Ik heb nog 12000 fr betaald voor de aansluiting dus ook een vroege klant en heb altijd 2 van die kastjes gehad .
Nu bij mijn moeder staat daar maar 1 kastje zo een zwart vierkant geval maar die installatie is recenter .

“
Toen die technieker hier binnen kwam had hem een schema op zijne pc staan waar dus 2 kastjes opstonden e,n waarvan er eentje een rood kruis had en die moest hem dus komen vervangen .
Heb wel al een nieuwe versterker tegen de muur hangen nu (waar ze een coax splitten met zo een splitter ) maar vroeger moesten er 2 coaxen gelegd worden want op elk zo een doos zat een coax ingang (zoals nu ook dus ) .
Mijne oude data modem werd al eens vervangen door zo een witte (nu een gelijkwaardige tweede dus ) en ja vroeger zat er een filter buiten op de gevel maar die is al lang geleden weg gehaald wegens niet meer nodig .(tv was er eerst en dan een tijd nadien internet ook laten binnen leggen want heb toen mijne eerste pc gekocht en dat was een PII450 .

)
Dus heb nu ook nog altijd een coax lopen (kort stukje ) naar de modem tegen de versterker en een lange naar mijn tuinhuis waar vroeger de router stond en altijd al gestaan heeft aangesloten op de tweede witte kastje .
Heeft al jaren zo gewerkt zonder probleem .
Ik heb die installatie niet zelf zo geplaatst , dat hebben de techniekers van telenet gedaan .
Ik gebruik op tv een digicorder (zo eentje dat je moet huren ) en ook 2 aangekochte digiboxen .
Feit is dat ik nu geen data binnen krijg via de lan poorten waar vroeger de router op stond en dat dit dus zo al jaren heeft gewerkt maar wel een data verbinding krijg via de wifi van die modem (vroeger kon je zelf instellen of je enkel wifi of enkel lan of alletwee op die modem moest werken , maar dat gaat nu blijkbaar niet meer of kan het niet
meer vinden ) .
Hier dus de foto’s van de 2 modems die hier dus staan en alletwee zijn aangesloten met een coax .
Die witte schijf daar is dus de router die vroeger was aangesloten op de modem met de grijze muren . (Tuinhuis dus )
Nu is die router ook aangesloten op die modem (die inderdaad vroeger enkel het interactief tv gedeelte afhandelde en waar je dus geen pc op kon aansluiten , allee dat ging wel maar dat werkte niet want telenet kon zien dat dat geen Digibox was of ze hebben mij vroeger hier iets wijs gemaakt maar heb dat proefondervindelijk al vroeger getest gehad en een pc aansluiten ging dus niet .

) .
Je ziet maar 1 data kabel aangesloten voor tv (want gebruik een switch iets verder waar alle tv boxen opzitten via die powerlines aangesloten ) en die blauwe is dus de kabel die naar de router gaat voor het intern netwerk .
Soit , normaal kwamen ze zaterdag kijken maar ze zijn niet geweest dus en ik laat alles nu zo want het blijkt gewoon te werken dus hebben ze mij infeite een plezier gedaan want wou de router al terug naar binnen zetten en nu moet ik die coax naar het tuinhuis niet aanpassen , want weet nietmeer dewelke dat dit is want er loopt ook nog een coax naar daar voor tv .

)
(Toen ik daar in dat telenetcenter stond voor de nieuwe modem op te halen waren er nog mensen voor mij die een Digibox binnen gaven en 2 van die kastjes …

)