Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Naar aanleiding van mijn post hierboven eens gebeld naar Telenet om te melden dat hun 20mbps upload eigenlijk niet meer van deze tijd is. Ze vragen daar 63euro/maand voor. Mijn werkgever komt wel tussen en er is nog 2euro voor eigen rekening, maar ik zou wel graag een competitiever aanbod zien. 20mbps upload voor 63euro is echt van de pot gerukt in 2025.

Orange geeft 500/50 voor 55euro/maand
Proximus geeft 500/100 voor 60euro/maand (maar fiber is hier nog niet beschikbaar)
Telenet geeft 300/20 voor 63euro of 1000/40 voor 78euro/maand. Nieuwe klanten krijgen wel 1000/40 voor 63euro de eerste 6 maand aka een gratis speedboost.

Even telefonisch gevraagd als ze geen geste konden doen voor goeie klanten (want al 12 jaar klant daar) en de speedboost cadeau konden doen tot hun formules wat competitiever zijn, maar er waren geen lopende promo's voor mij. Als ik dan zeg dat ze het wel doen voor nieuwe klanten, dan is de uitleg dat ik dan eerst moet stoppen en opnieuw klant worden. Kwestie van efficient te zijn he...
Durf te wedden als ik effectief mijn opzeg doe, dat ze gaan afkomen met kortingen om u als klant te houden.

Helaas is onze werkgever al een tijdje aant proberen om die overeenkomst met Orange op te zetten zodat werknemers ook bij Orange kunnen gaan, maar dat is hangende langs de kant van Orange en komt precies maar niet in orde.
Proximus kan wel al, maar fiber is nog geen optie voor ons. En ADSL is een dikke downgrade. Zodra die fiber kan op ons adres, ben ik weg bij Telenet.

Kijk toch uit voor alternatieven? Base, orange, scarlet? 70 euro.. echt crazy.

Ik geef nu 29 eur voor heytelecom. Jaag er elke maand 500gb door zonder gezeur. Elke dag thuiswerken. Basic maar werkt goed.

Tel maar uit op jaarbasis wat je uitspaart.
Dat is het dus net: als je gewoon internet+tv neemt bij eender van die aanbieders, zit je altijd rond de 65 euro. Ik heb een gsm abo via het werk, dus dat heb ik al niet nodig en dan heb je echt weinig packs die veel goedkoper uitkomen dan 65 euro/maand als je enkel internet+tv nodig hebt.
Het enige wat me wss goedkoper zou uitkomen, is de digibox weg, onbeperkt internet nemen van de snelste/goedkoopste provider en alles streamen.

Dat is het dus net: als je gewoon internet+tv neemt bij eender van die aanbieders, zit je altijd rond de 65 euro. Ik heb een gsm abo via het werk, dus dat heb ik al niet nodig en dan heb je echt weinig packs die veel goedkoper uitkomen dan 65 euro/maand als je enkel internet+tv nodig hebt.
Het enige wat me wss goedkoper zou uitkomen, is de digibox weg, onbeperkt internet nemen van de snelste/goedkoopste provider en alles streamen.
Voor wat basic internet en tv.

Bij base 55 euro.
Bij scarlet 42 euro.

vrijdag komen ze scarlet installeren hier bij mij,
en op het contract heb ik "overname en stopzetting bij telenet op moment van installatie" gezet. Dus 14/03.

Hoe zal eindfactuur van telenet lopen? is dat pro rata, per dag, of... ?
verder dien ik dus zelf niets te doen zeker?

En wat met die telenet wifi boosters... Zou dat nog werken met mijn scarlet installatie?
En moet ik die afgeven, of opsturen? of zal daar door hen over gecommuniceerd worden?
(ze staan vermeld op mijn maandfacturen maar aan 0 euro)

Proximus kan wel al, maar fiber is nog geen optie voor ons. En ADSL is een dikke downgrade.
Als uploadsnelheid belangrijk is, dan zou ik toch eens checken welk VDSL-profiel je realistisch gezien kan krijgen. Bij DOCSIS is er gewoon bitter weinig spectrum voorzien voor de upload en je deelt die dan nog eens met de hele buurt (node).

