Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ook pas een overlijden mee gemaakt. Via dit formulier onderaan kan je alles in vullen
overname Telenet regelen
Dat heb ik geprobeerd, staat ook al ergens in dit topic vermeld, maar komt geen enkele reactie op.
Tot op heden nog altijd niks.

Ik ben nu aan het wachten op de laatste nieuwe factuur om te zien of alles effectief in orde is gebracht, maar ik heb daar momenteel dus totaal geen zicht op.

Zoals ik in een eerder bericht ook al gezegd heb, het gaat enkel om televisie, het compacte signaal, de rest is allemaal niet van toepassing.

Alléé , nog eens een vervolg op mijn probleem .

Heb dus via de lanpoorten op de modem voor internet dus wel blijkbaar een verbinding met het internet maar hij laat geen signaal door .
Maar de modem voor de tv die ze hier hebben vervangen heeft ook lanpoorten aan de achterzijde en deze werkenwel blijkbaar omdat de tv werkt en ik terug kijk tv heb en dergelijke .
Dus ik dacht van , het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is dus op die poorten een pc aan te sluiten om te kijken of ik dan wel op het net kon geraken .
Dus laptop van het werk aangesloten via de kabel en jawel hoor …internet verbinding en kan surfen op het net (wat normaal niet mogelijk zou mogen zijn dacht ik omdat deze beveiligd zou moeten zijn )

Dus mijne router los gekoppeld op de telenet modem voor netwerk en terug aangekoppeld op die modem voor tv en intern netwerk werkt terug en kan op internet …

Denk dus dat er bij de activering iets mis is gelopen en dat ze de verkeerde modem hebben open gezet voor internet (maar hij geeft dus geen wifi signaal )
Zou ik het zo laten tot ze het merken of toch maar eens bellen….(zaterdag komt er normaal toch iemand langs )

Alléé , nog eens een vervolg op mijn probleem .
Begrijp niet goed waarom je 2 modems hebt? Kan dat technisch gezien wel? 2 actieve modems op 1 adres. Ik werk niet bij telenet maar bij een andere dochter van LG en hier is dat alleszins niet mogelijk.

1 aansluiting per adres met 1 modem op hetzelfde HFC netwerk.

Begrijp niet goed waarom je 2 modems hebt? Kan dat technisch gezien wel? 2 actieve modems op 1 adres. Ik werk niet bij telenet maar bij een andere dochter van LG en hier is dat alleszins niet mogelijk.

1 aansluiting per adres met 1 modem op hetzelfde HFC netwerk.
Is altijd al zo hier geweest hoor .
Vroeger was dat een aparte modem voor de tv die tegen de versterker staat (die zwarte ) en dan nog een aparte modem voor internet toegang .
Heeft altijd zo probleemloos gewerkt en ik had dus internet via de wifi en de lan poorten op de data modem

Modem voor data hebben ze al een tijdje geleden komen vervangen en is nu zo een witte en nu zijn ze die zwarte Motorola (met die kleine ledjes vooraan ) komen vervangen maar deze was enkel voor interactieve tv (met digicorder) dacht ik want als je daar vroeger een computer op die lan poorten aansloot kon je niet op internet gaan ,de modem of telenet kon dan detecteren dat het aangesloten toestel geen tv was en blokkeerde dan het signaal ook al kreeg je een ip adres (heb het zelf ook eens geprobeerd gehad )

Maar de modem voor tv geeft geen wifi signaal uit maar heeft dus wel toegang tot internet via de lan poorten en de modem voor data zend wel een wifi signaal uit met toegang tot internet maar heeft geen toegang tot internet via de lan poorten . (En voor de vervanging was dat dus wel want mijne router staat al jaren daar zo aangesloten )

Het zijn nu 2 van die modems , mijne oude staat er zelfs nietmeer bij .

Laatst bewerkt:
Er is 1 modem (zet analoog naar digitaal signaal om, tenzij fiber) en 1 tv box die enkel het tv gedeelte afhandelt. Zo een TV box (voormalig digibox) is geen modem.

ps. Of er vroeger een aparte modem voor TV nodig was, dacht ik niet ... Als je uw TV box koppelt een die eerste modem niet nodig toch? Daar komt het tv signaal via kabel of fiber ook binnen als er geen filter buiten zit op de kabel die enkel de TV frequentieband tegenhoudt.
Een aparte modem speciaal voor TV alleen is niet efficiënt voor Telenet.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog 12000 fr betaald voor de aansluiting dus ook een vroege klant en heb altijd 2 van die kastjes gehad .
Nu bij mijn moeder staat daar maar 1 kastje zo een zwart vierkant geval maar die installatie is recenter . ;)
Toen die technieker hier binnen kwam had hem een schema op zijne pc staan waar dus 2 kastjes opstonden e,n waarvan er eentje een rood kruis had en die moest hem dus komen vervangen .

Heb wel al een nieuwe versterker tegen de muur hangen nu (waar ze een coax splitten met zo een splitter ) maar vroeger moesten er 2 coaxen gelegd worden want op elk zo een doos zat een coax ingang (zoals nu ook dus ) .
Mijne oude data modem werd al eens vervangen door zo een witte (nu een gelijkwaardige tweede dus ) en ja vroeger zat er een filter buiten op de gevel maar die is al lang geleden weg gehaald wegens niet meer nodig .(tv was er eerst en dan een tijd nadien internet ook laten binnen leggen want heb toen mijne eerste pc gekocht en dat was een PII450 . ;) )
Dus heb nu ook nog altijd een coax lopen (kort stukje ) naar de modem tegen de versterker en een lange naar mijn tuinhuis waar vroeger de router stond en altijd al gestaan heeft aangesloten op de tweede witte kastje .
Heeft al jaren zo gewerkt zonder probleem .
Ik heb die installatie niet zelf zo geplaatst , dat hebben de techniekers van telenet gedaan .
Ik gebruik op tv een digicorder (zo eentje dat je moet huren ) en ook 2 aangekochte digiboxen .
Feit is dat ik nu geen data binnen krijg via de lan poorten waar vroeger de router op stond en dat dit dus zo al jaren heeft gewerkt maar wel een data verbinding krijg via de wifi van die modem (vroeger kon je zelf instellen of je enkel wifi of enkel lan of alletwee op die modem moest werken , maar dat gaat nu blijkbaar niet meer of kan het niet
meer vinden ) .

