nu heb ik 3 gig bij Proximus waar ik maandelijks over ga.

Weet toevallig iemand of een oude defecte digicorder nog kan ingeruild worden voor een andere (nieuwe?) digicorder?
Of krijg je automatisch een tv-box?

Weet toevallig iemand of een oude defecte digicorder nog kan ingeruild worden voor een andere (nieuwe?) digicorder?
Of krijg je automatisch een tv-box?
Ik vermoed van niet als ge die zelf hebt gekocht, maar je zal het moeten navragen.

Ik vraag me zelf ook af of je een box kan kopen... Ik denk alleen maar huren?

Terug
Bovenaan