Ik ben dit jaar overgezet van een kwalitatieve VDSL2 aansluiting naar fiber: van 40 naar 100 Mbps upload is nice, maar 500 Mbps down i.p.v. 100 maakt echt geen fluit uit.

Even telefonisch gevraagd als ze geen geste konden doen voor goeie klanten (want al 12 jaar klant daar) en de speedboost cadeau konden doen tot hun formules wat competitiever zijn, maar er waren geen lopende promo's voor mij. Als ik dan zeg dat ze het wel doen voor nieuwe klanten, dan is de uitleg dat ik dan eerst moet stoppen en opnieuw klant worden. Kwestie van efficient te zijn he...
Durf te wedden als ik effectief mijn opzeg doe, dat ze gaan afkomen met kortingen om u als klant te houden.

Eerste lijn support van telenet gaat altijd nee zeggen, ik heb het al vaker meegemaakt dat ik mijn call liet escaleren naar een leidinggevende (zo eentje die u terugbelt) en dan kan er altijd wel iets extra af voor goeie klanten. Ik heb ook een telefoonnummer voor technische interventies dat ze niet publiceren, maar waar je altijd iemand aan de lijn krijgt die er effectief verstand van heeft.

Eerste lijn support van telenet gaat altijd nee zeggen, ik heb het al vaker meegemaakt dat ik mijn call liet escaleren naar een leidinggevende (zo eentje die u terugbelt) en dan kan er altijd wel iets extra af voor goeie klanten. Ik heb ook een telefoonnummer voor technische interventies dat ze niet publiceren, maar waar je altijd iemand aan de lijn krijgt die er effectief verstand van heeft.
Ik heb alvast het klachtenformulier ingevuld. Hopelijk levert dat nog iets op.

Als uploadsnelheid belangrijk is, dan zou ik toch eens checken welk VDSL-profiel je realistisch gezien kan krijgen. Bij DOCSIS is er gewoon bitter weinig spectrum voorzien voor de upload en je deelt die dan nog eens met de hele buurt (node).

Ik ben dit jaar overgezet van een kwalitatieve VDSL2 aansluiting naar fiber: van 40 naar 100 Mbps upload is nice, maar 500 Mbps down i.p.v. 100 maakt echt geen fluit uit.
Ik zou 100/30 kunnen krijgen bij Proximus voor dezelfde prijs bij Telenet. Belangrijk is dat het een particuleren abbo is en bij Telenet of Proximus ivm werkgeversbijdrage.

vrijdag komen ze scarlet installeren hier bij mij,
en op het contract heb ik "overname en stopzetting bij telenet op moment van installatie" gezet. Dus 14/03.

Hoe zal eindfactuur van telenet lopen? is dat pro rata, per dag, of... ?
verder dien ik dus zelf niets te doen zeker?
Telenet gaat je laatste factuur verrekenen per dag. Als je facturen zouden lopen van de eerste tot en met de laatste van de maand, ga je dus betalen voor 1/03 tot en met 14/03.

En wat met die telenet wifi boosters... Zou dat nog werken met mijn scarlet installatie?
En moet ik die afgeven, of opsturen? of zal daar door hen over gecommuniceerd worden?
(ze staan vermeld op mijn maandfacturen maar aan 0 euro)
Die ga je moeten terugsturen. Als de toestellen al zo oud zijn dat ze er zelf niets meer mee zijn, gaan ze je niet vragen om die terug te sturen, maar ze gaan voor zover ik weet dan ook niet compatibel zijn met Scarlet.

Ze hebben al terug gebeld na het invullen van het contact formulierke. Ze kunnen 3 maanden speedboost aanbieden + 20euro/maand korting. Dus dat komt netto op 4 maand gratis speedboost. Ik zal maar ingaan op hun aanbod en over 4 maand nog eens checken als de fiber al beschikbaar is.

Wel netjes dat het direct actief is. Ik leg de telefoon af en 1min later gaat het internet ff uit. Nu doe ik een speedtest en haal ik al de speedboost snelheden.