Hier dus de foto’s van de 2 modems die hier dus staan en alletwee zijn aangesloten met een coax .

Die witte schijf daar is dus de router die vroeger was aangesloten op de modem met de grijze muren . (Tuinhuis dus )
Nu is die router ook aangesloten op die modem (die inderdaad vroeger enkel het interactief tv gedeelte afhandelde en waar je dus geen pc op kon aansluiten , allee dat ging wel maar dat werkte niet want telenet kon zien dat dat geen Digibox was of ze hebben mij vroeger hier iets wijs gemaakt maar heb dat proefondervindelijk al vroeger getest gehad en een pc aansluiten ging dus niet . ;) ) .
Je ziet maar 1 data kabel aangesloten voor tv (want gebruik een switch iets verder waar alle tv boxen opzitten via die powerlines aangesloten ) en die blauwe is dus de kabel die naar de router gaat voor het intern netwerk .

Soit , normaal kwamen ze zaterdag kijken maar ze zijn niet geweest dus en ik laat alles nu zo want het blijkt gewoon te werken dus hebben ze mij infeite een plezier gedaan want wou de router al terug naar binnen zetten en nu moet ik die coax naar het tuinhuis niet aanpassen , want weet nietmeer dewelke dat dit is want er loopt ook nog een coax naar daar voor tv . ;) )

(Toen ik daar in dat telenetcenter stond voor de nieuwe modem op te halen waren er nog mensen voor mij die een Digibox binnen gaven en 2 van die kastjes … ;) )

Laatst bewerkt:
Op minder dan 1 jaar dus 2 prijsverhogingen. Jezus mina.
Betaal ik al bijna 70 euro voor basic internet en basic tv.
Kijk toch uit voor alternatieven? Base, orange, scarlet? 70 euro.. echt crazy.

Ik geef nu 29 eur voor heytelecom. Jaag er elke maand 500gb door zonder gezeur. Elke dag thuiswerken. Basic maar werkt goed.

Tel maar uit op jaarbasis wat je uitspaart.

Kijk toch uit voor alternatieven? Base, orange, scarlet? 70 euro.. echt crazy.

Ik geef nu 29 eur voor heytelecom. Jaag er elke maand 500gb door zonder gezeur. Elke dag thuiswerken. Basic maar werkt goed.

Tel maar uit op jaarbasis wat je uitspaart.
Het moet ook nog kunnen. Hier in het dorp ligt er geen telefoonlijn, dus enkel Telenet of Orange mogelijk. Orange gehad en kwalitatief vond ik dat een stuk minder dan Telenet, plus een compleet onbereikbare klantendienst.

Heb me altijd afgevraagd hoe je aan zo’n (maandelijks )verbruik komt?

En dat is dan nog relatief ok. En er zal elders op het forum nog een grotere vis zitten die 10x meer doet. Hier gaat er bijna dagelijks een backup van 100 GB naar de cloud. Al onze telefoons / laptops connecteren via VPN terug naar ons thuisnetwerk. We hebben ook Netflix-kijkers in huis. Kortom het loopt sneller op als je zou denken.

QF0Lj19.png

Heb me altijd afgevraagd hoe je aan zo’n (maandelijks )verbruik komt?
Met 500GB doe ik +- 1 week. Ik werk grotendeels van thuis uit, maak dagelijks een backup van mijn serverkes naar de cloud en sinds we een 4K hebben is ons verbruik voor streaming gigantisch gestegen. 4K HDR streams pakken veel meer bandbreedte van 1080p streams.
Een digibox hebben we ook niet meer, dus echt alles gaat via streaming.

Maar ik begin mij te storen aan het aanbod van Telenet. 63euro/maand voor 300mbps down en 20mbps up. Mijn backups uploaden neem bijna de hele nacht in. Bij Proximus fiber heb je voor 60euro een 500/100 lijn, maar jammer genoeg nog te bestellen op ons adres ook al ligt de fiber er. Backbone zal nog niet in orde zijn denk ik.
Op het werk hebben we nu Proximus 1000/500 fiber (de goedkoopste) en dat vliegt echt. Ook de latency is een stuk lager. Bij Telenet betaalden we meer dan het dubbel als nu bij Proximus voor een 500/50 lijn. SLA's zijn dezelfde gebleven.

Als ze mij gratis een speedboost cadeau doen, wil ik nog blijven, maar anders ga ik afwachting van de fiber naar Orange. Die hebben ook betere pakketten.

Ik jaag er maandelijks ook minstens 1TB door ze. :unsure:
Door thuiswerk en dagelijks alles streamen loopt dat natuurlijk snel op.
Mijn internet wordt gelukkig door mijn werkgever betaald, dus ik betaal nu iets meer als 30 euro voor giga-internet en tv.
Hoewel dat eigenlijk goedkoper kan, want ik kijk geen (gewone) tv maar ik vertrouw het niet om zonder problemen te downgraden. :tongue:

Terug
Bovenaan