Heeft iemand Fiber met upload speed van 500Mbps en is online gamer?
Ik wil weten of ik verschil ga zien met mijn huidige 40Mbps en fiber met 500 Mbps.
En volgens Google🤔
Samenvatting:
* Downloadsnelheid: minimaal 25 Mbps (30+ Mbps voor zware games)
* Uploadsnelheid: minimaal 5 Mbps
* Ping: minder dan 50 ms

Heeft iemand Fiber met upload speed van 500Mbps en is online gamer?
Ik wil weten of ik verschil ga zien met mijn huidige 40Mbps en fiber met 500 Mbps.
En volgens Google🤔
Samenvatting:
* Downloadsnelheid: minimaal 25 Mbps (30+ Mbps voor zware games)
* Uploadsnelheid: minimaal 5 Mbps
* Ping: minder dan 50 ms
als jij online gamed, heb je niet zoveel upload nodig. Tenzij jij zelf thuis een game-server host. Verschil ga je amper tot niet zien.

Heb je last mss?

Niet direct maar zou toch betere gevoel hebben bij 500Mbps upload zoals bij onze buren nederland ook is
Is door te hoge ping of wat als je schiet en niet registreert zie maar mijn vid.

ongelofelijke retarded klantendienst ook.

ik bel met mijn gsm om mijn thuis aansluiting , de CI plus kaartjes te deactiveren.
Dus ik bel met mijn gsm van het werk (heb geen privé gsm meer), maar ik kom meteen bij de business dienst, (ahja opt werk zitten we ook bij telenet :rolleyes: ). Hun systeem detecteerd blijkbaar mijn gsm nr als "business klant".

probeer hen met handen en voeten uit te leggen dat ik voor mijn privé aansluiting bel, geef mijn klantennummer, adres.... geef de CI plus module serienummmers op "sorry die zie ik niet staan in uw business account :sop: " )

hop doorverbonden naar andere dienst...

weeral heel die rim ram afhaspelen, "ok we gaan u bevestiging mailen op info@...." weeral op het bedrijfs account !!!!

needless to say, dat ik geen bevestiging krijg.

Dan de whatsapp chatbot geprobeerd. Die springt van nederlands naar engelstalig, duurt een half uur voor een reply, en slaat dan nog op de botten....

Ik ga morgen PROBEREN geholpen te worden in de telenet shop , als ik mijn modem binnen breng...
Al zullen die ook nie echt staan te springen vrees ik, als "vertrekkende klant". :rolleyes:

maar goed, als ze zo met mijn kloten spelen, dan sta ik zeker ook niet te springen om ooit terug te gaan naar hen, als Scarlet zou tegenvallen.

ongelofelijke retarded klantendienst ook.

ik bel met mijn gsm om mijn thuis aansluiting , de CI plus kaartjes te deactiveren.
Dus ik bel met mijn gsm van het werk (heb geen privé gsm meer), maar ik kom meteen bij de business dienst, (ahja opt werk zitten we ook bij telenet :rolleyes: ). Hun systeem detecteerd blijkbaar mijn gsm nr als "business klant".

probeer hen met handen en voeten uit te leggen dat ik voor mijn privé aansluiting bel, geef mijn klantennummer, adres.... geef de CI plus module serienummmers op "sorry die zie ik niet staan in uw business account :sop: " )

hop doorverbonden naar andere dienst...

weeral heel die rim ram afhaspelen, "ok we gaan u bevestiging mailen op info@...." weeral op het bedrijfs account !!!!

needless to say, dat ik geen bevestiging krijg.

Dan de whatsapp chatbot geprobeerd. Die springt van nederlands naar engelstalig, duurt een half uur voor een reply, en slaat dan nog op de botten....

Ik ga morgen PROBEREN geholpen te worden in de telenet shop , als ik mijn modem binnen breng...
Al zullen die ook nie echt staan te springen vrees ik, als "vertrekkende klant". :rolleyes:

maar goed, als ze zo met mijn kloten spelen, dan sta ik zeker ook niet te springen om ooit terug te gaan naar hen, als Scarlet zou tegenvallen.
Zeker dat je de juiste nummer gebeld hebt, de business helpdesk en particuliere helpdesk zijn 2 verschillende nummers. Als ik me niet vergis is het 0800 voor business en 015 voor de particuliere.

Niet direct maar zou toch betere gevoel hebben bij 500Mbps upload zoals bij onze buren nederland ook is
Is door te hoge ping of wat als je schiet en niet registreert zie maar mijn vid.
Uw issue gaat niet aan uw upload liggen hoor.
Denk dat uw filmpke inderdaad eerder een cheater is, als er geen andere netwerk/hardware issues zijn aan uw kant. (wifi?)
Of misschien een server met een hoge ping.

Ik heb bij mijn telenet abbo van 1000Mbps down (geen fiber) ook 'maar' 50Mbps upload, maar geen issues met latency bij online gamen.
En ik game alle dagen en heel veel verschillende soorten van online games.
En meestal als ik game staat er ook nog een stream op.
En in praktijk haal ik meestal maar onderstaande bij een speedtest. (altijd LAN, geen wifi)

Schermafbeelding-2025-03-15-094116.png

Ik heb bij mijn telenet abbo van 1000Mbps down (geen fiber) ook 'maar' 50Mbps upload, maar geen issues met latency bij online gamen.
En in praktijk haal ik meestal maar onderstaande bij een speedtest. (altijd LAN, geen wifi)

Schermafbeelding-2025-03-15-094116.png
Giga internet van Telenet heeft 40Mbps upload ipv 50Mbps.

Ik heb dit ook en haal volgend resultaat.
17494378311.png

Net modem en digicorder afgegeven bij telenet shop.
Bewijs gekregen.

Maar opzegging abonnement konden ze nog niet doen?
Blijkbaar is mijn telefoonlijn nog niet over gezet... ik kan enkel bellen met mijn vaste lijn maar nog niet gebeld worden. Dat klopt wel.

Maar kunnen ze dit echt niet stopzetten het abonnement?
Ondertussen weer doorbetalen natuurlijk...
Hopelijk gaat dit geen mizerie geven.

Naar aanleiding van mijn post hierboven eens gebeld naar Telenet om te melden dat hun 20mbps upload eigenlijk niet meer van deze tijd is. Ze vragen daar 63euro/maand voor. Mijn werkgever komt wel tussen en er is nog 2euro voor eigen rekening, maar ik zou wel graag een competitiever aanbod zien. 20mbps upload voor 63euro is echt van de pot gerukt in 2025.

Orange geeft 500/50 voor 55euro/maand
Proximus geeft 500/100 voor 60euro/maand (maar fiber is hier nog niet beschikbaar)
Telenet geeft 300/20 voor 63euro of 1000/40 voor 78euro/maand. Nieuwe klanten krijgen wel 1000/40 voor 63euro de eerste 6 maand aka een gratis speedboost.

Helaas is onze werkgever al een tijdje aant proberen om die overeenkomst met Orange op te zetten zodat werknemers ook bij Orange kunnen gaan, maar dat is hangende langs de kant van Orange en komt precies maar niet in orde.
Proximus kan wel al, maar fiber is nog geen optie voor ons. En ADSL is een dikke downgrade. Zodra die fiber kan op ons adres, ben ik weg bij Telenet.

Same here : geen fiber voorlopig dus we blijven nog bij Telenet maar zodra fiber kan ben ik weg . . .

Goh dunno ze.

Ik kan proximus fiber zetten bij mij maar als ik op hun site ga en een pakket samenstel zodat ik hetzelfde heb zoals nu bij telenet dan is er niet echt een groot verschil in prijs.

ik heb bij Telenet one up dus 1gig download snelheid, digitale tv en 2 gsm abo's

Wat je wel kan doet bij telenet is effectief bellen en zeggen dat je wilt opzeggen, als ze vragen achter de reden zeggen dat ze te duur zijn en dat je gaat overstappen op Orange of Proximus omdat ze beide goedkoper zijn, gaan ze meestal on the spot u een korting geven.

Ik heb dit gedaan vorig jaar en ze hebben mij ineens 50 euro korting gegeven per maand voor 1 jaar, maar ik ben al wel klant daar sinds 2004 ofzo.

Ben nu een pack aan het zien bij proximus dus internet 2 gig snelheid, digitale tv en gsm is voor 6 maanden 68 euro daarna 108 euro.
maar wel maar 20 gig mobiele data terwijl ik bij telenet onbeperkte mobiele data heb op 2 telefoons.
en als ik bij proximus nog een gsm abo erop zet is dat +15 euro waarop je dan aan meer dan 120 euro per maand komt, bij telenet betaal ik 123 als mijn korting gedaan is na een paar maandjes.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan